Μάθημα : Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας - οικολογική συνείδηση. (Β' και Γ΄)
Κωδικός : 1916050218
-
Θεματικές Ενότητες
-
1 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Aνανεώσιμες και μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
-
2 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ενεργειακό αποτύπωμα
29/12/23 -
3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Συζήτηση θετικών και αρνητικών φυσικών επιδράσεων και οικονομικών συμφερόντων
-
4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Κατασκευή ηλιακού θερμοσίφωνα
-
5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Πράσινα Επαγγέλματα στην Ελλάδα
-
6 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Συνάντηση με τον ειδικό επαγγελματία
-
7 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Συνολική αποτίμηση των δραστηριοτήτων
-
1 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Aνανεώσιμες και μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
2 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ενεργειακό αποτύπωμα
Δραστηριότητες:
Το ενεργειακό αποτύπωμα είναι η ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα που εκλύεται άμεσα ή έμμεσα στην ατμόσφαιρα λόγω των καθημερινών μας δραστηριοτήτων. Αρχικά οι μαθητές παρακολουθούν το βίντεο που υπάρχει στη σελίδα της πύλης της νεολαίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης:https://www.ey.com/el_gr/sustainability/carbon-negative-achievement
https://europa.eu/youth/getinvolved/sustainable%20development/how-reduce-my-carbon-footprint_el.
Στην σελίδα αυτή δίνονται παραδείγματα όπως πχ ότι ένα αεροσκάφος εκλύει 285 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο στην ατμόσφαιρα, ενώ ένα αυτοκίνητο εκλύει 104 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο τα οποία αξίζουν να αναφερθούν (10 λεπτά).
Γενικές πληροφορίες για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
1. https://www.youtube.com/watch?v=tBFaP0RP_aM
2. https://www.youtube.com/watch?v=OhbzyyRmkAk
3. https://www.youtube.com/watch?v=gcStpg3i5V8
4. https://www.youtube.com/watch?v=qVBu8AbLqSw
Έπειτα οι μαθητές παίζουν το παιχνίδι Game CO2
τοοποίο δείχνει πως μια καθημερινή δραστηριότητα όπως είναι η κατανάλωση ψαριών επηρεάζει την εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα (10 λεπτά).
Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες καλούνται να δουλέψουν σε ομάδες και να σκεφτούν τρόπους με τους οποίους μπορούν να μειώσουν το δικό τους ενεργειακό αποτύπωμα. Ενδεικτικές απαντήσεις των μαθητών/τριών μπορεί να είναι μείωση
της χρήσης του αυτοκινήτου στις καθημερινές μας μετακινήσεις, η θερμομόνωση του σπιτιού μας, η ανακύκλωση υλικών, αντικατάσταση παλαιών λαμπτήρων, χρήση ενεργειακά αποδοτικότερων ηλεκτρικών συσκευών κτλ.
Αφού οι μαθητές/τριες τα καταγράψουν μπορούν να τα ανεβάσουν στο http://www.padlet.com αλλά αν δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα μπορούν να συμπληρώσουν τα ευρήματά τους στο φύλλο εργασίας 2(20 λεπτά).
Κάθε ομάδα έχει τον εκπρόσωπό της και στη συνέχεια αναλαμβάνει να κοινοποιήσει τα αποτελέσματα στην ολομέλεια της τάξης (5 λεπτά).
Συμπληρωματικό υλικό: Φύλλο εργασίας 2.
Απλή δημιουργία μιας "ανεμογεννήτριας" από έναν παλιό μας ανεμηστήρα: Σπιτική Ανεμογενήτρια