Μάθημα : ΓΛΩΣΣΑ Ε΄, 2025-26

Κωδικός : 9380076179

9380076179  -  ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΡΑΛΛΗΣ

Μάθημα

- Το μάθημα δεν διαθέτει περιγραφή -

Ενότητες

Παρασκευή 12/9/2025

  • Γνωριμία μεταξύ μας (για να δούμε: στις πόσες προσπάθειες θα μάθει τα ονόματά μας ο δάσκαλος...)
  • Ξέρουμε τι ζητάμε (1:25-2:23) από την τάξη μας; Η Saya ξέρει ; (τι είπατε; Ποια είναι αυτή; ... )
  • Αφηγούμαστε μια μικρή ιστορία από τις καλοκαιρινές μας διακοπές

 

 

 

Κατ' οίκον εργασίες για την Δευτέρα 15-9-2022

1) Τετράδιο Εργασιών (ΤΕ)/ σελ. 7-8/ άσκ. 1 : υπογραμμίζω με τον υπογραμμιστή τις λέξεις με το μπλε χρώμα. Ακολούθως, συμπληρώνω την άσκηση, γράφοντας όσο το δυνατόν πιο λίγα λόγια. 

2) Τα παιδιά του Δημοτικού Σχολείου Πενταπλατάνου είχαν γράψει το κείμενο "Ένας άστεγος στο Πάικο" . Όπως θα δείτε, με είχαν "διατάξει" να υπογραμμίσω με τον κίτρινο υπογραμμιστή κάποιες λέξεις ή εκφράσεις. Τι κοινό έχουν όλες τους; Σε ποια κοινή ερώτηση απαντούν; Την απάντηση θα μου τη δώσετε στην τάξη -είναι μια απλή λεξούλα. Μπορείτε να την γράψετε πάνω από την άσκηση 2 του Βιβλίου Μαθητή, στη σελίδα 10. (ΒΜ/ σελ. 10/ άσκ.2) Τη Δευτέρα θα γράψουμε στην τάξη το δικό μας ομαδικό κείμενο !

Δευτέρα 15/9/2025

  • Εξέταση κατ' οίκον εργασιών.
  • ΒΜ/σελ. 11/ άσκ.4 -προφορικά, για τις πρώτες 2 παραγράφους (Απλώς, κυκλώνουμε τα ρήματα του κειμένου και τα μετατρέπουμε από τον παρατατικό στον ενεστώτα. Στη συνέχεια "ξαναδιαβάζουμε το κείμενο", χρησιμοποιώντας ρήματα ενεστώτα.) 
  • Παραγωγή- από κοινού-  γραπτού αφηγηματικού λόγου στην τάξη (ΒΜ/σελ. 10/ άσκ. 3) ΘΕΜΑ: "Πυρκαγιά στο δάσος!"
  •  

Εργασίες για το σπίτι

  1. ΒΜ/σελ. 11/ άσκ.4 -, για τις πρώτες 2 παραγράφους : γράφουμε τα ρήματα των πρώτων δύο παραγράφων του κειμένου που έχουμε κυκλώσει και τα μετατρέπουμε από τον παρατατικό στον ενεστώτα. 
  2. ΤΕ/σελ.8/άσκ.2 : Στο ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ γράφουμε μια μικρή παραγραφούλα που θα περιέχει τα επιρρήματα και τις φράσεις της άσκ.1 (αυτές με το μπλε χρώμα). Το θέμα της παραγράφου θα είναι , όπως βλέπετε, "Το φύτεμα λουλουδιών ή δέντρων". 

 

Τρίτη 16/9/2025

  • ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ: Κλίνουμε τα ρήματα "θροΐζω" , "σωπαίνω" και "χορεύω" στους παροντικούς χρόνους ( ενεστώτα και παρακείμενο)
  • ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ: συνώνυμα, παράγωγα-ομόρριζα & σύνθετα της λέξης "δάσος".
  • ΤΕ/σελ. 9-10/άσκ.3: Εύρεση χρονικών επιρρημάτων & φράσεων που δηλώνουν χρόνο- Δημιουργίαχρονοδιαγράμματος σε ενεστώτα.
  • ΤΕ/σελ. 10-11/ ασκ. 4: λεξιλόγιο "λάθρα". Δημιουργία από κοινού φανταστικού κειμένου με θέμα :"Τελικά, είναι κακό να ζεις... "λάθρα"; ". Χρωματίζουμε τις λέξεις με τον υπογραμμιστή.

 

  • Δίνουμε τα ΒΜ και τα ΤΕΤΡΑΔΙΑ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ για διόρθωση.

 

Εργασίες για το σπίτι

 

  • ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ: Κλίνουμε τα ρήματα "φτερουγίζω" , "μαθαίνω" και "μαγεύω" στους παροντικούς χρόνους ( ενεστώτα και παρακείμενο)
  • Θα γράψουμε την Πέμπτη ως άσκηση ορθογραφίας παράγραφο με το λεξιλόγιο τηςΤΕ/σελ. 10-11/ ασκ. 4. 

  • ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ: Έχοντας ως παράδειγμα το"Τελικά, είναι κακό να ζεις... "λάθρα"; " που γράψαμε στην τάξη, να αφηγηθείς μια περιπέτεια με θέμα      " Ο δάσκαλός μας ο λαθραναγνώστης!" . Να εντάξεις στο κείμενο τις λέξεις του λεξιλογίου της ΤΕ/σελ. 10-11/ ασκ. 4 και να τις χρωματίσεις με τον υπογραμμιστή σου. 

Πέμπτη 18/9/2025

1) Τετράδια "Γραπτής έκφρασης": τα δίνουμε στον λαθραναγνώστη δάσκαλο...

2) Ορθογραφία: Γράφουμε στο τετράδιο Ορθογραφίας κειμενάκι με τις "λάθρα"- λέξεις...

3) Η φίλη μας η θάλασσα: ΒΜ/σελ. 12-13/ κείμενο

  • ΒΜ/ σελ. 13/ άσκ. 1 (προφορικά)
  • Παρουσίαση με εικόνες, βίντεο
  • ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ: Εμπλουτισμός λεξιλογίου: θάλασσα, (συνώνυμα, αντώνυμα, συγγενικά).

4) ΒΜ/σελ. 14/άσκ. 3:  αντιστοίχιση συνθετικών και συνθέτων λέξεων με α΄συνθετικό τη λέξη "οίκος". 

 

Κατ' οίκον εργασίες:

  • Εξάσκηση στις σύνθετες λέξεις της ΒΜ/ σελ. 14/ άσκ. 3 (θα γράψουμε ορθογραφία με αυτές)
  • ΒΜ/ σελ. 13/ άσκ. 2: μην ξεχάσετε να βάλετε τα ρήματα σε χρόνους του παρελθόνος (κυρίως σε αόριστο και παρατατικό)

Παρασκευή 19-9-2025

  • ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ: με τις λέξεις της ΒΜ/ σελ. 14/ άσκ. 3 ("οικο-")
  • ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ : εμπλουτισμός της λέξης "ρυπαίνω" (παράγωγα, συνώνυμα, αντίθετα, σύνθετα)
  • ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ: κλίση του ρήματος "χάνω/χάνομαι", στον ενεστώτα. (Γραμματική σελ. 144-145).
  • ΒΜ/σελ. 15/άσκ. 4 :  ορθογραφία -ται/ -τε.

  • ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ: Χρονική αντικατάσταση των ρημάτων της 1ης παραγράφου "προκάλεσε" και "συνεχίζεται". (οι χρόνοι βρίσκονται στο ΒΜ/σελ. 9/ "ο χρόνος" )
  • ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ: Με το λεξιλόγιο της ΒΜ/ σελ.14/ άσκ.3 γράφουμε από κοινού κείμενο με θέμα " Ο Αναστάσης στο οικοτροφείο". Περιμένω να μου υπαγορεύσετε τις ιδέες σας!
  • ΤΕ/ σελ. 12/ "Πάρτι στη ... λάσπη" ( επεξεργασία κειμένου)
  • ΤΕ/ σελ. 13/ άσκ. 6 (χρονικές προτάσεις)

Κατ' οίκον εργασίες:

ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ:

  • Κάνετε χρονική αντικατάσταση στα ρήματα της 2ης παραγράφου του κειμένου "πραγματοποιούν" και  "έχουν μολυνθεί". Τους 8 χρόνους του ρήματος μπορείτε να τους θυμηθείτε από τη ΒΜ/σελ.9.
  • ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ: Με το λεξιλόγιο της ΒΜ/ σελ.14/ άσκ.3 και αφού διαβάσουμε το κειμενάκι μας " Ο Αναστάσης στο οικοτροφείο", γράφουμε μια-δυο παραγράφους με θέμα "η οικοδέσποινα του διπλανού σπιτιού". Χρησιμοποιοιούμε όσο περισσότερες λέξεις του λεξιλογίου μπορούμε
  •  

Δευτέρα 22/9/2025

1) Τετράδια "Γραπτής έκφρασης": τα δίνουμε στον δάσκαλο, να μάθει τα καμώματα της οικοδέσποινας του διπλανού σπιτιού...

2) Κάνουμε  στον πίνακα τη χρονική αντικατάσταση των ρημάτων που είχαμε για το σπίτι.

3) Ο φίλος μας ο άνεμος: ΒΜ/σελ. 16/ενώ διαβάζουμε τοκείμενο υπογραμμίζουμε τα ρήματα της πρώτης παραγράφου.

ΒΜ/σελ. 17-18/ άσκ. 1 (προφορική επεξεργασία)

4) Στο ΒΜ/σελ. 18/ασκ. 4 : α)αντιγραφή  τα ρήματα της παραγράφου 1 σε ενεστώτα , β) κάνουμε χρονική αντικατάσταση στο ρήμα αντικρίζει.

 

     

Κατ' οίκον εργασίες:

  • ΒΜ/ σελ. 18-19/ άσκ. 4 : συνεχίζουμε όπως στην τάξη, κάνοντας χρονική αντικατάσταση στα υπόλοιπα 3 ρήματα : "είναι", "ξεπροβάλλουν" , "αισθάνονται".
  • Συνεχίζουμε στο ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ την άσκηση 4 της σελ. 18, μετατρέποντας την παράγραφο 1 του κειμένου της σελ. 16 , στον ενεστώτα. 
  • στο βιβλίο υπογραμμίζουμε τα ρήματα των παραγράφων 2,3  της σελ. 16. 

Τρίτη 23-9-2025

  • ΒΜ/ σελ. 18-19/ άσκ. 4 : λέμε προφορικά την χρονική αντικατάσταση που κάναμε στο σπίτι στα ρήματα  "είναι", "ξεπροβάλλουν" , "αισθάνονται".
  • ΒΜ/ σελ. 18-19/ άσκ. 4: γράφουμε στον ενεστώτα τα υπογραμμισμένα ρήματα των παραγράφων 2,3  της σελ. 16. 
  • ΒΜ/σελ. 18-19/ άσκ.4: λέμε προφορικά στον ενεστώτα τις παραγράφους 2,3.
  • Μοιράζουμε φωτοτυπία της ΒΜ/σελ. 20. Όποιος γράψει την πιο ... "κουφή" (αποτυχημένη) ερμηνεία της παροιμίας, κερδίζει! Θα την γράψουμε στο power point
  • ΒΜ/σελ.20/άσκ.5: γράφουμε την σωστή ερμηνεία της κάθε παροιμίας.
  • ΤΕ/σελ.16/άσκ.8: η οικογένεια του "βάλλω"

Εργασίες για το σπίτι

  • Συνεχίζουμε στο ΒΜ την ΒΜ/σελ.18/άσκ. 4 , κάνοντας χρονική αντικατάσταση στα ρήματα "ρίχνουν, αλέθουν, σκέφτονται".
  • ΤΕ/σελ.15/άσκ.7: τοποθετήστε τα ρήματα στη σωστή στήλη, χωρίς να κάνετε χρονική αντικατάσταση.
  • ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ/ με τουλάχιστον 5-6 λέξεις ή φράσεις από το ΒΜ/σελ. 16/ άσκ.8, γράψτε 1-2 παραγράφους με θέμα "Ο Λάζαρος, ο τοξότης, στο στρατόπεδο του Κολοκοτρώνη". 
  • ΤΕ/σελ.16/άσκ8: τις απλές και τις σύνθετες λέξεις της άσκησης θα τις έχουμε ορθογραφία.

