Μάθημα : ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Κωδικός : 9490035488
-
Θεματικές Ενότητες
-
1.ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
-
2.ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ-ΕΝΕΡΓΩ.ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ-ΕΥΘΥΝΗ. Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ -ΑΣΦΑΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
-
3.ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ.ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ. ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ,ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ- Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
-
4.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΥΖΗΝ: ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ -ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ
-
1.ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ
1.ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ

Η ταινία είναι πλημμυρισμένη από το πασίγνωστο πλέον μουσικό θέμα «Honeymoon», το οποίο αργότερα θα συνοδευτεί από τους στίχους του Νίκου Γκάτσου ως «Αν θυμηθείς στ’ όνειρό μου». Το τραγούδι γοήτευσε τον Πολ Μακάρτνεϊ, ο οποίος το ηχογράφησε μαζί με τους Beatles στα πλαίσια μίας ραδιοφωνικής εκπομπής του BBC τον Ιούλιο του 1964.
Μια ταινία ορόσημο για τον ελληνικό κινηματογράφο, η οποία διακρίθηκε για τη μοναδική της μουσική επένδυση και τραγούδια που προσθέτουν στην ήδη μελαγχολική ατμόσφαιρα του φιλμ. Ξεχωρίζει το ορχηστρικό «Ο χορός του Ρίκο», αλλά κυρίως το πολυδιασκευασμένο «Βρέχει στη φτωχογειτονιά» σε στίχους του Τάσου Λειβαδίτη με πρώτη ερμηνεία από τον Γρηγόρη Μπιθικώτση σε μία από τις διασημότερες σκηνές της ταινίας.
Σέρπικο (1973) του Σίντνεϊ Λιούμετ
Η ιστορία του αστυνομικού Φρανκ Σέρπικο ξετυλίγεται υπό την συνοδεία μίας ιδιαίτερης μουσικής ενορχήστρωσης. Εδώ επιτυγχάνεται η ανάμειξη του παραδοσιακού ήχου του μπουζουκιού με πιο μοντέρνα ακούσματα, εμπνευσμένα από την τζαζ μουσική.
Μαουτχάουζεν (The Balad of Mauthausen) ονομάστηκε ο κύκλος τραγουδιών του Μίκη Θεοδωράκη, τα οποία αποτελούν μελοποίηση -κατά κύριο λόγο- του αφηγηματικού έργου Μαουτχάουζεν του Ιάκωβου Καμπανέλλη, στο οποίο περιγράφεται ο έρωτας δύο κρατουμένων στο ομώνυμο στρατόπεδο συγκέντρωσης.
Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου ο ποιητής Ιάκωβος Καμπανέλλης φυλακίστηκε στο στρατόπεδο συγκέντρωσης του Μαουτχάουζεν. Το 1965 έγραψε τέσσερα ποιήματα που αφορούσαν εκείνη την περίοδο και ζήτησε από τον καλό του φίλο και συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη να τα μελοποιήσει. Ο Θεοδωράκης, ο οποίος είχε φυλακιστεί και ο ίδιος κατή τη διάρκεια της Γερμανικής κατοχής σε γερμανικές και ιταλικές φυλακές, δημιούργησε όμορφες και αξέχαστες μελωδίες που αναδεικνύουν τα συγκινητικά ποιήματα του Καμπανέλλη. Εκείνα τα ποιήματα έγιναν έκτοτε παγκοσμίως γνωστά ως η τριλογία του Μαουτχάουζεν.
Οι στίχοι του τραγουδιού «Της δικαιοσύνης Ήλιε Νοητέ» προέρχονται από το ποιητικό έργο «Άξιον Εστί» το οποίο έγραψε ο Οδυσσέας Ελύτης το 1959. Το τραγούδι μελοποίησε ο Θεοδωράκης στα τέλη της δεκαετίας του ’50, την περίοδο που βρισκόταν μεταξύ Αθήνας και Παρισιού.
