Μάθημα : ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
Κωδικός : 4203010271
Δραστηριότητες
Από την σελίδα https://microbit.org/projects/make-it-code-it/ μπορείτε να δείτε πως θα δημιουργήσετε διάφορα έργα....
Μπείτε στη σελίδα https://microbit.org/projects/make-it-code-it/heart/και δείτε πως θα εμφανίσουμε μια φωτεινή καρδιά στο microbit.
Μπες εδώκαι ξεκίνα με τα ΜΑΘΗΜΑΤΑ. Μπορείς να δεις πρώτα το βίντεο και μετά να ξεκινήσεις με τα μπλοκ
Προσπάθησε τις εξής:
Name Tags, Smiley Buttons, Dice (Ζάρια)
Από τα Games προσπάθησε να φτιάξεις το Rock Paper Sciccors (Πέτρα - ψαλίδι - χαρτί)
ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΤΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ :
(Μπορείτε να λύσετε κάθε δραστηριότητα πατώντας στον σύνδεσμο και ακολουθώντας τα Βήματα που σας υποδεικνεύει )
Καρδιά που χτυπά Εμφανίστε εναλλάξ μία μεγάλη καρδιά και μία μικρή. Μην ξεχάσετε ανάμεσα να βάλετε την εντολή Παύση
Κινούμενα ζώα Εμφανίστε στα LEDS ένα από τα "έτοιμα" ζωάκια πχ. μια χελώνα, δημιουργήστε την ίδια χελώνα ,ε τα LEDS αλλά μια σειρά πιο πάνω και τέλος ακόμη μία πιο κάτω από την αρχική. Μην ξεχάσετε την εντολή Παύση μεταξύ των τριών εικόνων. (Έτσι θα φαίνεται ότι η χελώνα σας κινείται προς τα πάνω)
Σήμα συγκίνησης (Σ' αυτό το έργο θα χρησιμοποιηθούν τα πλήκτρα Α και Β του microbit. Πατώντας το Α θα εμφανίζεται μια χαμογελαστή φατσούλα, πατώντας το Β θα εμφανίζεται μια λυπημένη)
Συναισθήματα που αναβοσβήνουν (Σ' αυτό το έργο θα γίνει χρήση της εντολής επανάληψης) Πατώντας το Α θα αναβοσβήνει 4 φορές η χαμογελαστή φατσούλα, πατώντας το Β θα αναβοσβήνει 4 φορές η λυπημένη φατσούλα.
Εδώ έρχεται ο ήλιος Σ' αυτό το έργο θα :
- Σχεδιάστε τη δική σας εκδοχή του ήλιου, ή ενός αστεριού ή του φεγγαριού.
- Κάντε έναν ήλιο να εμφανίζεται αν πατήσετε το κουμπί A, ένα φεγγάρι αν πατήσετε το κουμπί B.
- Χρησιμοποιήστε έναν βρόχο για να κάνετε τον ήλιο να αναβοσβήνει ή να ανατείλει.
Λαμπερές ηλιαχτίδες. Το πρόγραμμα εμφανίζει μια ακολουθία εικόνων απ' τον ήλιο στην οθόνη LED με βάση αυτή που φτιάξαμε στο έργο Εδώ έρχεται ο ήλιος .
- Η ακολουθία κάνει μια κινούμενη εικόνα των ηλιαχτίδων που προέρχονται από το κέντρο του ήλιου.
- Η ακολουθία επαναλαμβάνεται για όσο διάστημα το micro:bit σας έχει ισχύ, επειδή οι οδηγίες βρίσκονται μέσα σε έναν αιώνιο ή άπειρο βρόχο .
Αισθητήρας ηλιακού φωτός. Κάντε το microbit να αντιδρά στο φως.
- τα LED στο micro:bit σας μπορούν επίσης να λειτουργήσουν ως αισθητήρας φωτός της συσκευής εισόδου , μετρώντας την ποσότητα φωτός που πέφτει πάνω τους. Το πρόγραμμα χρησιμοποιεί μια εντολή «εάν... αλλιώς» για να εμφανίσει την εικόνα του ήλιου μόνο εάν το επίπεδο φωτός είναι μεγαλύτερο από (>) ένα συγκεκριμένο επίπεδο.
- Δοκιμάστε με μια διαφορετική μια πηγή φωτός, όπως φακό, φως ημέρας ή φωτεινό φως οροφής στο micro:bit, και θα δείτε τον ήλιο να εμφανίζεται.
Μετρητής μέγιστης ελάχιστης θερμοκρασίας
- Το έργο αυτό χρησιμοποιεί τον αισθητήρα θερμοκρασίας μέσα στην CPU (κεντρική μονάδα επεξεργασίας) του micro:bit για τη μέτρηση της θερμοκρασίας σε °C (Κελσίου).
