Μάθημα : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : G532134
-
Θεματικές Ενότητες
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
-
ΕΙΔΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ
-
ΔΟΜΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ (ενότητα 2)
-
ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ- ΚΥΡΙΟΙ ΟΡΟΙ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΟΜΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ
-
ΕΠΙΣΤΟΛΗ- ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ- ΑΙΤΗΣΗ (Ενότητα 2η)
-
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
-
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ-ΑΦΗΓΗΣΗ (ενότητα 3)
-
ΝΕΟ- ΤΕΣΤ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ/ΕΠΙΘΕΤΑ
-
ΟΜΙΛΙΑ (ΠΡΟΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΟΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ) ΕΝΟΤΗΤΑ 3
-
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ (ΕΝΟΤΗΤΑ 3)
-
ΦΥΣΗ- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΝΟΤΗΤΑ 3 -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 4
-
ΚΛΙΣΗ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΘΕΤΩΝ (4Η ΕΝΟΤΗΤΑ)
-
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΣΗ- 4η ΕΝΟΤΗΤΑ
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 5 ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΜΑΓΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
-
ΡΗΜΑΤΑ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
-
ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ- ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΑ ΡΗΜΑΤΑ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΕΙΣ- ΕΝΟΤΗΤΑ 5
-
ΟΜΟΙΟΠΤΩΤΟΙ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΠΤΩΤΟΙ ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΝΟΤΗΤΑ 6
-
ΚΥΡΙΟΙ ΟΡΟΙ ΠΡΟΤΑΣΗΣ
-
ΤΡΟΠΟΙ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΕΝΟΤΗΤΑ 8
-
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ: ΟΝΟΜΑΤΙΚΟΙ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ
-
ΑΡΘΡΟ
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Στο βιβλίο μας στη σελ. διαβάζουμε για την περίληψη:
|
Mαθαίνω για την περίληψη
|
Έτσι λοιπόν, όταν έχουμε να γράψουμε την περίληψη ενός κειμένου πρέπει να εργαστούμε με μεθοδικότητα:
Προσέχουμε να κρατήσουμε από το αρχικό κείμενο μόνο τις σημνατικές πληροφορίες (τα ουσιώδη) και να παραλείψουμε τις λιγότερο σημαντικές (τα επουσιώδη). Για να γίνει αυτό:
Α. Διαβάζουμε πολύ καλά το κείμενο, όσες φορές χρειαστεί μέχρι να το καταλάβουμε. Δεν ξεχνάμε να εντοπίσουμε τις άγνωστες λέξεις και φράσεις και να τις εξηγήσουμε.
Β. Αφού το διαβάσουμε βρίσκουμε το θέμα του- θεματικό κέντρο. Συνήθως μας βοηθά ο τίτλος (αν υπάρχει), αλλά και ο πρόλογος και γενικά οι θεματικές προτάσεις. Καταγράφουμε σε μια πρόταση στο πρόχειρο αυτό το θεματικό κέντρο: π.χ. Το κείμενο αναφέρεται στο .....
Γ. Διαβάζουμε προσεκτικότερα κάθε παράγραφο και εντοπίζουμε τη δομή της (Θ. Π.- Λ. Κ.). Συγκρατούμε από κάθε παράγραφοτο θέμα και τις λέξεις-κλειδιά, δηλαδή τις βασικές λεπτομέρειες.
Δ. Τώρα γράφουμε στο πρόχειρο έναν πλαγιότιτλο για κάθε παράγραφο στηριζόμενοι στις σημειώσεις που κρατήσαμε.
Ε. Τώρα γράφουμε την περίληψή μας προσέχοντας:
1. Να είναι μία παράγραφος με δομή (θεμ. πρ.- λεπτ.- κατακλ.) και να είναι περίπου το 1/3 του αρχικού κειμένου.
2. Να ξεκινήσουμε με αναφορά στον συγγραφέα ή στο κείμενο, κάπως έτσι: Ο συγγραφέας στο κείμενό του αναφέρεται+ την πρώτη πρόταση που κρατήσαμε στο πρόχειρο και περιείχε το θεματικό κέντρο του κειμένου
ή Το κέιμενο αναφέρεται στο ....ΠΡΟΣΟΧΗ: Η ΠΡΩΤΗ ΑΥΤΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗς ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΠΛΑΓΙΟΤΙΤΛΟΣ
3. Συνεχίζουμε γράφοντας με τη σειρά τους πλαγιότιτλους που γράψαμε, αλλά αφού βάλουμε συνδετικές λέξεις και τι κάνει κάθε φορά ο συγγραφέας. Π.χ. Αρχικά επισημαίνει (εννοείται ο συγγραφέας) + πρώτος πλαγιότιτλος.
Και κάπως έτσι γράφουμε όλους τους πλαγιότιτλους. Στην τελευταία πρόταση μπορώ να έχω τον πλαγιότιτλο της τελευταίας παραγράφου του κειμένου ή ένα συμπέρασμα που έχει ο συγγραφέας.
4. Προσέχω να μην γράφω τις ίδιες λέξεις ή φράσεις με το αρχικό κείμενο
5. Προσέχω να μην σχολιάζω το κείμενο. Η περίληψη είναι πληροφοριακό κειμενο, μόνο πληροφορεί.
ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΜΕΛΕΤΗΣΤΕ ΤΙς ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ.