Μάθημα : 🧮
Κωδικός : 1901051403
-
Θεματικές Ενότητες
-
Α.1.1. Φυσικοί αριθμοί - Διάταξη Φυσικών - Στρογγυλοποίηση
-
Α.1.2. Πρόσθεση, αφαίρεση και πολλαπλασιασμός φυσικών αριθμών
-
Α.1.3. Δυνάμεις φυσικών αριθμών
-
Α.1.4. Ευκλείδεια διαίρεση - Διαιρετότητα
-
Α.1.5. Χαρακτήρες διαιρετότητας - ΜΚΔ - ΕΚΠ - Ανάλυση αριθμού σε γινόμενο πρώτων παραγόντων
-
Α.2.1. Η έννοια του κλάσματος
-
Α.2.2. Ισοδύναμα κλάσματα
-
Α.2.3. Σύγκριση κλασμάτων
-
Α.2.4. Πρόσθεση και Αφαίρεση κλασμάτων
-
Α.2.5. Πολλαπλασιασμός κλασμάτων
-
Α.2.6. Διαίρεση κλασμάτων
-
A.3.1. Δεκαδικά κλάσματα, Δεκαδικοί αριθμοί, Διάταξη δεκαδικών αριθμών, Στρογγυλοποίηση
-
Α.3.2. Πράξεις με δεκαδικούς αριθμούς - Δυνάμεις με βάση δεκαδικό αριθμό
-
A.3.5. Μονάδες μέτρησης
-
Α.4.1. Η έννοια της εξίσωσης – Οι εξισώσεις: α + x = β, x – α = β, α – x = β, α x = β,α : x = β, x : α = β
-
Α.4.2. Επίλυση προβλημάτων
-
Α.4.3. Παραδείγματα επίλυσης προβλημάτων
-
Σημειώσεις στις εξισώσεις
-
Α.5.1. Ποσοστά
-
Α.5.2. Προβλήματα με ποσοστά
-
Α.7.1. Θετικοί και Αρνητικοί Αριθμοί (Ρητοί αριθμοί) - H ευθεία των ρητών - Τετμημένη σημείου
-
Α.7.2. Απόλυτη τιμή ρητού - Αντίθετοι ρητοί - Σύγκριση ρητών
-
Α.7.3. Πρόσθεση ρητών αριθμών Α.7.4. Αφαίρεση ρητών αριθμών
-
Α.7.5. Πολλαπλασιασμός ρητών αριθμών
-
Α.7.6. Διαίρεση ρητών αριθμών
-
Α.7.7. Δεκαδική μορφή ρητών αριθμών
-
Α.7.8. Δυνάμεις ρητών αριθμών με εκθέτη φυσικό
-
Α.7. επανάληψη
-
Β.1.1. Σημείο – Ευθύγραμμο τμήμα – Ευθεία – Ημιευθεία – Επίπεδο – Ημιεπίπεδο
-
Β.1.2. Γωνία – Γραμμή – Επίπεδα σχήματα – Ευθύγραμμα σχήματα – Ίσα σχήματα
-
Β.1.3. Μέτρηση, σύγκριση ,ισότητα ευθυγράμμων τμημάτων – Απόσταση σημείων – Μέσο ευθυγράμμου τμήματος
-
Β.1.4. Πρόσθεση και αφαίρεση ευθυγράμμων τμημάτων
-
Β.1.5. Μέτρηση, σύγκριση και ισότητα γωνιών – Διχοτόμος γωνίας
-
B.1.6. Είδη γωνιών – Κάθετες ευθείες
-
Β.1.7. Εφεξής και διαδοχικές γωνίες – Άθροισμα γωνιών
-
Β.1.8. Παραπληρωματικές και Συμπληρωματικές γωνίες – Κατακορυφήν γωνίες
-
B.1.9. Θέσεις ευθειών στο επίπεδο
-
Β.1.10. Απόσταση σημείου από ευθεία - Απόσταση παραλλήλων
-
Β.1.11 Κύκλος και στοιχεία του κύκλου
-
Β.1.12. Επίκεντρη γωνία – Σχέση επίκεντρης γωνίας και του αντιστοίχου τόξου – Μέτρηση τόξου
-
Β.1.13. Θέσεις ευθείας και κύκλου
-
Β.2.1. Συμμετρία ως προς άξονα
-
Β.2.2. Άξονας συμμετρίας
-
