Μάθημα : Γ Τάξη (Τεχνικός ΑΝΘΟΚΟΜΙΑΣ & ΑΡΧ. ΤΟΠΙΟΥ ) - ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κωδικός : 1940232114

1940232114  -  ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Ενότητες - Ενότητα 2. 5 Μορφές αγοράς & επιχειρηματική δραστηριότητα

Ενότητα 2. 5 Μορφές αγοράς & επιχειρηματική δραστηριότητα

         Στην οικονομία "της αγοράς"*** οι τιμές των προϊόντων καθορίζονται από την προσφορά και τη ζήτηση τις οποίες επηρεάζουν τόσο οι επιχειρήσεις όσο και οι καταναλωτές.

         "Οι συνθήκες προσφοράς" επηρεάζονται από τις επιχειρήσεις και εξαρτώνται από:

α. Το μέγεθος της επιχείρησης, β. Το μερίδιο αγοράς που κατέχει,

γ. τον τύπο του προϊόντος που παράγουν αλλά και δ. τον αριθμό των επιχειρήσεων.         

         Οι μορφές αγοράς είναι:

1. Ο πλήρης (τέλειος) ή ελεύθερος ανταγωνισμός

2. Το μονοπώλιο 3. Ο μονοπωλιακός ανταγωνισμός & 4. Το ολιγοπώλιο.

         Οι τρεις τελευταίες ονομάζονται "ατελείς αγορές", γιατί μπορούν οι επιχειρήσεις να επηρεάζουν τις τιμές των προϊόντων, ενώ η πρώτη "τέλεια αγορά", γιατί καμία επιχείρηση δεν μπορεί να επηρεάσει τη τιμή των προϊόντων.

         Οι Επιτροπές ανταγωνισμού, προσπαθούν να εξουδετερώσουν επιχειρηματικές δραστηριότητες χειραγώγησης των αγορών με σειρά μέτρων που αποτρέπουν την υπέρμετρη εμπορική συγκέντρωση, δηλ. τον έλεγχο της αγοράς από λίγες επιχειρήσεις.

***"αγορά" είναι: κάθε τόπος ή οργάνωση, που φέρνει σε επαφή αυτούς που ζητούν τα οικονομικά αγαθά (αγοραστές) με αυτούς που τα προσφέρουν (πωλητές).