Μάθημα : Α.Ε.Γ. Γ΄ Γυμνασίου- Γ1, Γ2, Γ3, Γ4
Κωδικός : G543146
G543113 - ΜΑΡΙΑ ΔΑΓΓΛΗ
Περιγραφή Μαθήματος
Στη σελίδα αυτή θα γνωρίσουμε την εμβληματική τραγωδία "Ελένη" του Ευριπίδη και θα αφουγκραστούμε τις αγωνίες των ηρώων. Η τραγωδία θα οδηγηθεί στην κορύφωση της κάθαρσης και οι ήρωες θα συναντήσουν τη μοίρα τους συνδιαμορφώνοντάς την με τις δικές τους επιλογές και δράσεις. Στη συνέχεια θα ξεναγηθούμε στον κόσμο της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας!
Mπορείτε να πλοηγηθείτε στην ERASMUS ιστοσελίδα μας, για να παρακολουθήσετε τις ταινίες μικρού μήκους που αφορούν στη γέννηση του αρχαίου θεάτρου, την τριλογία της Ορέστειας και να απολαύσετε βιντεοσκοπημένη την παράστασή μας "Χοηφόροι"
Στην ενότητα αυτή θα πλοηγηθούμε στη γενέθλια περίοδο του α.ε. θεάτρου και θα ανιχνεύσουμε τις συνθήκες που διαμόρφωσαν τη δημιουργία του.
Μελετήστε τις σελίδες 65 έως 72 του βιβλίου αναφοράς που ακολουθεί.
Ένα διαχρονικό αντιπολεμικό μήνυμα μέσα από την τέχνη και την τεχνητή νοημοσύνη
Η δράση «Σκάμανδρος – Το κόκκινο ποτάμι» είναι μια δημιουργική μας προσπάθεια ν
α συνδέσουμε τη λογοτεχνία, την αισθητική έκφραση και τη σύγχρονη τεχνολογία. Εμπνεόμαστε από τον εμβληματικό στίχο της ηρωίδας στην πρώτη σκηνή του προλόγου:
«Κι έχουν στου Σκάμανδρου χαθεί το ρέμα πλήθος ψυχές για μένα…»
Ένας στίχος που συμπυκνώνει το βαθύ και διαχρονικό αντιπολεμικό μήνυμα του έργου, προσκαλώντας μας να στοχαστούμε πάνω στην αξία της ειρήνης, της μνήμης και του ανθρώπου.
Στο πλαίσιο αυτής της δράσης καλούμαστε:
-
να μελετήσουμε τον στίχο και να ερμηνεύσουμε το συμβολικό νόημα του ποταμού,
-
να δημιουργήσουμε προτροπές (prompts) με φαντασία και ευαισθησία,
-
και να καθοδηγήσουμε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης στην παραγωγή εικόνων που θα απεικονίζουν το «κόκκινο ποτάμι», τον Σκάμανδρο, όπως τον φανταζόμαστε μέσα από τη δική μας ματιά και αισθητική.
Κάθε εικόνα που θα παράξουμε θα είναι μια προσωπική ερμηνεία του στίχου, μια προσπάθεια να αποδώσουμε με καλλιτεχνικό τρόπο το νόημα του πολέμου και της απώλειας, αλλά και την ελπίδα για ειρήνη.
Έτσι ο λόγος της ποίησης συναντά την ΤΝ, για να γεννήσει νέες μορφές τέχνης, νέες εικόνες που φέρουν τη δική μας φωνή και το δικό μας όραμα.
Η δράση αυτή είναι αφιερωμένη στη μνήμη, στην ειρήνη και στον άνθρωπο — και μας προσκαλεί να δημιουργήσουμε με σεβασμό, φαντασία και ψυχή.
Μελετήστε το υλικό που σας έχω ετοιμάσει για την καλύτερη εστίαση στα βασικά σημεία ανάλυσης της α' σκηνής.

