Μάθημα : ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ Ε ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΤ ΤΑΞΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Κωδικός : 9090223107

9090223107  -  ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΕΛΛΙΔΗΣ

Ενότητες - Ασκήσεις στο Scratch

Ασκήσεις στο Scratch

Στην ενότητα αυτή θα βρίσκετε εκφωνήσεις και Ασκήσεις για το Scratch. Δείτε το πρώτο έγγραφο της ενότητας, το οποίο σας εξηγεί πως να σώσετε στον Υπολογιστή σας ένα αρχείο (Άσκηση) που έχετε δημιουργήσει στο Scratch.

Τα αρχεία των ασκήσεων που κάνετε μπορείτε να μου το στέλνετε στο atellidis@sch.gr

Οδηγίες: Πως σώζω μια άσκηση του Scratch στον Υπολογιστή μου. Το αρχείο που αποθηκεύεται μπορώ μετά να το στείλω με e-mail ή με μήνυμα μέσα από το eclass.

Έγγραφα
Πως σώζω μια Άσκηση του Scratch στον Υπολογιστή μου
Πως σώζω μια Άσκηση του Scratch στον Υπολογιστή μου

Δραστηριότητα 1. Δείτε την εκφώνηση της άσκησης από το έγγραφο Παιχνίδι με τις Νυχτερίδες και υλοποιείστε την Άσκηση στο περιβάλλον του Scratch.

Δραστηριότητα 2. Δείτε την εκφώνηση της άσκησης από το έγγραφο Σχεδιάζοντας ένα Ραλάκι και γράψτε το πρόγραμμα στο περιβάλλον του Scratch.

Θα πρέπει να σχεδιάσουμε μόνοι μας ένα ραλάκι στην ζωγραφική του Scratch και να το βάλουμε στα αντικείμενα, όπως επίσης να σχεδιάσουμε και την πίστα του Ράλι στο υπόβαθρο. Πρέπει επίσης να σχεδιάσουμε και την γραμμή του τερματισμού στα αντικείμενα. Μετά γράψτε τις εντολές της εκφώνησης.

Αν δυσκολεύεστε να δημιουργήσετε τα αντικείμενα μπορείτε να τα βρείτε έτοιμα στα Βοηθητικά αρχεία

Δραστηριότητα 3. Δείτε το βίντεο από τον παρακάτω σύνδεσμο και έπειτα απαντήστε στις ερωτήσεις της Άσκησης Δομή Επιλογής

Πολυμέσα
Βίντεο για την Δομή Επιλογής

Βίντεο για την Δομή Επιλογής

Σύνδεσμοι
Δομή Επιλογής - Αίσωπος

Δομή Επιλογής - Αίσωπος 

Σύνδεσμοι
Οι εντολές ελέγχου εάν … τότε … & εάν...τότε...αλλιώς - Αίσωπος

Οι εντολές ελέγχου εάν … τότε … & εάν...τότε...αλλιώς - Αίσωπος

Δραστηριότητα 4. Απαντήστε στο παρακάτω ερωτηματολόγιο για τις εντολές στην Δομή Επαναληψης στο Scratch. Αν δυσκολεύεστε να βρείτε τις απαντήσεις αντιγράψτε τις εντολές των ερωτήσεων στην πλατφόρμα του Scratch και τρέξτε τα μικρά προγράμματα για να δείτε τι αποτέλεσμα θα έχουν.

Έπειτα ανοίξτε τον σύνδεσμο από την παλτφόρμα του Αίσωπου και απαντήστε στις ερωτήσεις που θέτει στις διάφορες φάσεις του διδακτικού σεναρίου. 

Ασκήσεις
Άσκηση για την Δομή Επανάληψης στο Scratch

Ένα ερωτηματολόγιο πάνω στις εντολές επανάληψης του Scratch

Σύνδεσμοι
Δομή Επανάληψης - Αίσωπος

Ένα διδακτικό σενάριο από την πλατφόρμα του Αίσωπου για την Δομή επανάληψης στο Scratch

Δραστηριότητα 5. Δείτε την παρακάτω Άσκηση και προσπαθήστε να απαντήσετε στα ερωτήματα της εκφώνησης

Δραστηριότητα 6. Άθροισμα πολλών αριθμών - Δείτε την παρακάτω εκφώνηση της άσκησης στο Scratch και γράψτε το πρόγραμμα. Στην άσκηση αυτή υπολογίζουμε το άθροισμα 10 τυχαίων αριθμών που εισάγει ο χρήστης από το πληκτρολόγιο.

Δραστηριότητα 7. Άριθμός ψηφίων ενός αριθμού - Δείτε την παρακάτω εκφώνηση της άσκησης στο Scratch και γράψτε το πρόγραμμα. Στην άσκηση αυτή υπολογίζουμε τον αριθμό των ψηφίων (αριθμων) που υπάρχουν σε έναν τυχαίο αριθμό.