Ο Θεοδωράκης ανέθεσε την ερμηνεία του στον Γρηγόρη Μπιθικώτση.
Το τραγούδι της ξενιτιάς (ή αλλιώς φεγγάρι μάγια μου' κανες) είναι ένα τραγούδι που συγκινεί ακόμη και σήμερα, όχι μόνο όσους έχουν μεταναστεύσει μακρυά αναζητώντας ένα καλύτερο μέλλον, αλλά και τα αγαπημένα τους πρόσωπα που άφησαν πίσω
ΣΤΙΧΟΙ:ΝΙΚΟΣ ΓΚΑΤΣΟΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ:ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
ΠΡΩΤΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ:ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗΣ
Το σφαγείο είναι τραγούδι του Μίκη Θεοδωράκη. Είναι επίσης γνωστό ως το "Μεσημέρι". Είναι μέρος του έργου του "Τα τραγούδια του Ανδρέα", έργο αφιερωμένο στον αγωνιστή του αντιδικτατορικού αγώνα Ανδρέα Λεντάκη. Αναφέρεται σε πραγματικά γεγονότα και κυρίως στα βασανιστήρια που υποβάλλονταν τόσο ο μουσικοσυνθέτης, τον είχαν τοποθετήσει σε κελί κοντά σε χώρους βασανισμού, όσο και τα βασανιστήρια που είχε υποστεί ο ίδιος ο Ανδρέας Λεντάκης, στο κτήριο της Ασφάλειας της Μπουμπουλίνας. Είναι ένα από τα πιο σημαντικά έργα του αγώνα ενάντια στην Χούντα των Συνταγματαρχών.
Η «Άρνηση», λοιπόν, είναι ποίημα αυτής της περιόδου, ένα ερωτικό ποίημα, αλλά και ποίημα που περικλείει ένα από τα προσφιλή θέματα του Σεφέρη, την τραγικότητα του «ανθρώπου που ξαστόχησε», του ανθρώπου που ξεκίνησε με όνειρα, με επιθυμίες, με πάθος για τη ζωή, αλλά που κάποια στιγμή συνειδητοποιεί πως η ζωή του ήταν ένα μοιραίο λάθος, πως χαράχτηκε πάνω σ’ ένα λανθασμένο δρόμο κι αποφασίζει ν’ αλλάξει ζωή.
"ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ" Α' ΜΈΡΟΣ,1964. 1. Που πέταξε τ' αγόρι μου, 2. Χείλι μου μοσχομύριστο, 3. Μέρα Μαγιού. Μουσική του Μίκη Θεοδωράκη, ποίηση του Γιάννη Ρίτσου, ερμηνεία του Γρηγόρη Μπιθικώτση (Δεύτερη φωνή η Καίτη Θύμη). Ο " ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ" είναι η σημαντικότερη ίσως στιγμή στην ιστορία του Ελληνικού τραγουδιού.
ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΑΙΜΑΤΑ
Περίληψη
Ο Ελύτης απευθύνεται στη μακρινή Μητέρα (Παναγία, Ελλάδα, Μάνα) που μοιάζει με αιώνια έφηβη. Την αγάπησε, αλλά ξόδεψε τη ζωή του, γέρασε μέσα στην καταλυτική επίδραση της επικοινωνίας των ανθρώπων. Τον πολέμησαν γι’ αυτή του την αμαρτία με όλα τα μέσα. `Οταν την γνώρισε κάποιο Ιούλιο η ζωή του φωτίστηκε. Κι όμως του καταράστηκαν σαν αγαπά να ζει στο αίμα και σκληρά. Κι έτσι ακολούθησε τη μοίρα της πατρίδας του την ίδια πορεία, με την ανθρώπινη της, σκληρή ζωή και αίμα, αλλά το αίμα το πολεμά με την αγάπη.
ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ
ΠΡΟΣΦΥΓΙΑ-ΕΡΓΑΤΙΑ