Β.2.3. Μεσοκάθετος ευθυγράμμου τμήματος
-
Β.2.4. Συμμετρία ως προς σημείο
-
Β.2.5. Κέντρο συμμετρίας
-
Β.2.6. Παράλληλες ευθείες που τέμνονται από μια άλλη ευθεία
-
Β.3.1. Στοιχεία τριγώνου - Είδη τριγώνων
-
Β.3.2. Άθροισμα γωνιών τριγώνου - Ιδιότητες ισοσκελούς τριγώνου
-
Β.3.3. Παραλληλόγραμμο - Ορθογώνιο - Ρόμβος - Τετράγωνο - Τραπέζιο - Ισοσκελές τραπέζιο
-
Β.3.4. Ιδιότητες Παραλληλογράμμου - Ορθογωνίου - Ρόμβου - Τετραγώνου - Τραπεζίου - Ισοσκελούς τραπεζίου
-
playlists
-
Γιορτές σχολικές υλικό
-
Α.1.1. Φυσικοί αριθμοί - Διάταξη Φυσικών - Στρογγυλοποίηση
Β.2.6. Παράλληλες ευθείες που τέμνονται από μια άλλη ευθεία
Είδη τριγώνων. ( Types of Triangles )
Εφεξής γωνίες. Angles Adjacent Angles
Συμπληρωματικές γωνίες. Angles complementary angles
Παραπληρωματικές γωνίες. Angles supplementary angles
κατακορυφήν γωνίες (vertical angles )
Πρέπει να έχετε μολύβι, σβήστρα, (μαρκαδόρο για ασπροπίνακα), χάρακα, μοιρογνωμόνιο και γνώμονα.
Ενότητα B.2.6.
Θεωρία: σελίδες 214, 215
Εφαρμογή 1: σελίδα 215
Εφαρμογή 2: σελίδα 216
Ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο:
1, 2, 3(μόνο το σχήμα) σελίδα 216
(σελίδα 395) Μαθηματικά Α΄ Γυμνασίου Λύσεις Σχολικού Βιβλίου
Επαναληπτικές ερωτήσεις αυτοαξιολόγησης: Α. σ232
Ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο: 1, 2 σελίδα 216
Διαδραστική δραστηριότητα,
για να μάθουμε το εντός και το εκτός,
στην αυλή του σχολείου
(στον κύκλο του γηπέδου μπάσκετ)
που εμπνεύστηκα από
μια δραστηριότητα που είδα
σε προπόνηση μπάσκετ:
Όλοι οι μαθητές βρίσκονται λίγο έξω από τον κύκλο και ο δάσκαλος φωνάζει "εντός". Με ένα μικρό άλμα μπαίνουν εντός του κύκλου.
Και μετά μπορεί να φωνάζει πιο γρήγορα πολλές λέξεις:
"εντός - εκτός - εκτός". Οποίος είναι μέσα στον κύκλο πρέπει να πάει ως την baseline του γηπέδου και να ξαναγυρίσει στο κέντρο του γηπέδου.
Εναλλαγές μπορεί να κάνει ο δάσκαλος σε γήπεδο βόλλευ και να προσθέσει
το "επί τ' αυτά" και με λίγη φαντασία και το εναλλάξ στη δραστηριότητα.
Σχεδιάζουμε
δύο παράλληλες ευθείες ε1 και ε2
με μπλε μαρκαδόρο
και στους κενούς χώρους
βάζουμε με τη σειρά τα νούμερα 1,2,3.
Γράφουμε λίγο πιο πέρα
σε τέσσερεις σειρές τα εξής:
Εντός
Εναλλάξ
Επί τ'αυτά
Εκτός.
Ρωτάμε: Ποιες σειρές θα χρειαστούμε
για να ονομάσουμε τα 1, 2, 3;
Καταλήγουμε ότι θα χρειαστούμε
το εντός και το εκτός.
Γράφουμε με μπλε μαρκαδόρο:
ε1//ε2 και μετά σε παρένθεση
πάλι με μπλε μαρκαδόρο (εντός, εκτός)
Τι είναι το 1; Εκτός.
Τι είναι το 2; Εντός.
Τι είναι το 3; Εκτός.
Τι είναι τα 1,2; Εκτός, εντός. Μπορούμε να πούμε ότι τα 1,2 είναι εντός εκτός; Σε όλα τα βιβλία μαθηματικών δεν φαίνεται να θεωρείται λάθος αλλά είναι πιο σωστό να τα λέμε με τη σειρά, δηλαδή να τα λέμε αντίστοιχα.
Τι είναι τα 1,3; Εκτός. Πειράζει να πούμε ότι τα 1,3 είναι εκτός εκτός; Σε όλα τα βιβλία μαθηματικών αναφέρεται με μία λέξη "εκτός",
αλλά για εμένα
είναι πιο σωστό να τα λέμε
με δύο λέξεις "εκτός εκτός",
τουλάχιστον όταν
ξεκινάμε να τα μαθαίνουμε.
Σχεδιάζουμε πιο δίπλα
με κόκκινο μαρκαδόρο
μια πλάγια ευθεία ε3.
Βάζουμε τα νούμερα 4, 5
με κόκκινο μαρκαδόρο.
Τι είναι τα 4, 5; Εναλλάξ.
Λίγο πιο κάτω βάζουμε
τα νούμερα 6, 7 με κόκκινο μαρκαδόρο.
Τι είναι τα 6, 7; Εναλλάξ.
Βρείτε δύο νούμερα που να είναι
από το ίδιο μέρος της ευθείας;
4,6 επί τ'αυτά
5,7 επί τ'αυτά
Κάτω από το ε1//ε2 (εντός, εκτός)
που γράψαμε με μπλε μαρκαδόρο
τώρα γράφουμε με κόκκινο μαρκαδόρο
ε3 τέμνουσα (εναλλάξ, επί τ'αυτά)
Τι είναι το 2 με το 5; Τίποτα γιατί είναι σε άλλο σχήμα.
Στο κλασσικό σχήμα
δύο παράλληλων ευθειών
που τέμνονται από τρίτη
και σχηματίζονται 8 γωνίες
(τέσσερεις στο σημείο τομής Α
και τέσσερεις στο σημείο τομής Β)
διαλέγουμε δύο γωνιές
και κάποιος μας λέει το είδος τους
(π.χ. εντός εναλλάξ)
αλλά διαλέγουμε και
δύο γωνιές στο ίδιο σημείο
π.χ. στο Α
για να καταλάβουν ότι
σε αυτήν την περίπτωση
δε λέμε εντός εκτός εναλλάξ κτλ
αλλά κατακορυφήν ή παραπληρωματικές.
Δύο από τις οχτώ γωνίες
του σχήματος είναι ίσες αν
είναι και οι δύο οξείες.
Δύο από τις οχτώ γωνίες
του σχήματος είναι ίσες αν
είναι και οι δύο αμβλείες.
Δύο από τις οχτώ γωνίες του σχήματος
είναι παράληρωματικες αν
είναι και η μια οξεία και η άλλη αμβλεία.
Επί τ'αυτά της ευθείας ε θα πει
από το ίδιο μέρος της ευθείας ε.
Επί τ'αυτά της ευθείας ε θα πει
στο ίδιο ημιεπίπεδο
ως προς την ευθεία ε.
The sum of the measures of two complementary angles is 90 degrees.
The sum of the measures of two supplementary angles is 180 degrees.
The sum of the measures of the three angles in any triangle will always be 180 degrees.
Καθήκοντα
1η ώρα
Ασκήσεις από το σχολικό βιβλίο:
1, 2, σελίδα 216
Καθήκοντα
2η ώρα
Άσκηση 3 από το σχολικό βιβλίο:
(μόνο το σχήμα) σελίδα 216
Επαναληπτικές ερωτήσεις αυτοαξιολόγησης: Α. σ232
Καθήκοντα
3η ώρα