- Αυτό το πρόγραμμα παρακολουθεί τις χαμηλότερες και υψηλότερες θερμοκρασίες που έχουν καταγραφεί χρησιμοποιώντας 3 μεταβλητές : η τρέχουσα θερμοκρασία είναι η ένδειξη τρέχουσας θερμοκρασίας, η μέγιστη είναι η μέγιστη και η ελάχιστη είναι η ελάχιστη.
ΜΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΣΑΣ ΔΟΘΟΥΝ ΣΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
Μετράμε την υγρασία χώματος με ... βίδες
Το microbit εμφανίζει τις τιμές της υγρασίας χώματος. Κατά την έναρξη για 4 φορές εμφανίζει την αναλογική τιμή που δίνει ο ακροδέκτης Ρ1 και περιμένει 3 sec για να συνεχίσει με την επόμενη μέτρηση. (Ξηρό χώμα σημαίνει μικρή αγωγιμότητα. Όσο ποτίζουμε αυξάνεται η αγωγιμότητα...)
(χρησιμοποιούμε 2 καλώδια - κροκοδειλάκια. Ένα στον ακροδέκτη P1 και στον ακροδέκτη 3V. Στις ελεύθερες άκρες του ενώνονται με ένα καρφί το οποίο "βυθίζουμε" στο χώμα μιας γλάστρας. Δημιουργείται έται ένα κλειστό κύκλωμα. Όταν το χώμα είναι ξηρό τότε η αγωγιμότητα του εδάφους είναι σχετικά μικρή κι εμφανίζουμε τις τιμές αυτές. Ποτίζοντας το έδαφος, εξαιτίας της αυξημένης ύπαρξης νερού, αυξάνει η αγωγιμότητα του εδάφους και παίρνουμε από το microbit μεγαλύτερες τιμές αγωγιμότητας που δηλώνουν μεγαλύτερη υγρασία.)
Υπενθύμιση για πότισμα
Το micro:bit μας υπενθυμίζει πότε μια γλάστρα μας θέλει πότισμα ανάλογα με την υγρασία του εδάφους (αγωγιμότητα) και τη φωτεινότητα. Πιο συγκεκριμένα, κάθε 10 δευτερόλεπτα εμφανίζει "ΟΚ", τίθεται η αναλογική ανάγνωση του ακροδέκτη P1 στη μεταβλητή με το όνομα αγωγιμότητα, εμφανίζεται αυτή η αγωγιμότητα. Εάν η αγωγιμότητα είναι μικρότερη από 800 τότε, εάν το επίπεδο φωτεινότητας είναι μικρότερο από 50 τότε εμφανίζεται ένα σχήμα (π.χ. τικ) και αναπαράγονται 3 υψηλές νότες αλλιώς εμφανίζεται ένα άλλο σχήμα (π.χ. Χ) κι αναπαράγεται μια νότα 1 φορά. Αλλιώς (εάν η αγωγιμότητα είναι μεγαλύτερη η ίση με 800) εμφανίζεται το σχήμα της καρδιάς.
Ένα κουμπί και φως αποδίδουν μουσική
Το micro:bit παίζει μουσική. Για πάντα. Εάν το κουμπί Α είναι πατημένο τότε, εάν το επίπεδο φωτισμού είναι μεγαλύτερο από μια τιμή (πχ 100) παίζει μια σειρά από νότες αλλιώς παίζει μια άλλη σειρά από νότες.
Στην περίπτωση που θέλετε ν' ακούσετε νότες απ' τα ακουστικά σας θα χρειαστείτε: ακουστικά, 2 κροκοδειλάκια κι ένα φακό για να αυξομειώνετε το επίπεδο φωτισμού.
Το microbit ως συσκευή συναγερμού - χρήση λογικών μεταβλητών
Το microbit λειτουργεί ως συναγερμός σε πόρτα δωματίου. Αν ανοίξει η πόρτα από έξω από το δωμάτιο τότε ακούγεται ο συναγερμός κι όταν πατηθεί ένα κουμπί παύει ο ήχος. Αν θελήσει κάποιος να βγει από το δωμάτιο τότε έχει πατημένο ένα κουμπί κι ανοίγει την πόρτα χωρίς να ακουστεί ο συναγερμός.
ΘΑ ΠΑΜΕ ΣΕ ΠΙΟ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ από την σελίδα:
Δραστηριότητες ρομποτικής με το Nezha microbit v2 θα βρείτε 32 έτοιμες δραστηριότητες όπου θα χρησιμοποιηθεί το πακέτο ρομποτικής του σχολείου.