Πέμπτη 25/9/2025

  • Ορθογραφία με το "βάλλω"
  • ΤΕ/ σελ. 12/Πάρτι στη λάσπη- επεξεργασία με την ΤΕ/σελ.13/άσκ.6 (χρονικές προτάσεις)
  • ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ: με λέξεις ή φράσεις από το ΒΜ/σελ.16/άσκ.8, γράφουμε κείμενο με θέμα "Ο Ρομπέν των δασών στον πόλεμο του 40" !
  • Παραδίδουμε το ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ στον δάσκαλο.

Εργασίες για το σπίτι

  • Συνεχίζουμε στο ΒΜ την ΒΜ/σελ.18/άσκ. 4 κάνοντας  χρονική αντικατάσταση με τα ρήματα "περνούν, να ετοιμάζεται, γίνεται".
  • TE/σελ.14/ συμπληρώστε τις καταλήξεις των ρημάτων που λείπουν.
  • ΤΕ/σελ.15/ άσκ.7: τοποθετούμε τα ρήματα της σελ. 14 (στα οποία συμπληρώσαμε τις καταλήξεις) στη σωστή στήλη. ΠΡΟΣΟΧΗ: δεν κάνουμε χρονική αντικατάσταση. π.χ. το πρώτο ρήμα είναι "βρίσκεται" και γράφεται στη στήλη του "ενεστώτα" και ΜΟΝΟ ΕΚΕΙ!

Παρασκευή 26-9-2025

  • Ανάγνωση εκθέσεων ("Ο Λάζαρος , ο τοξότης, στο στρατόπεδο του Κολοκοτρώνη").
  • ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ: Κλίση ρημάτων στον αόριστο: "έχασα- χάθηκα"
  • Ανθολόγιο: Ο ασημένιος δρόμος. Ενασχόληση με τις ερωτήσεις της σελ. 33.
  • ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ: " Η Σάντυ βαριέται να διαβάσει..." (χρησιμοποιούμε κάποιες από τις παροιμίες που εξηγήσαμε στην ΒΜ/σελ. 20/άσκ. 5
  • Επανάληψη α΄κεφαλαίου (Χ#βασιλείου)

Κατ' οίκον εργασίες:

1) Να συνεχίσετε στο φυλλάδιο Επανάληψη α΄κεφαλαίου την επίλυση των ασκήσεων, όπως τις ξεκινήσαμε στην τάξη. 

2) Τετράδιο Γλωσσικών ασκήσεων: να κλιθούν στον αόριστο τα ρήματα "πλήρωσα-πληρώθηκα" και "έντυσα- ντύθηκα". 

3) Να συνεχίσετε την εκθεσούλα μας στο Τετράδιο Γραπτής Έκφρασης ( "Η Σάντυ βαριέται να διαβάσει") , χρησιμοποιώντας τουλάχιστον τρεις παροιμίες, τις οποίες και θα χρωματίσετε με τον υπογραμμιστή. Επινοήστε χιουμοριστικές ιδέες!!! 

Δευτέρα 29-9-2025

Ξεκινάμε με τις κατ' οίκον εργασίες:

1) Επανάληψη α΄κεφαλαίου , οι δύο πρώτες σελίδες

2) Τετράδιο Γλωσσικών ασκήσεων: να κλιθούν στον αόριστο τα ρήματα "πλήρωσα-πληρώθηκα" και "έντυσα- ντύθηκα". 

3) Διαβάζουμε από το  Τετράδιο Γραπτής Έκφρασης ( "Η Σάντυ βαριέται να διαβάσει") , χρησιμοποιώντας τουλάχιστον τρεις παροιμίες, τις οποίες έχετε χρωματίσει με τον υπογραμμιστή. Ελπίζω να επινοήσατε χιουμοριστικές ιδέες!!! 

 

Και τώρα συνεχίζουμε: 

 Ανάγνωση κειμένων για την 28η Οκτωβρίου: ΒΜ/σελ.44: Η Ιταλία μάς κήρυξε τον πόλεμο

 

Εργασίες για το σπίτι

  • Συμπληρώνουμε τις ασκήσεις από το φυλλάδιο επανάληψης

Πέμπτη 2-10-2025

 

Κατ' οίκον εργασίες

  • Εξετάζουμε τις ασκήσεις από το φυλλάδιο επανάληψης (η εξέταση έγινε, τελικά, την 1η ώρα πριν την έναρξη των χθεσινών αθλητικών εκδηλώσεων)
  • Η 4η ομάδα διαβάζει "Η Σάντυ βαριέται να διαβάσει".

Συνεχίζουμε

Επανάληψη α΄κεφαλαίου , οι δύο τελευταίες σελίδες

 

 

Εργασίες για το σπίτι

 

Παρασκευή 3-10-2025

  • Ανάγνωση κειμένων " Η Σάντυ βαριέται να διαβάσει".
  • α) Πορεία προς το μέτωπο / Ακρόαση από Μ. Κατράκη 
  • δ) Κατοχή 

 

Υπογραμμίζουμε στο ΒΜ/σελ. 46:

               α) ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΟ ΜΕΤΩΠΟ-σελ. 43/ ερώτηση 1η : μέχρι εκεί που λέει "εφοδιασμός, κακουχίες".

