Μάθημα : ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ, Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ, ΣΧ.ΕΤΟΣ 2025-'26

Κωδικός : 1915016386

1915016386  -  ΕΛΕΝΗ ΚΕΛΕΣΙΔΟΥ

Ενότητες - ΚΛΕΦΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ

ΚΛΕΦΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ

Σύνδεσμοι
«ΚΛΕΦΤΑΡΜΑΤΟΛΟΙ & ΚΛΕΦΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ»

 

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ξανά την οπτικοακουστική παραγωγή «Κλεφταρματολοί και κλέφτικο τραγούδι», του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς σε επιστημονική επιμέλεια Αλέκου Ε. Φλωράκη, δρ. Εθνολόγου-Λαογράφου και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Σκούρα. Πρόκειται για ένα σύντομο οδοιπορικό που συνδέει τον λόγο, τις εποχές και τα τοπία με τη δυναμική του κλέφτικου δημοτικού τραγουδιού και της τέχνης. Μουσική ερμηνεία: Μανεριτζήδες.

Έγγραφα
ΚΛΕΦΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ & ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ από το παραπάνω αρχείο "Κλέφτικα τραγούδια & έργα τέχνης" (πατώντας επάνω στον υπερσύνδεσμο) τα εξής 5:

1. Του Χρίστου Μιλιόνη (σελ. 1)

2. Ο Κίτσος & η μητέρα του (σελ. 3)

3. Του Λιάκου (σελ. 4)

4. Της Πάργας (σελ. 7-8)

5. Ο θάνατος του Διάκου (σελ. 9)

& παρατηρήστε τα έργα τέχνης που τα συνοδεύουν.

Πληροφορίες για τα τραγούδια και τους πρωταγωνιστές τους, οι οποίες θα σας βοηθήσουν στην εργασία σας μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Στη συνέχεια εμπνευσμένοι από αυτά και τους πρωταγωνιστές τους επιλέξτε 1 από τις παρακάτω εργασίες;

1) "Αφήγηση… αλλιώς!" Διαλέγετε ένα από τα κλέφτικα τραγούδια που σας έκανε εντύπωση και αφηγείστε με δικό σας τρόπο το περιεχόμενο της ιστορίας (σαν παραμύθι, σαν τραγούδι ραπ, με δικό σας ρυθμό, ως θεατρικό δρώμενο ή με όποια άλλη μορφή τέχνης θέλετε).

2) "Γράμμα σ’ έναν/μία ήρωα /ηρωίδα." Γράφετε ένα σύντομο γράμμα στον δικό σας ήρωα/ στη δική σας ηρωίδα της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 για αυτό που ζείτε εσείς σήμερα. (Του εξηγείτε, εννοείται, και γιατί τον/ την επιλέξατε...)

3) "Σύγχρονοι ήρωες - σύγχρονες ηρωίδες." Γράφετε ένα σύντομο άρθρο (2-3 παραγράφων) για όσους & όσες θεωρείτε εσείς σύγχρονους ήρωες & σύγχρονες ηρωίδες.

4) "Πόλεμος και προσφυγιά." Στο έργο τέχνης «Η φυγή από την Πάργα» υπάρχει η σκηνή από μια βάρκα. Εντοπίστε ένα πρόσωπο (ή ζευγάρι) που σας κάνει εντύπωση και φτιάξτε μια μικρή ιστορία για τη ζωή του (γιατί έφτασε σε αυτή τη βάρκα, πώς ζούσε πριν, ποια η σχέση με τους συνεπιβάτες του, τι μπορεί να σκέφτεται μέσα στη βάρκα κ.λπ.). Η φυγή από την Πάργα θα μπορούσε να είναι  "Η φυγή από τη Συρία", "Η φυγή από την Ουκρανία" ή "Η φυγή από ..."...

Έγγραφα
"ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ" - ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Μελετήστε πολύ καλά τις σημειώσεις του μαθήματος & δείτε στη συνέχεια τι πρέπει να διορθώσετε ή να προσθέσετε στις δικές ασκήσεις & σημειώσεις.