Μελετήστε το υλικό που σας έχω ετοιμάσει για την καλύτερη εστίαση στα βασικά σημεία ανάλυσης της β' σκηνής. /

Ποιες λέξεις στην εικόνα σας είναι άγνωστες; Μπορείτε να μαντέψετε το νόημά τους; Μήπως μια αναζήτηση στις σχετικές με τη ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ σελίδες εισαγωγής θα βοηθούσε;

Τώρα ας δούμε το κείμενο...
Στην άδεια σκηνή του θεάτρου του θεού Διόνυσου, εκεί κάτω από την Ακρόπολη, και στην επίσης άδεια ορχήστρα το βλέμμα του αρχαίου θεατή με αγωνία περιμένει μια σημαντική άφιξη...


...

Μελετήστε την παρουσίαση, για να διερευνήσετε το ρόλο του ήρωα Μενελάου στο Α΄επεισόδιο του έργου. Θα σας βοηθήσουν και οι ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΠΙΝΑΚΑ.
Η ανεστραμμένη τάξη- flipped classroom
&

Διαβάστε προσεκτικά το κείμενο των σελίδων 50 και 52 (επιπάροδος, 1η σκηνή: στίχοι 576-658).
Παρακολουθήστε τα 2 πεντάλεπτα screencasts ( 1ο μέρος και 2ο μέρος) που σας ετοίμασα και κάντε τις ασκήσεις flipped classroom A και flipped classroom Β online. (Βλπ. Φύλλο εργασίας Β΄επεισοδίου)

Λέξεις κλειδιά:
- ο κώδικας τιμής
- τα ρομαντικά στοιχεία: η επανένωση- οι ορκοι- η περιπέτεια
- το motivo της αμφιβολίας
- ο miles gloriosus
- η "ρώμη" και η δύναμη του μυαλού
- ο "αγών υπέρ λέκτρων"
- η πανίσχυρη υστεροφημία
- η προοικονομία!!!
Μελετήστε με προσοχή το υλικό της επόμενης ενότητας για το Γ' Επεισόδιο.
Στη συνέχεια αξιοποιήστε την παρουσίαση ασύχρονης διδασκαλίας που σας ετοίμασα για την εξέλιξη της πλοκής και την εξέλιξη των χαρακτήρων του έργου μας στο Γ' επεισόδιο.
Τέλος, κάντε τις παρακάτω εργασίες με την ακόλουθη σειρά:
1η εργασία επανάληψης: online άσκηση (υπάρχει και στην επόμενη ενότητα)
2η εργασία:ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Η καταγραφή αυτή δεν θα γίνει μέσω eclass αλλά στο τετράδιο εργασιών σας, για να παρουσιαστεί στη φυσική τάξη.
από 29/4/20 έως 1/5/20
- Θυμηθείτε την όλη εξέλιξη του έργου μας μέχρι στιγμής και κάντε την ακόλουθη άσκηση συμπλήρωσης κενών! Καλή επιτυχία!
- Ας κάνουμε μια επανάληψη στο Γ' Επεισόδιο: διαβάστε προσεκτικά από το διαδραστικό βιβλίο ή το φυσικό βιβλίο σας τους στίχους 1286-1424.
- Δείτε με προσχή το υλικό που παρουσιάζεται στο power point επισκόπησης βασικών θεμάτων του Γ' επεισοδίου.
- Α' φύλλο εργασίας
- Β' φύλλο εργασίας που δίνονται και στην ενότητα ΕΡΓΑΣΙΕΣ αριστερά.

Δείτε τη σελίδα προ-οργανωτή του επεισοδίου: η πλοκή και τα θέματα δείχνουν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα, δε νομίζετε;
Τώρα διαβάστε το Δ' επεισόδιο με προσοχή και συμπληρώστε το Φύλλο εργασίας.

από 29/4/20 έως 8/5/20
Μια φορά κι έναν καιρό ζούσε στα πολύ παλιά χρόνια, στον κόσμο της αρχαίας Ρώμης, ένας διάσημος ποιητής, ο ΜΑΡΤΙΑΛΗΣ! Διάσημος όσο και τα αποφθέγματά του! Την ίδια εποχή ζούσε και η Levina, μια καλή νοικοκυρά... που κάποια στιγμή θέλησε να πάει μόνη της στις Βάιες!!!
Εξερευνήστε εικονικά τις περίφημες Βάιες, στον κόλπο της σημερινής Νάπολης, διαβάζοντας τις σχετικές πληροφορίες και παρακολουθώντας το σύντομο video υποθαλάσσιας αρχαιολογίας! Καλή πλοήγηση!