Τετράδιο ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ

            β) ΚΑΤΟΧΗ- σελ. 47 (κάτω) : 

  •       Πώς περιγράφει ο ποιητής τη ζωή των ανθρώπων στα χρόνια της Κατοχής;
  •        Με τι παρομοιάζει τη ζωή στα χρόνια του πολέμου και με τι τη ζωή στα               χρόνια της ειρήνης; 

Εργασίες για το σπίτι 

  • Δεν θα έχουμε ! (γιούπιιιι ) , αλλά...
  • Τη Δευτέρα γράφουμε τεστ στην 1η ενότητα , δηλαδή θα ξαναδιαβάσουμε α) το ΒΜ/ σελ. 20, β) το ΤΕ/σελ.7-16 και γ) τα φυλλάδια που σας έδωσα στη Γλώσσα. (μπρρρρ... ανάγκη έκανε;;; )

Τρίτη 7-10-2025

Ενδεικτικές ερωτήσεις για την κατανόηση του κειμένου:

  • Ποια όψη της πόλεως προτιμά η συγγραφέας, την τωρινή ή την παλαιότερη;
  • Από πού φαίνεται αυτό;
  • Ποιες εικόνες του κειμένου είναι χαρακτηριστικές της αστικής ζωής σε μιαν περασμένη εποχή ;

Συνεχίζουμε με ασκήσεις

  • ΒΜ/σελ. 25-27/ ασκ. 1/ σύγκριση εποχών
  • ΒΜ/σελ. 25-6/ άσκ.2/ χρήση εγκλίσεων
  • ΒΜ/σελ.26/ άσκ.3/ κατάταξη ρημάτων σε εγκλίσεις
  • ΒΜ/σελ. 27/ άσκ. 4/ σύνθετα με το "ηχο-"
  • Σύνθετα με το "πολι-" ή "-πολη". (για ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ! )
  • Ασκήσεις με οδηγίες

Κατ' οίκον εργασίες

  • α) Ασκήσεις με οδηγίες 
  • β) ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ: με τις σύνθετες λέξεις της ΒΜ/σελ.27/άσκ.4, γράψε στο "Τετράδιο Γραπτής Έκφρασης" μια παράγραφο 10-15 γραμμών με θέμα: "Αχιλλέας, ο τρελός ηχολήπτης"! Μην ξεχάσετε να χρωματίσετε τις 5 λέξεις!
  • γ) ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ: Εξασκηθείτε με τα σύνθετα του "πολι-" & "-πολη" που γράψαμε.

Πέμπτη 9-10-2025

  • Ανάγνωση εργασιών: "Αχιλλέας, ο τρελός ηχολήπτης".
  • Ορθογραφία.
  • ΤΕ/σελ. 19/ Ντίσνεϋλαντ

 

ΒΜ/σελ. 31/κλίση (προφορικά) ο/η διεθνής- το διεθνές

ΒΜ/σελ. 32/κλίση (προφορικά) & συμπλήρωση της ΒΜ/σελ.32/άσκ.5

Κατ' οίκον εργασίες

α)ΤΕ/σελ. 20-21/άσκ. 6β-γ: Γράφουμε τα ρήματα που συντάξαμε στην οριστική έγκλιση,  στην προστακτική και στην υποτακτική έγκλιση.

β) Σύμφωνα με την κλίση του επιθέτου "ο/η διεθνής, το διεθνές", να κλιθούν στο τετράδιο Γλώσσας:"ο δημοφιλής καλλιτέχνης" , "η πολυτελής αίθουσα", "το ειλικρινές ενδιαφέρον".Για να είναι πιο ωραία η εμφάνιση του γραπτού κατά την κλίση, παρακαλώ να χαράξετε κάθετες γραμμές με τον χάρακά σας!

γ) Να προετοιμαστείτε για ορθογραφία , κάνοντας εξάσκηση στα παράγωγα και σύνθετα της λέξης "άστυ".

Δευτέρα 13-10-2025

Ξεκινάμε με τις κατ' οίκον εργασίες

  • Ανάγνωση εργασιών: "Αχιλλέας, ο τρελός ηχολήπτης".
  • Ορθογραφία με παράγωγα και σύνθετα της λέξης "άστυ-"
  • Κλίση (προφορικά) των ονομάτωνο δημοφιλής καλλιτέχνης" , "η πολυτελής αίθουσα", "το ειλικρινές ενδιαφέρον" (που κλίναμε στο σπίτι, στο ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ)
  • ΤΕ/σελ. 20-21/άσκ. 6β-γ: Λέμε τα ρήματα που μετατρέψαμε   στην προστακτική και στην υποτακτική έγκλιση.

Συνεχίζουμε

  • ΒΜ/σελ. 29-31 (επάνω): Η πολιτιστική ζωή της Θεσσαλονίκης     1) ΒΜ/σελ.30/ άσκ.1γ: Ποια γιορτή των αρχαίων Ελλήνων σας θυμίζουν τα Δημήτρια;                                                                     2) ΒΜ/σελ.30/ άσκ.2/ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ (χρησιμοποιούμε στις απαντήσεις μας τις λέξεις των ερωτήσεων): Ποιος ενθαρρύνει και βοηθάει τις πολιτιστικές εκδηλώσεις και πώς; Για τί οι πολιτιστικές εκδηλώσεις έχουν μεγάλη σημασία για τη ζωή των ανθρώπων και ειδικότερα για τα παιδιά;

 

Κατ' οίκον εργασίες:

1) Να κλιθούν στο ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ:"ο ευτυχής θεατής" , "η εμφανής διαφορά" , "το ευγενές συναίσθημα".

2) ΒΜ/σελ. 30/ Ορθογραφία: οι 10 λέξεις της Μεσοστοιχίδας. (άντε πάλι η "πόλη" και το "άστυ"...)

3) ΒΜ/σελ. 30/ άσκ.3: "Ένα πολιτιστικό κέντρο του τόπου μου". 

