Μάθημα : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Κωδικός : 1901227252
-
Θεματικές Ενότητες
-
ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΘΕΣΗΣ-ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
-
Φιλία- θέματα έκθεσης και σχεδιαγράμματα για την 3η ενότητα
-
Εργασία-Επάγγελμα
-
ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΊ
-
Τα παραθετικά των επιθέτων/επιρρημάτων- Σύγκριση
-
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
-
ΜΜΕ, τηλεόραση, διαδίκτυο ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΘΕΣΗΣ 6η ενότητα
-
Οι αντωνυμίες ΕΝ.6
-
ΚΥΡΙΟΙ ΟΡΟΙ ΠΡΟΤΑΣΗΣ
-
ΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΕΙΔΗ
-
Θέματα έκθεσης 2η ενότητα
-
1η Ενότητα: Το υποκείμενο
-
1η Ενότητα: Τα αχώριστα μόρια
-
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΚΘΕΣΕΩΝ -ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
-
ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΘΕΣΗΣ-ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 4 ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΚΘΕΣΕΩΝ -ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Σχολείο
Προσφορά:
• Καλλιεργεί πνευματικά το παιδί.
• Βοηθά στην κοινωνικοποίηση του παιδιού.
• Διδάσκει ηθικές αρχές και αξίες.
• Βοηθά στην ομαδικότητα, συνεργασία και αλληλεγγύη.
• Καταργεί τις διαφορές μεταξύ των ατόμων.
• Καλλιεργεί την περιέργεια και την αναζήτηση.
• Βοηθά το παιδί να κατανοήσει τον κόσμο γύρω του.
• Ολοκληρώνει την προσωπικότητα.
Τα προσόντα του εκπαιδευτικού:
• Αγάπη για τους μαθητές και το έργο του.
• Ηθικός, τίμιος, έντιμος, δίκαιος.
• Καθοδηγεί τους μαθητές.
• Διατηρεί το ενδιαφέρον των παιδιών για τη γνώση.
• Δεν κάνει διακρίσεις.
• Σέβεται τα παιδιά και τις δυνατότητές τους.
• Ενημερώνεται διαρκώς.
• Ανανεώνει τη διδασκαλία του.
• Συνδυάζει τη θεωρία με την πράξη.
• Αποτελεί σωστό πρότυπο για τα παιδιά.
ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Σήμερα:
Αρνητικά:
• Πολλά μαθήματα > κούραση μαθητών.
• Έλλειψη σχολικών κτιρίων
• Έλλειψη έμπειρων εκπαιδευτικών.
• Απουσία οργάνωσης μαθημάτων.
• Καλλιεργεί το «κυνήγι του βαθμού» (βαθμοθηρία).
• Ξεπερασμένες μέθοδοι διδασκαλίας.
• Παρέχει μόνο γενικές γνώσεις.
• Ο μαθητής δε μαθαίνει να καλλιεργεί την κριτική του σκέψη και να προβληματίζεται.
• Ανεπαρκή υλικοτεχνική υποδομή (εργαστήρια, βιβλιοθήκες, χώροι άθλησης).
Προτάσεις:
Πολιτεία:
• Ίδρυση σχολείων σε απομακρυσμένες περιοχές.
• Σύγχρονος εξοπλισμός σχολικών κτιρίων (βιβλιοθήκες, εργαστήρια, ηλεκτρονικοί υπολογιστές).
• Μετάδοση ηθικών αξιών και αρχών.
• Ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών.
• Έμφαση στον επαγγελματικό προσανατολισμό των παιδιών.
• Ευκαιρίες εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά.
Εκπαιδευτικοί:
• Προσιτοί και συνεργάσιμοι.
• Να μετεκπαιδεύονται.
• Να μην έχουν ξεπερασμένες παιδαγωγικές αντιλήψεις.
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ
Εθελοντής: ο πολίτης εκείνος που προσφέρει ανιδιοτελώς τον ελεύθερο χρόνο του ή τη γνώση του για χρήσιμες
δράσεις προς όφελος άλλων, χωρίς να περιμένει αντάλλαγμα.
Ο εθελοντής:
• βλέπει τα άτομα ισότιμα.
• δε θεωρεί ότι ο ίδιος είναι ανώτερος, ότι ξέρει περισσότερα, ότι είναι "καλύτερος".
Τα προσόντα του εθελοντή
• Να είναι οργανωμένος και εκπαιδευμένος.
• Να έχει εξειδικευτεί στον τομέα του για να μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα τη στιγμή που θα του ζητηθεί.
• Να μπορεί ύστερα από την κατάλληλη εκπαίδευση να αναλάβει πρωτοβουλίες όπου και όταν χρειαστεί.
• Να είναι πρόθυμος να οργανωθεί και να συντονιστεί με τις υπόλοιπες ομάδες εθελοντών ή με άλλες κρατικές
υπηρεσίες ή οργανωμένες ομάδες που έχουν αναπτύξει ένα εσωτερικό δεσμό και μπορούν να λειτουργούν πιο
εύκολα μεταξύ τους.
Θετικές συνέπειες του εθελοντισμού:
• Δυναμώνουν οι κοινωνικοί δεσμοί μεταξύ των πολιτών.
• Δημιουργείται ισχυρή συνείδηση με στόχο τον άνθρωπο και τα προβλήματά του.
• αυξάνεται η ευαισθησία για την αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων,
• αποκτώνται νέα ενδιαφέροντα κι εμπειρίες ζωής
• σε κοινό επίπεδο δημιουργούνται οι προϋποθέσεις στόχων κι ευνοείται η εθνική ενότητα
• βελτιώνεται ο διεθνής ρόλος κι η γενικότερη φυσιογνωμία ενός λαού.