Δραστηριότητα 8. Άσκηση Μέγιστος - Ελάχιστος αριθμός. Στην άσκηση αυτή διαβάζουμε 10 αριθμούς από το πληκτρολόγιο και το πρόγραμμα υπολογίζει και εμφανίζει τον μεγαλύτερο και τον μικρότερο από αυτούς. Δείτε την παρακάτω εκφώνηση και γράψτε το πρόγραμμα στο Scratch.

Δραστηριότητα 9. Ανάποδος Αριθμός. Στην άσκηση αυτή διαβάζουμε έναν τριψήφιο αριθμό από το πληκτρολόγιο και το πρόγραμμά μας εμφανίζει τα ψηφία του ανάποδα. Δείτε την παρακάτω εκφώνηση και γράψτε το πρόγραμμα στο Scratch.

Δραστηριότητα 10. Η μεταβλητή στην Πληροφορική

Σύνδεσμοι
Η μεταβλητή στην Πληροφορική

Η μεταβλητή στην Πληροφορική - Ένα διδαδκτικό σενάριο από την σελίδα του Αίσωπου.

Δραστηριότητα 11. Κίνηση στο Scratch (Αλλαγή ενδυμασίας) - Δημιουργία Animation. Δείτε τα παρακάτω διδακτικά σενάρια από τον Αίσωπο.

Σύνδεσμοι
Κίνηση στο Scratch (Αλλαγή ενδυμασίας) - Δημιουργία Animation

Κίνηση στο Scratch (Αλλαγή ενδυμασίας) - Δημιουργία Animation

Σύνδεσμοι
Animation στο Scratch

Animation στο Scratch

Δραστηριότητα 12. CodeWeekDance. Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα κώδικα ανοίξτε τον παρακάτω σύνδεσμο https://scratch.mit.edu/projects/434851291/ και γράψτε για το κορίτσι τις εντολές που βλέπετε στην παρακάτω εικόνα. Προσαρμόστε κατάλληλα τις εντολές αυτές για το αγόρι και το ρομπότ και δημιουργήστε μια χωρογραφία. Χρησιμοποιήστε το ηχητικό κομμάτι που υπάρχει εδώ. 

Έγγραφα
CodeWeekDance
Έγγραφα
CodeWeekDance-OdeToCode

Δραστηριότητα 13. Μπείτε στον παρακάτω σύνδεσμο https://atellidis.sites.sch.gr/?p=117 και δείτε μια σειρά ασκήσεων για το Scratch από το τμήμα Ρομποτικής του ΕΛ/ΛΑΚ.

Σύνδεσμοι
Τμήμα Ρομποτικής ΕΛ/ΛΑΚ

Τμήμα Ρομποτικής ΕΛ/ΛΑΚ

Δραστηριότητα 14. Δημιουργία διαδραστικής χριστουγεννιάτικης κάρτας στο Scratch από τον Αίσωπο

Σύνδεσμοι
Δημιουργία διαδραστικής χριστουγεννιάτικης κάρτας στο Scratch

Δημιουργία διαδραστικής χριστουγεννιάτικης κάρτας στο Scratch

Δραστηριότητα 15: Κινούμενο Μπαλόνι. Δείτε τις εντολές από το παρακάτω έγγραφο και κάντε το παιχνίδι με το μπαλόνι που κινείται. Κάντε κλικ στον σύνδεσμο παρακάτω για να δείτε όλα τα προτεινόμενα έργα του Scratch. Επιλέξτε το έργο “Φτιάξε ένα παιχνίδι με κλικ” και μην ξεχάσετε να δείτε το εισαγωγικό βίντεο του έργου στο μικρό παράθυρο που ανοίγει μόλις μπείτε στην σελίδα

Σύνδεσμοι
Εκπαιδευτικό Υλικό στο Scratch - Προτεινόμενα Έργα

Εκπαιδευτικό Υλικό στο Scratch - Προτεινόμενα Έργα

Δραστηριότητα 16: Άσκηση Πίνγκ-πόνγκ. Άλλη μια δραστηριότητα από τα προτεινόμενα έργα της σελίδας του Scratch.

Έγγραφα
Πίνγκ-Πόνγκ

Δραστηριότητα 17: Άσκησή Mars Helicopter. Με αφορμή την αποστολή ενός μηχανοκίνητου ρομπότ (του Perseverance rover) στον πλανήτη Άρη, η NASA ετοίμασε μια δραστηριότητα προγραμματισμού για το Scratch. Κατεβάστε τα βοηθητικά αρχεία που απαιτούνται για την άσκηση και γράψτε τις εντολές που υπάρχουν στο έγγραφο.

Έγγραφα
Mars Helicopter