ΠΡΟΣΟΧΗ: θα δηλώσετε , σήμερα Δευτέρα, με ποιο πολιτιστικό κέντρο θα ασχοληθείτε, για να μην γράφουμε όλοι τα ίδια. "Τόπος σας" θεωρείται όλη η Ελλάδα και όχι μόνον τα Γιαννιτσά! Μπορείτε, αν θέλετε, να συνεργαστείτε με κάποιον/α φίλο/η σας, έναν ή και περισσότερους! Το κείμενο θα είναι μικρό (2-3 παράγραφοι) . Καλό θα είναι να το γράψετε σε word και να βάλετε και μια φωτογραφία (ή και περισσότερες)! Η εργασία να είναι έτοιμη ως το τέλος της εβδομάδας ( αν και νομίζω ότι οι περισσότεροι ως την Τετάρτη θα την έχετε εκπονήσει). ΦΥΣΙΚΑ θα την αναβάσουμε στο blog μας! 

Πέμπτη 16-10-2025

  • Ανάγνωση εργασιών "Αχιλλέας,  ο τρελός ηχολήπτης".
  • Προφορική κλίση επιθέτων σε -ης, -ης, -ες (αυτά που είχαμε για σήμερα , από την ΒΜ/σελ. 32/άσκ.5)
  • Ορθογραφία με το λεξιλόγιο της ΒΜ/σελ. 30/άσκ.4

Ασκήσεις για τις εγκλίσεις

Κατ' οίκον εργασίες

1) Από την ΒΜ/σελ. 32/ άσκ.5, να κλιθούν: "η επαρκής παιδεία" & "η συνεχής προσέλευση". Επιπλέον, να κλιθούν "ο συνεπής, η ασφαλής, το αφανές ".

2) Από το φυλλάδιο Ασκήσεις για τις εγκλίσεις συμπλήρωσε όσες ασκήσεις δεν κάναμε στην τάξη. 

 

 

  • Eξέταση κατ' οίκον εργασιών
  • Βιβλίο Μαθητή-2.3
  • ΒΜ/σελ.34/άσκ.3: σύνθετα με την "οδό"
  • ΒΜ/ σελ. 35/άσκ. 5: εφαρμογή κλίσης της "οδού".
  • ΒΜ/σελ. 35/ άσκ. 4: "η λεωφόρος" 
  • ΒΜ/ σελ. 35/ άσκ. 6: σημασίες λέξεων
  • Ομαδική συγγραφή κειμένου για τη ΜΕΛ

Κατ' οίκον εργασίες: 

1) Όπως κλίναμε "η οδός" (ΒΜ/σελ. 35) , να κλίνετε : η κιβωτός, η θαλαμηγός. 

2) Όπως κλίναμε "η λεωφόρος" (ΒΜ/σελ. 35), να κλίνετε: η διχοτόμος, η άμμος, η Βίβλος, η νήσος.

3) ΤΕ/σελ. 26-28/ άσκ. 8: Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του τραμ ( τα "καλά" και τα "κακά" του). Αφού διαβάσετε προσεκτικά τα κειμενάκια των σελίδων 26 & 27, συμπληρώστε το πινακάκι της σελ. 28. 

4) ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ: ΒΜ/σελ. 34/ άσκ.3: τις λέξεις από την πρώτη στήλη του πίνακα (οδοστρωτήρας, οδογέφυρα κλπ)

Πέμπτη 23-10-2025

  • Ορθογραφία
  • ΤΕ/ σελ. 17: Οροβίλ / 1η ομάδα:υπογραμμίζει το "πού;"/ 2η ομάδα: υπογραμμίζει το "πότε;"/ 3η ομάδα: υπογραμμίζει το "πώς;" / 4η ομάδα: απλώς διαβάζει η τυχερή...
  • Συμπληρώνουμε την ΤΕ/σελ. 18/ άσκ.1, σύμφωνα με αυτά που υπογράμμισαν οι ομάδες πριν.
  • ΤΕ/ σελ. 18/ άσκ.2
  • Απαντήσεις ΤΕ

 

Κατ' οίκον εργασίες

  • ΤΕ/ σελ. 22/ άσκ.4: ο Πινόκιο. Γράφουμε  στο ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΡΑΠΤΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ, ένα παραμύθι.  Να και κάποιες οδηγίες!

 

Κατ' οίκον εργασίες

  • Αφού διαβάσετε προσεκτικά το κείμενο της ΒΜ/σελ.38-39/άσκ.5, γράψτε στο ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ το κείμενο στην οριστική, μετατρέποντας τα ρήματα από την προστακτική στην οριστική (π.χ. το "προσέξτε" γίνεται "προσέχουμε" )

  • Κλίνε στο ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ: η είσοδος, η διέξοδος, η περίοδος, η σύνοδος
  • ΤΕ/ σελ. 24/ άσκ.6: για να δούμε, αφού διαβάσετε την "εκτέλεση" (ΤΕ/σελ.23/ άσκ.5) θα καταφέρετε να γράψετε σωστά την προστακτική ; 

Παρασκευή 31-10-2025

Α) Ανάγνωση εργασίας "Αχιλλέας, ο τρελός ηχολήπτης"

Β) Εξέταση κατ' οίκον εργασιών:

1) η είσοδος, η διέξοδος, η περίοδος, η σύνοδος

2)  ΒΜ-Υπόγειες διαδρομές ΒΜ/σελ. 39/ άσκ. 5 

3) ΤΕ/ σελ. 24/ άσκ.6

 

Συνεχίζουμε: 

Κατ' οίκον εργασίες

  • Θα έχουμε το φυλλάδιο με τις επαναληπτικές ασκήσεις του κεφαλαίου 
  • Την Δευτέρα θα φέρετε μαζί σας το Ανθολόγιο.