Διαβάστε το ποίημα-επίγραμμα που έγραψε για τη Levina ο Martialis και απαντήστε στα θέματα της σχετικής εργασίας.
από 13/5/20 έως 23/5/20
Στην ενότητα αυτή θα εξετάσουμε τη συνέχιση της αποκατάστασης του Μενέλαου στη γνωστή από τον Όμηρο ηρωική του διάσταση.
Μελετήστε με προσοχή το Δ' επεισόδιο και κάντε μια επανάληψη των επεισοδίων που προηγήθηκαν, με εστίαση στην εξέλιξη διαμόρφωσης της φιγούρας του Μενέλαου ως dramatis persona.
Aς θυμηθούμε τις βασικές θεματικές του Δ' επεισοδίου και ξεκινάμε...

Στη συνέχεια απαντήστε στα ζητούμενα της σχετικής εργασίας.

από 6/5/20 έως 17/5/20
Διάσημη και ιδιάιτερα σημαντική είναι άλλη μια ευριπίδεια τραγωδία η "Ιφιγένεια η εν Ταύροις".
Μπορείτε να παρακολουθήσετε την παράσταση του Θεσσαλικού Θεάτρου "Ιφιγένεια εν Ταύροις" Ευριπίδη (1991).
Κομβικής σημασίας για τη μελέτη των παράλληλων κειμένων μας είναι τα λεπτά της παράστασης μετά το 1:12'
Ακόμη την περίληψη της υπόθεσης της τραγωδίας αυτής μπορείτε να βρείτε στο συνδέσμο που επισυνάπτω, ενώ το Β' επεισόδιο της τραγωδίας σε μετάφραση Θ.Σταύρου δίνεται στο σχετικό σύνδεσμο.
Η λατρεία της θεάς Άρτεμης στην Αθήνα ήταν εδραιωμένη και συνδέεται άρρηκτα με τη μυθολογική εξήγηση που δίνει η τραγωδία, ενώ πλούσια εκθέματα που αφορούν στην Βραυρώνεια Άρτεμη εκτίθενται στο σχετικό Μουσείο.

Μελετήστε άλλη μια φορά το κομβικής σημασίας Δ' επεισόδιο. Στη συνέχεια¨:
- διαβάστε προσεκτικά το α΄απόσπασμα από το έργο του Ευριπίδη "Ιφιγένεια η εν ταύροις". Απαντήστε με συντομία στο ζητούμενα της σχετικής εργασίας μελέτης παράλληλου κειμένου.
- διαβάστε προσεκτικά το β΄απόσπασμα από το έργο του Ευριπίδη "Ιφιγένεια η εν ταύροις".Απαντήστε στα ζητούμενα της σχετικής εργασίας μελέτης παράλληλου κειμένου.





Στην ενότητα αυτή θα εισαχθούμε στην έννοια της Φιλοσοφίας.
Θα μιλήσουμε για
- την αρχή της φιλοσοφίας,
- τους ορισμούς που έχουν δοθεί,
- τη σημασία της φιλοσοφίας για την καθημερινή ζωή ,
- τους κλάδους της,
- τη διαίρεση της ιστορίας της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας και
- τη διαχρονική της σημασία
Ας δημιουργήσουμε ένα συννεφόλεξο χρησιμοποιώντας τον σύνδεσμο https://www.menti.com/alhtvp71fhqe ή με τον κωδικό 5994 4854 στο menti.com
Μελετήστε με προσοχή το αρχειο power point που σας ετοίμασα: πρόκειται για μια επιλογή των βασικότερων πληροφοριών για τον μεγάλο μας φιλόσοφο.
Στη συνέχεια διαβάστε τα κείμενα της ενότητας 1 του 4ου κεφαλαίου .
Αξιοποιώντας τα σχόλια και τους υπερσυνδέσμους του διαδραστικού βιβλίου, κάντε τη σχετική άσκηση.

Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -








