Μάθημα : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Κωδικός : 1901227252

1901227252  -  ΜΑΡΙΑ ΣΑΡΑΦΗ

Ενότητες - Εργασία-Επάγγελμα

Εργασία-Επάγγελμα

Θέματα έκθεσης για την 5η ενότητα και υλικό για τον θεματικό κύκλο: Έργασία-επάγγελμα-ανεργία'

https://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/45568314&doc=15-150308044901-conversion-gate01

https://app.box.com/s/tkndf0e4wohg2uty70l7wnzqtkgbauyk

https://www.youtube.com/watch?v=l6PJeSVuKD0

ΕΡΓΑΣΙΑ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ

Μορφές:
• Χειρωνακτική.
• Πνευματική.
• Μεικτή.

Προσφορά:
• Παρέχει υλικά αγαθά για την επιβίωσή μας.
• Βοηθά στη συνεργασία και την αλληλοβοήθεια.
• Το άτομο αναγνωρίζει την προσφορά των άλλων.
• Αίσθημα ανεξαρτησίας.
• Καλύτερες διαπροσωπικές σχέσεις.
• Ομαλή ένταξη του ατόμου στην κοινωνία.
• Ενισχύει την αυτοπεποίθηση του ατόμου.
• Το άτομο αισθάνεται ότι προσφέρει και είναι ικανό.
• Ολοκληρώνεται η προσωπικότητα του ατόμου.

Νέοι και επάγγελμα   Ποιοι τους επηρεάζουν;
• Οικογένεια.
• Φίλοι – παρέες.
• Κοινωνικό περιβάλλον.
• Internet (διαδίκτυο).
• Μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Σήμερα:
• Γίνεται διάκριση των επαγγελμάτων.
• Ανεργία> σταδιακά «χάνονται» παραδοσιακά επαγγέλματα.
• Η μηχανή αντικατέστησε τον άνθρωπο.
• Εξειδίκευση
• Πλήξη, ανία, κούραση, το άτομο δεν αισθάνεται ότι δημιουργεί.
• Πολύωρη εργασία.
• Χαμηλοί μισθοί.
• Άγχος για εύρεση δεύτερης και τρίτης δουλειάς.
• Ακατάλληλοι και επικίνδυνοι χώροι εργασίας.
Νέοι
• Αποπροσανατολίζονται από τους στόχους τους.
• Πιέζονται από την οικογένεια τους > ακολουθούν επάγγελμα που δεν τους ταιριάζει.
• Άγχος για την επαγγελματική τους αποκατάσταση.
• Δεν επιλέγουν επάγγελμα με βάση τις ικανότητες και τις κλίσεις τους.
• Απογοητεύονται.
• Αντιμετωπίζουν την ανεργία > ψυχολογικά προβλήματα.
Προτάσεις Νέοι
• Παιδεία
• Ολόπλευρη μόρφωση.
• Να γνωρίσουν τι θέλουν.
• Να κατανοήσουν τις κλίσεις τους και τα ενδιαφέροντά τους.
Οικογένεια – σχολείο
• Σωστή παιδεία
• Ηθικές αρχές
• Να βοηθήσουν το παιδί να γνωρίσει τον εαυτό του.
• Έλλειψη πίεσης
• Όχι στείρες γνώσεις και αποπροσανατολισμός (σχολείο).
Πολιτεία
• Έμφαση στην εκπαίδευση.
• Σωστός επαγγελματικός προσανατολισμός των νέων.
• Μείωση ανεργίας με τη λήψη κατάλληλων μέτρων.


———————————————————————————————————————————————-

ΘΕΜΑ : «Γράψτε ένα μικρό κείμενο – απάντηση σε έρευνα επαγγελματικού προσανατολισμού που γίνεται στο σχολείο σας, για το επάγγελμα που αυτή τη στιγμή σας ενδιαφέρει. Στο κείμενο να απαντήσετε και στις εξής ερωτήσεις.

α. Το επιλέξατε με κριτήριο το κύρος του, τα οικονομικές προοπτικές ή την κλίση σας ;

β. Επηρεαστήκατε από τους γονείς σας, το κοινωνικό περιβάλλον ή το σχολείο ;

γ. Είναι επάγγελμα που έχει σχέση με το φύλο σας ;»

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΚΘΕΣΗΣ

Πρόλογος – Με ποιο επάγγελμα θα ήθελα ν’ασχοληθώ, όταν μεγαλώσω;

Κύριο μέρος

1η παράγραφος – Λόγοι

  • Είναι ένα επάγγελμα που έχει προοπτικές; Θα βρω εύκολα δουλειά στο δημόσιο ή στον ιδιωτικό τομέα; Μπορώ να δουλέψω στο εξωτερικό;

  • Ο μισθός είναι ικανοποιητικός; Θα βγάζω πολλά χρήματα;

  • Απαιτεί σπουδές σε κάποια σχολή (ΙΕΚ, ΤΕΙ, ΑΕΙ) ;

  • Χρειάζονται ιδιαίτερα σωματικά προσόντα (στρατιωτικές σχολές, γυμναστική ακαδημία);

  • Μου προσφέρει κύρος και κοινωνική καταξίωση;

  • Έχει σχέση με το φύλο μου;

2η παράγραφος – Λόγοι (συνέχεια)

  • Γιατί μου αρέσει αυτό το επάγγελμα; Τι μου προσφέρει (ηρεμία, έντονα συναισθήματα, προσφορά στο συνάνθρωπο) ;

  • Ασχολούμαι στον ελεύθερό μου χρόνο με κάτι αντίστοιχο;

  • Επηρεάστηκα από τους γονείς μου; Ασχολείται κάποιος με αυτό; Συμφωνούν με την απόφασή μου;

  • Επηρεάστηκα από τον κοινωνικό περίγυρο ή από το σχολείο (φιλόλογος-πρότυπο, ξάδερφος μηχανικός) ;

  • Υπήρξε κάποιο καθοριστικό περιστατικό, που επηρέασε την απόφασή μου (επιθυμία να γίνω κτηνίατρος ύστερα από τη σωτηρία ενός ζώου) ;

Επίλογος – Προσπάθεια να πραγματοποιήσω τ” όνειρό μου!