Δευτέρα 3-11-2025

Α) Εξέταση κατ' οίκον εργασιών:

  •  το φυλλάδιο με τις επαναληπτικές ασκήσεις του κεφαλαίου

Β) Συνεχίζουμε

 

Κατ' οίκον εργασίες:

  • Στο Τετράδιο Γραπτής Έκφρασης/ ερωτήσεις Ανθολογίου: σελ. 59/ ερ. 1,2
  • ΠΡΟΣΟΧΗ: Αύριο Τρίτη θα κάνουμε την τελευταία μας επανάληψη. Την Πέμπτη γράφουμε τεστάκι με επαναληπτικές ασκήσεις στην 2η ενότητα. Τα παιδιά θα έχουν στη διάθεσή τους τα βιβλία και τα τετράδιά τους, ώστε να τα συμβουλεύονται, για δύο λόγους: α) στην ενότητα εξετάζονται γραμματικά φαινόμενα αρκετά δύσκολα για την ηλικία τους, στα οποία μάλιστα κάνουν λάθη ακόμα και οι ενήλικοι (πόσες φορές δεν έχετε ακούσει να λέει κάποιος : α) "μένω στην οδός Οικονόμου" ή β) πόσες φορές δεν ακούσατε να αναφέρεται κάποιος ... "επιστήμονας" στην κατάσταση του "ασθενή" ή γ) πόσες φορές δεν ακούσατε κάποιον σχολιαστή ποδοσφαίρου να λέει "βρισκόμαστε στο ογδόντα εννιά λεπτό , λίγο πριν το ενηνήντα" , σε σημείο που όλοι θεωρούν ότι -δεν μπορεί!- αυτό είναι το σωστό! β) αυτήν την περίοδο , εξαιτίας των δύο επετείων, των προβών για την παρέλαση και τις εκδρομούλες μας, κατήντησε να κάνουμε ... "μάθημα μετ' εμποδίων". Γι' αυτό τα παιδιά σίγουρα έχουν μισοξεχάσει τι διδάχτηκαν πριν λίγο καιρό...

 

Τρίτη 4-11-2025

  • Ανάγνωση κατ' οίκον εργασιών (Αχιλλέας, ο τρελός ηχολήπτης)
  • Ανάγνωση απαντήσεων στις ερωτήσεις του Ανθολογίου
  • Επανάληψη

    • Κουίζ
    • Μπααα... Το κουίζ δεν μου άρεσε! Δεν είχε χρώματα σαν και τούτο:
  • ΠΡΟΣΟΧΗ:  Την Πέμπτη γράφουμε τεστάκι με επαναληπτικές ασκήσεις στην 2η ενότητα. Τα παιδιά θα έχουν στη διάθεσή τους τα βιβλία και τα τετράδιά τους, ώστε να τα συμβουλεύονται.

Δευτέρα 10-11-2025

 

Βιβλίο μαθητή/ σελ. 50-52

ΒΜ/σελ. 51/ άσκ. 1

ΒΜ/σελ. 52/ ασκ. 2: συγγραφή κειμένου περιγραφής ζώου: "Ο Μάγκας"

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

  • Μετοχές που λειτουργούν ως επίθετα
  • Επίθετα, με τα οποία αποδίδουμε κάποια χαρακτηριστικά

Κατ' οίκον εργασίες

  • Τετράδιο Γραπτής Έκφρασης: "Ένα ζωάκι που αγαπώ" (συμβουλεύομαι ΒΜ/σελ. 52/ άσκ.2 καθώς και το κείμενο που έγραψα στην τάξη)
  • Ορθογραφία: ΒΜ/σελ.51/ το πινακάκι με τα προτερήματα (ήρεμος, έξυπνος, ευγενικός κλπ)

Τρίτη 11-11-2025

 

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ: γράφουμε κειμενάκι με το πινακάκι των προτερημάτων (ΒΜ/σελ. 51)

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ / ΒΜ/ σελ. 52

Κατ' οίκον εργασία: "Ένα ζωάκι που αγαπώ" (ανάγνωση: Μητάκος)

 

Πέμπτη 13-11-2025

  • Κατ' οίκον εργασία: "Ένα ζωάκι που αγαπώ" (ανάγνωση: Ντιλούδη, Περόντση)
  • ΑΝΑΓΝΩΣΗ:Ο ΤΕΝΤΕΝ ΚΑΙ Ο ΜΙΛΟΥ/ σελ. 53-54
  • Εργασία στην τάξη: ΒΜ/ σελ 53-54/ συγγραφή ιστοριούλας. Και τώρα, όπως γράψαμε την ιστοριούλα στην τάξη θα γράψουμε άλλη μία στο σπίτι:

 

Εργασία για το σπίτι

  •  

    ΤΕ/ σελ 29-30/ άσκ 1: γράφουμε με δικά μας λόγια την ιστορία που "διηγούνται" οι εικόνες. 

  • ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ: ΒΜ/σελ. 51/ το δεύτερο πινακάκι (των ελαττωμάτων) , όπου αναφέρονται τα επίθετα επιπόλαιος, ζαβολιάρης, δυσάρεστος κλπ

Παρασκευή 14/11/2025

  • Εξέταση κατ' οίκον εργασιών
  • Παιχνίδι ορθογραφίας
  • Παιχνίδι συμπλήρωσης γραμμάτων στην ορθογραφία
  • Συγγραφή κειμένου ορθογραφίας
  • Ανάγνωση εκθέσεως για το αγαπημένο ζωάκι (Σεΐση, Τασσόπουλος, Μιχάλογλου)
  • ΒΜ/ σελ 55/ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ: Ενώ διαβάζουμε, υπογραμμίζουμε τα επίθετα
  • ΒΜ/ σελ 56/γράφουμε τα πρώτα 3 επίθετα στα τρία γένη και λέμε προφορικά τα υπόλοιπα. 
  • Κλίση επιθέτων σε -ής, -ιά, -ί. (επίθετα που δηλώνουν χρώμα)

    ΒΜ/ σελ 57/ άσκ 3 : συμπλήρωση πίνακα στην τάξη

  • Παιχνίδι : κλίση επιθέτων σε -ής-ιά-ί
  • Παιχνίδι : κλίση του επιθέτου "καφετής"
  • Παιχνίδι λεξιλογίου: τα χαρακτηριστικά των ζώων
  • Παράδοση βιβλίων Γραμματικής - βλέπουμε τη σελ. 100

ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ:

  • ΒΜ/ σελ 56/ άσκ 2 : συμπληρώνουμε τα υπόλοιπα επίθετα. 
  • Να κλιθούν παρομοίως (σύμφωνα με την Γραμματική, σελ 100) : ο κανελής σκύλος, η θαλασσιά κορδέλα, το τριανταφυλλί φόρεμα. 
  • Στο Τετράδιο Γραπτής Έκφρασης από ΒΜ/σελ.57/ άσκ.4: γράφουμε μια παράγραφο -το πολύ- 10 γραμμών, όσο πιο τρελή , παλαβή και παράλογη μπορούμε! Χρησιμοποιούμε όσο περισσότερα επίθετα "χρώματος" που να τελειώνουν σε -ης-ιά-ί. 

Τρίτη 19-11-2025

Εξέταση κατ' οίκον εργασιών

  • Να κλιθούν προφορικά  : ο κανελής σκύλος, η θαλασσιά κορδέλα, το τριανταφυλλί φόρεμα. 
  • Τετράδιο Γραπτής Έκφρασης από ΒΜ/σελ.57/ άσκ.4
  • Ανάγνωση κειμένου "το αγαπημένο μου ζωάκι"
  • Παραδίδουμε το Τετράδιο Γραπτής Έκφρασης

Συνεχίζουμε παρακάτω:

  • ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ:  ΤΕ / σελ. 31/ άσκ.2

         ΓΡΑΠΤΑ:    ΤΕ/ σελ 32/ άσκ 2

  • ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΠΙΝΑΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ: ΒΜ/ σελ 60/ άσκ 4 και της άσκησης από κάτω. Ρίξε μια ματιά στην Γραμματική/ σελ.99 ή :

    Κλίση προφορικά επιθέτων σε -ύς, -ιά, -ύ

  • Και τώρα παιχνίδι: κλίση & ορθογραφία του επιθέτου "βαθύς-βαθιά-βαθύ"
  • Ορθογραφία κατοικιδίων: βρίσκουμε το λάθος
  • Ορθογραφία κατοικιδίων: συμπληρώνουμε το κενό
  • ΤΕ/ σελ. 37-38/ άσκ. 7 : αντικατάσταση μετοχών με αιτιολογικές προτάσεις (γράφουμε μόνο τις αιτιολογικές προτάσεις, αντί για όλο το κείμενο)

 

Εργασίες για το σπίτι

  •  ΤΕ / σελ. 33 επάνω / άσκ. 2
  • ΤΕ/σελ. 33-34/ άσκ.3: συμπληρώστε με το οριστικό (ο,η,το) ή το αόριστο άρθρο (ένας, μία , ένα) τα κενά.
  • Έχοντας ως παράδειγμα την Γραμματική/σελ.99/ "ο βαθύς- η βαθιά- το βαθύ", να κλίνεις: Ο βαρύς χειμώνας, η φαρδιά ζώνη, το πλατύ ποτάμι

Πέμπτη 20-11-2025

Εξέταση κατ' οίκον εργασιών

  • Ανάγνωση εργασίας "το ζωάκι που αγαπώ".

Συνεχίζουμε στο νέο κεφάλαιο

  • ΒΜ/σελ. 61/"Τα ζώα της εξοχής": βάζουμε στη σειρά τις παραγράφους.
  • ΒΜ/σελ.62/ Το οριστικό και το αόριστο άρθρο
  • ΒΜ/σελ.62/ άσκ.2 (οριστικό και αόριστο άρθρο)
  • Παιχνίδι με το αόριστο άρθρο
  • Παιχνίδι με το οριστικό άρθρο
  • ΒΜ/σελ. 63/άσκ.3  : "Η κατσίκα και ο λύκος". (διαβάζουμε το κειμενάκι που είχαν γράψει πριν δύο χρόνια τα παιδιά του Πενταπλατάνου και παίρνουμε ιδέες).

Εργασία για το σπίτι

  • Στο Τετράδιο γραπτής έκφρασης: ΒΜ/σελ. 63/ άσκ.3, συνεχίζουμε τον μύθο με δικές μας ιδέες, γράφοντας μια παράγραφο 10 περίπου γραμμών.

Παρασκευή 21-11-2025

Εξέταση κατ' οίκον εργασιών

1) ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΕΚΘΕΣΕΩΝ: Ένα ζωάκι που αγαπώ

2) Προφορική κλίση : 

Ο βαρύς χειμώνας, η φαρδιά ζώνη, το πλατύ ποτάμι

3)Ανάγνωση από   Τετράδιο Γραπτής Έκφρασης :  "Η κατσίκα και ο λύκος".

4) Διαβάζουμε την ΤΕ/σελ.34/άσκ.3 που είχαμε χτες (οριστικό και αόριστο άρθρο)

 

Συνεχίζουμε:

  • ΤΕ/σελ. 36-37/ άσκ.6 (προφορικός μετασχηματισμός κειμένου οδηγιών με χρήση αιτιολογικών προτάσεων)
  • ΤΕ/ σελ. 38-39/ άσκ. 8 (επαυξημένες προτάσεις)

  • ΤΕ/σελ. 39/ άσκ. 9 (οριστικό και αόριστο άρθρο)

  • ΤΕ/ σελ. 40/ άσκ. 10 (κρυπτόλεξο- ορθογραφία)

  • Παιχνίδι ορθογραφίας: ζώα της εξοχής

Εργασία για το σπίτι

Δευτέρα 24-11-2025

α) Εξέταση κατ' οίκον εργασιών:

β) Ανθολόγιο: " Η καρδιά ενός ποντικού" (σελ. 85 )

  • Προφορικά: ερωτήσεις 1,2

γ) Επαναληπτικές ασκήσεις:

Εργασία για το σπίτι

  •  Ανθολόγιο/ σελ. 87/ ερώτηση 2 (τετράδιο Γλωσσικών Ασκήσεων): γράψε δύο παραγράφους.

