Μάθημα : ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ_1ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ_Γ2_2025-26
Κωδικός : 1901050472
1901050472 - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΛΙΟΦΟΥΤΗΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Αγαπητοί μου μαθητές,
«Η παράδοση και ο πολιτισμός της Ορθοδοξίας δεν αναπτύχθηκαν με βάση κάποια ανυπέρβλητη διελκυστίνδα μεταξύ ιερού και βέβηλου, αλλά συμπεριέλαβαν ολόκληρη τη δημιουργία, την καθημερινότητα και την ιστορία του ανθρώπου. Η διηκούσα αρχή και ο τρόπος ζωής υπήρξε πάντοτε η ευχαριστιακή πρόσληψη και η μεταμόρφωση των έργων του ανθρώπου». Kαι ενώ ο σύγχρονος άνθρωπος, που ζει σε ένα «πολυπολιτισμικό και πλουραλιστικό περιβάλλον, προσπαθεί απεγνωσμένα να βρει την ταυτότητά του» σ’ έναν κόσμο που φαλκιδεύει την ανθρώπινη ελευθερία, το φιλοκαλικό πνεύμα της Ορθοδοξίας προβάλλει ως υπέρβαση του αδιεξόδου και λύση του δράματος. Μια λύση που δεν αντιλαμβάνεται την Ορθοδοξία ως προβολή ενός απολιθώματος από ένα ένδοξο παρελθόν στο σημερινό παρόν αλλά μια διαρκή επικαιροποίηση του ζωντανού λόγου του Χριστού στη σύγχρονη πραγματικότητα και μια συνεχή ζύμωση και μεταμόρφωση του πολιτισμού!
Μ’ αυτές τις σκέψεις θα επιχειρήσουμε να προσεγγίσουμε τα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα του μαθήματός των Θρησκευτικών και με τη βοήθεια της ασύγχρονης διαδικτυακής εκπαίδευσης! Με την ελπίδα ότι θα καταφέρουμε, όσο μας είναι εφικτό, να προεκτείνουμε τη κοινωνία προσώπων που θεμελιώσαμε στις τάξεις μας, και στο διαδικτυακό περιβάλλον, σας καλοσωρίζω στη διαδικτυακή μου τάξη και σας εύχομαι καλή περιήγηση!!
Με εκτίμηση
Δρ. Αθανάσιος Κολιοφούτης

«Μηδὲν οὕτως ἔχῃ δύναμιν, ὡς ἡ παιδεία τὴν ψυχὴν κοσμεῖν»
«Τίποτε δεν έχει τόσο μεγάλη δύναμη, όσο η παιδεία που στολίζει τη ψυχή»
άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος
4ος αιώνας μ.Χ.

ΜΕΛΕΤΗΣΤΕ ΤΟ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΟ PPT. AΠΟΣΚΟΠΕΙ ΣΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΜΑΣ ΝΑ ΕΙΣΑΧΘΟΥΜΕ ΑΡΜΟΝΙΚΑ ΣΤΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΦΕΤΙΝΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ. ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΝΑ ΞΑΝΑΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΟΣΑ ΔΙΔΑΧΘΗΚΑΜΕ ΣΤΗΝ Α ΚΑΙ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. ΚΑΤΟΠΙΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ, ΤΟ ΦΑΣΜΑ ΤΩΝ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕΛΕΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΦΕΤΙΝΗ ΧΡΟΝΙΑ. ΚΑΛΗ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ!

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΤΙΓΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΕΝΩΜΕΝΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ; ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΔΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΥΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΩΣ ΣΩΜΑ; ΠΟΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΕΝΤΟΣ ΠΟΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΑΥΤΟ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ; ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΥΤΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ; ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΤΙΘΕΝΤΑΙ ΕΠΙ ΤΑΠΗΤΟΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ. AΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΕΤΕ ΤΟ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΟ ΑΡΧΕΙΟ, ΝΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΤΕ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΟΣ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗ ΘΕΣΜΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ.

ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΥΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΖΩΗΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΘΕΤΕΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΣΤΗΝ ΧΑΡΑΥΓΗ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ. ΜΑΣ ΔΙΔΕΤΑΙ Η ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΥΝΑΠΤΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΤΟΥΣ, ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΚΛΗΣΗ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΩΝ, ΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΣΤΟ ΕΥΡΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΑΣ ΕΝΤΑΣΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ, ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΕΙ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΤΙΚΗ ΤΗΣ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ, ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ. ΠΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΝΘΡΩΠΟ ΑΥΤΗ Η ΝΕΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ, ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΤΙΣ ΡΙΖΕΣ ΤΗΣ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ;
Ημερολόγιο
Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -