Μάθημα : Διδακτικές εφαρμογές για την ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών

Κωδικός : 1951235344

1951235344  -  ΕΛΕΝΗ ΜΑΚΡΙΔΟΥ

Ενότητες - Artful Thinking

Artful Thinking

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες κατά την εκπόνηση της δραστηριότητας,  προκειμένου να φέρουν σε πέρας το έργο που ανέλαβαν, ασκήθηκαν συγχρόνως στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων:

  • της επικοινωνίας και της συνεργασίας σε ομάδες,
  • της λήψης κοινών αποφάσεων,
  • του διαμοιρασμού και της ανάληψης διακριτών ρόλων και καθηκόντων,
  • της κριτικής σκέψης,
  • της δημιουργικότητας,
  • της αποτελεσματικής διαχείρισης χρόνου,
  • της παραγωγής δομημένου-τεκμηριωμένου λόγου
  • και του ψηφιακού γραμματισμού.

 

Σύνδεσμοι
ARTFUL THINKING: ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ

Δείτε τα αποτελέσματα της δραστηριότητας στον συνεργατικό πίνακα

Έγγραφα
Beauty and Truth
A THINKING ROUTINE FROM PROJECT ZERO, HARVARD GRADUATE SCHOOL OF EDUCATION. A routine for exploring the complex interaction between beauty and truth.

 

Η δραστηριότητα εκπονήθηκε ως εφαρμογή  των εφοδίων που απέκτησαν οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι παρακολούθησαν το επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο “Discover the 7C’s – Skills for 21st Century’’ στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο Πρόγραμμα  Erasmus+ “Act Democratically”.  

Η επιμόρφωση συνολικότερα είχε ως αντικείμενο την εφαρμογή αρχών εκπαίδευσης που συνεπικουρούν στην ανάπτυξη  Ηπιων Δεξιοτήτων (Soft Skills) του 21ου αιώνα στο μαθητικό δυναμικό. Στόχος ήταν η εξοικείωση των επιμορφούμενων με αρχές και τρόπους  ενσωμάτωσης των ήπιων δεξιοτήτων στο σχολικό πρόγραμμα πλάι στα αναλυτικά προγράμματα. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα, ως εφαρμογή στην πράξη, εκπονήθηκε με τμήμα της Β΄Λυκείου στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας.

Ειδικότερα, ως προς το πρόγραμμα Artful Thinking (Έντεχνη Σκέψη) που επιλέχθηκε προς εφαρμογή, αξίζει να σημειωθεί ότι εστιάζει στη βίωση και την εκτίμηση της τέχνης ως τρόπου για να αναπτύξουν οι μαθητές τρόπους σκέψης που υποστηρίζουν τη στοχαστική μάθηση.

Η προσέγγιση Artful Thinking βοηθά τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν έργα εικαστικής τέχνης και μουσικής με τρόπους που ενισχύουν τη σκέψη και τη μάθηση των μαθητών στις τέχνες και όχι μόνο. Στόχευση αποτελεί να καταστούν οι εκπαιδευτικοί ικανοί να δημιουργήσουν συνδέσεις μεταξύ των έργων τέχνης και του αναλυτικού προγράμματος σπουδών και να χρησιμοποιήσουν την τέχνη ως δύναμη για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων σκέψης των μαθητών.

 

Η τέχνη κατ’ αυτόν τον τρόπο είναι μόνο η αφορμή, η «δικαιολογία» για να εμβαθύνουμε σε ιδέες, για να δημιουργήσουμε Ρουτίνες Σκέψης (Thinking Routines) που υποστηρίζουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, ώστε να χτίσουν μια βαθύτερη κατανόηση θεμάτων ή εμπειριών ζητώντας τους να αναλύσουν, να αξιολογήσουν, να βρουν πολυπλοκότητα και να δημιουργήσουν συνδέσεις.

Χρησιμοποιώντας την παλέτα του καλλιτέχνη ως κεντρική μεταφορά, η «παλέτα» Artful Thinking αποτελείται από έξι δεξιότητες σκέψης που ενισχύουν αυτές τις πνευματικές συμπεριφορές των μαθητών και μαθητριών και αναπτύσσονται μέσω των Ρουτίνων Σκέψης.

 

Προσέγγιση Artful Thinking:  
  • Ερώτηση & Διερεύνηση,
  • Παρατήρηση & Περιγραφή,
  • Συλλογισμός,
  • Εξερεύνηση απόψεων,
  • Σύγκριση & Σύνδεση,
  • Εύρεση πολυπλοκότητας.

 

Σύνδεσμοι
Introduction to Artful Thinking:

Χρήσιμος Σύνδεσμος