 

Τρίτη 25-11-2025

Εξέταση κατ' οίκον εργασιών

  • Ανάγνωση κειμένου από το Τετράδιο Γραπτής Έκφρασης

Επανάληψη ενότητας

Την Πέμπτη ολοκληρώνουμε την επανάληψη της ενότητας και την Παρασκευή γράφουμε επαναληπτικό.

 

Πέμπτη 27-11-2025

Ανάγνωση εργασιών ("η μεταμόρφωσή μου από μάγισσα σε ζώο" )

Αύριο Παρασκευή γράφουμε το τεστάκι μας στην δ΄ενότητα, με ανοιχτά βιβλία.

 

 

Εργασία για το σπίτι

Με υπόδειγμα το κείμενο που γράψαμε στην τάξη (Επιστολή στον αλλοδαπό φίλο μου Μπάντι) γράψτε μια επιστολή σε έναν φανταστικό συνομήλικό σας από άλλο κράτος, ακολουθώντας το "σχεδιάγραμμα/οδηγίες" της ΒΜ/σελ.74/άσκ.3. Δώστε τον τίτλο "Γράμμα στον/στην... "

Πέμπτη 4-12-2025

  • Παραδίδουμε τα Τετράδια Γραπτής Έκφρασης, όπου γράψαμε επιστολή με θέμα "Γράμμα στον/στην... "
  • ΒΜ/σελ.73/άσκ.2 (συνδέεται με ΒΜ/σελ.74/ μελισσούλα τελικών & συμπερασματικών προτάσεων)
  • Παιχνίδι με τελικές προτάσεις
  • ΤΕ/σελ.44-45/άσκ.3
     

Κατ' οίκον εργασίες

1) Ορθογραφία: ΒΜ/ σελ 74/ οι λέξεις της άσκ 4 (φιλάνθρωπος, φιλαράκος κλπ) Με αυτές θα γράψουμε στην τάξη άγνωστη ορθογραφία.

2) ΒΜ/σελ. 74/βάζουμε τις λέξεις της οικογένειας "φίλος" στο σωστό κουτί.

3) ΤΕ/σελ.45-46/άσκ.4 (με τελικές προτάσεις)

Παρασκευή 5-12-2025

Εξέταση κατ' οίκον εργασιών

  • ΤΕ/ σελ. 46

Συνεχίζουμε

  • ΒΜ/σελ.74-76/άσκ. 4:
  • α)σύνθετα με το "φιλ-" / παιχνίδι

    β)ανάλυση & σημασία συνθέτων με το "φιλ-": ΒΜ/σελ. 76

    γ) συγγραφή κειμένου : ΒΜ/σελ.76

    δ) προσοχή στα ομώνυμα & παρώνυμα : ο φίλος, το φύλλο (ΒΜ/σελ.76/ κάτω)

    (ΦΙΛΟΣ ΕΔΩΣΕ ΣΕ ΦΙΛΟ,ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ ΜΕ ΦΥΛΛΟ ΚΑΙ ΕΙΠΕ Ο ΦΙΛΟΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΦΙΛΟ.
    ΦΙΛΕ ΦΥΛΑΞΕ ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΜΗΝ ΤΟ ΔΩΣΕΙΣ Σ'ΑΛΛΟΝ ΦΙΛΟ........ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ ΜΑΣ ΤΟ ΦΥΛΛΟ).
  •  Μετά , πάμε στο ΤΕ/σελ. 49/ άσκ. 6: Γράφουμε από μία πρόταση για καθεμιά από τις πρώτες 5 περιπτώσεις (π.χ. δανεικός-δανικός: Πρέπει να επιστρέφουμε τα δανεικά χρήματα. - Το τυρί είναι δανικό. )
  •  
  • ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ (ΒΜ/σελ.74/φιλ-)

Ιστορίες με φίλους

Κατ' οίκον εργασίες

  • ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ: 

    Θα έχουμε ως ορθογραφία τις πρώτες 5 περιπτώσεις, που επεξεργαστήκαμε στην τάξη (δανεικός-δανικός έως λύρα-λίρα). 

     

  • ΤΕ/ σελ 43-44/ άσκ2 : αφού διαβάσεις για το παιχνίδι "κότσια" στη σελ 42, γράψε τον διάλογο στη σελ. 43 (όπως καταλαβαίνεις, γράφουμε σε ευθύ λόγο).
  • γ) συγγραφή κειμένου : ΒΜ/σελ.76/ να ολοκληρώσεις το κειμενάκι μας.

Τρίτη 9-12-2025

Κατ' οίκον εργασίες/ εξέταση

  • ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ: ΤΕ/ σελ. 49/ δανεικός-δανικός έως λύρα-λίρα. 
  • ΤΕ/ σελ 43-44/ άσκ2 : αφού διαβάσεις για το παιχνίδι "κότσια" στη σελ 42, γράψε τον διάλογο στη σελ. 43 (όπως καταλαβαίνεις, γράφουμε σε ευθύ λόγο).
  • γ) συγγραφή κειμένου : ΒΜ/σελ.76/ διαβάζουμε όλοι τα κειμενάκια μας.

Συνεχίζουμε:

  • ΒΜ/ σελ. 80/ άσκ.3 (προσωπικές αντωνυμίες) Συμπληρώνουμε τον πίνακα και λέμε προφορικά τις προτάσεις κάτω από αυτόν. 
  • Ανάγνωση ΤΕ/σελ. 41
  • ΤΕ/σελ. 42/ άσκ. 1: ευθύς λόγος.
  • Άσκηση από το drive: Ευθύς και πλάγιος λόγος
  • ΤΕ/ σελ. 49/ άσκ. 6 : συμπληρώνουμε τα υπόλοιπα ομώνυμα
  •  

Εργασίες για το σπίτι:

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -