Μάθημα : Γ Τάξη (Τεχνικός ΑΝΘΟΚΟΜΙΑΣ & ΑΡΧ. ΤΟΠΙΟΥ ) - ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Κωδικός : 1940232114
1940232114 - ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ
-
Θεματικές Ενότητες
-
ΚΕΦ. 1 Οι Γ. Επιχειρήσεις σήμερα
-
Ενότητα 1. 1 Ορισμός, σημασία, αντικείμενο
-
Ενότητα 1. 2 Ο αγροτικός χώρος, οι ιδιομορφίες του & οι τύποι γεωργικής επιχειρηματικότητας
-
Ενότητα 1.3 Ταξινόμηση των σύγχρονων γεωργικών επιχειρήσεων ανάλογα με τον τομέα παραγωγής
-
Ενότητα 1.4 Χαρακτηριστικά των σύγχρονων γεωργικών επιχειρήσεων
-
Ενότητα 1.5 Προϊόντα και υπηρεσίες
-
Ενότητα 1.6 Αβεβαιότητα και κίνδυνοι στις γεωργικές δραστηριότητες
-
Ενότητα 1.7 Ηθική κοινωνική & περιβαλλοντική ευθύνη των Γ. επιχειρήσεων
-
ΚΕΦ. 2 Οικονομικές έννοιες για Γ. Επιχειρήσεις
-
Ενότητα 2.2.1 Η ζήτηση, έννοια - Νόμος της ζήτησης
-
Ενότητα 2. 2. 2 Ελαστικότητα της ζήτησης
-
Ενότητα 2. 2. 3 Παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση αγροτικών προϊόντων
-
Ενότητα 2. 3. 1 Η προσφορά, Έννοια - Νόμος της προσφοράς
-
Ενότητα 2. 3. 2 Παράγοντες που επηρεάζουν την προσφορά των Γ. προϊόντων
-
Ενότητα 2. 4. 1 Ο σχηματισμός των τιμών, τιμή ισορροπίας & μεταβολές της
-
Ενότητα 2. 5 Μορφές αγοράς & επιχειρηματική δραστηριότητα
-
Ενότητα 2. 5. 1 Πλήρης (Τέλειος) ανταγωνισμός
-
Ενότητα 2. 5. 2 Μονοπώλιο
-
Ενότητα 2. 5. 3 Μονοπωλιακός ανταγωνισμός
-
Ενότητα 2. 5. 4 Ολιγοπώλιο
-
ΚΕΦ. 3 Θεσμικές μορφές οργάνωσης των Γ. Επιχειρήσεων
-
Ενότητα 3.1 Νομικές μορφές & χαρακτηριστικά οργάνωσης των Γ. Επιχειρήσεων
-
Ενότητα 3.1.3 Φορείς κοινωνικής οικονομίας
-
Ενότητα 3. 2 Ο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
-
ΚΕΦ.4 Συντελεστές παραγωγής
-
Ενότητα 4. 4.1 Παραγωγικές δαπάνες
-
ΚΕΦ. 1 Οι Γ. Επιχειρήσεις σήμερα
Ενότητα 2. 5 Μορφές αγοράς & επιχειρηματική δραστηριότητα
Στην οικονομία "της αγοράς"*** οι τιμές των προϊόντων καθορίζονται από την προσφορά και τη ζήτηση τις οποίες επηρεάζουν τόσο οι επιχειρήσεις όσο και οι καταναλωτές.
"Οι συνθήκες προσφοράς" επηρεάζονται από τις επιχειρήσεις και εξαρτώνται από:
α. Το μέγεθος της επιχείρησης, β. Το μερίδιο αγοράς που κατέχει,
γ. τον τύπο του προϊόντος που παράγουν αλλά και δ. τον αριθμό των επιχειρήσεων.
Οι μορφές αγοράς είναι:
1. Ο πλήρης (τέλειος) ή ελεύθερος ανταγωνισμός
2. Το μονοπώλιο 3. Ο μονοπωλιακός ανταγωνισμός & 4. Το ολιγοπώλιο.
Οι τρεις τελευταίες ονομάζονται "ατελείς αγορές", γιατί μπορούν οι επιχειρήσεις να επηρεάζουν τις τιμές των προϊόντων, ενώ η πρώτη "τέλεια αγορά", γιατί καμία επιχείρηση δεν μπορεί να επηρεάσει τη τιμή των προϊόντων.
Οι Επιτροπές ανταγωνισμού, προσπαθούν να εξουδετερώσουν επιχειρηματικές δραστηριότητες χειραγώγησης των αγορών με σειρά μέτρων που αποτρέπουν την υπέρμετρη εμπορική συγκέντρωση, δηλ. τον έλεγχο της αγοράς από λίγες επιχειρήσεις.
***"αγορά" είναι: κάθε τόπος ή οργάνωση, που φέρνει σε επαφή αυτούς που ζητούν τα οικονομικά αγαθά (αγοραστές) με αυτούς που τα προσφέρουν (πωλητές).