Μάθημα : 🧮

Κωδικός : 1901051403

1901051403  -  

Ενότητες - Α.1.3. Δυνάμεις φυσικών αριθμών

Α.1.3. Δυνάμεις φυσικών αριθμών

 

 

«κανόνας του τετραγώνου» για να μην τρακάρεις ποτέ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Προτεραιότητα των πράξεων Δημοτικού  (Order Of Operations With Natural Numbers)

 

 

Δυνάμεις φυσικών αριθμών ( Powers With Natural Numbers Basics)

 

 

Προτεραιότητα των πράξεων (Order Of Operations)

 

 

Δυνάμεις ( Powers)

 

Δυνάμεις Ιδιότητες ( Powers Rules Laws)

 

Σύγκριση Δυνάμεων Comparing Powers Expressions Hard Questions

 

Δυνάμεις Αρνητικοί Εκθέτες  ( Negative Exponents Powers)

 

 

 

Α.1.3. Δυνάμεις φυσικών αριθμών ΘΕΜΑΤΑ Α1

Α.1.3. Δυνάμεις φυσικών αριθμών ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Α1

 

 

Α.1.3. Δυνάμεις φυσικών αριθμών ΘΕΜΑΤΑ Α2

 

Α.1.3. Δυνάμεις φυσικών αριθμών ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ Α2

 

 

Σταυρόλεξο στις δυνάμεις.  



Quiz στην προτεραιότητα των πράξεων.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ενότητα Α.1.3.

Εφαρμογές: 1, 2, 3

Ασκήσεις: 1, 2, 3, ..., 12. Δηλαδή όλες.

 

 

 Powers (Math Song)

χ·χ=
χ2

 

 

χ·χ·χ=
χ3

 

 


32=

3·3=
9

 



12=

1·1=
1

 

 

02=

0·0=
0

 

 

53=
5·5·5=
25·5=
125



Exponents Song (All About the Base)

 

 

Να υπολογίσετε τις δυνάμεις.

 

 

Powers of 10 and Exponents Song | a 5th Grade Math Video

 

 

 


Αριθμητική παράσταση

 

Αριθμητική παράσταση είναι μια σειρά πράξεων με αριθμούς. Μια αριθμητική παράσταση μπορεί να περιλαμβάνει παρενθέσεις, αγκύλες κλπ.

 

Απλές αριθμητικές παραστάσεις:

25 + 15

10 – 5 – 8

 

 

 

Δε γίνεται να ξεκινάει μια παράσταση 

με επί.

Δεν είναι παράσταση η 

·5-2

 

 

 

Δε γίνεται να ξεκινάει μια παράσταση 

με διά.

Δεν είναι παράσταση η 

:5+2

 

 

 

Order of Operations Song. (math song for Grade 5 and up)

 


Order of Operations Song

 

BEDMAS (Order of Operations Math Song)

 

 

 

Προτεραιότητα των πράξεων 

 

5-3-1=
2-1=
1

 

 

 

6-4-3=
2-3=
-1

 

 

7-3·2=
7-6=

1

 

 

 

6-4·2=
6-8=
-2

 

 

 

8-3·2=
8-6=
2

 

 

 

324=

Δε γίνεται μετά από δύναμη

και χωρίς κάποιο σύμβολο πράξης ή άνοιγμα παρένθεσης

να υπάρχει αριθμός.

 

 

 

5-23=
5-8=
-3

 

 

 

-23=

-2·2·2=
-4·2=
-8

 

 

 

-(23)=
-(2·2·2)=
-(4·2)=
-(8)=
-8

 

 

 

(-2)3=

(-2)·(-2)·(-2)=
4·(-2)=
-8

 

 

-24=

-2·2·2·2=
-4·2·2=
-8·2=
-16

 

 

 

(-2)4=

(-2)·(-2)·(-2)·(-2)=
4·(-2)·(-2)=
-8·(-2)=
+16

 

 

 

Δε γίνεται να γράψω συνεχόμενα

συν ( ή πλην ή επί ή διά  ) και να κλείσω παρένθεση σε μία παράσταση.

Για παράδειγμα, δεν είναι παραστάσεις οι παρακάτω:

( 2 + ) 5

(3 – ) 5

(4 · ) 3

( 6 : ) 1

 

 

 

Δε γίνεται να τελειώνει με συν ( ή πλην ή επί ή διά ) μία παράσταση.

Για παράδειγμα, δεν είναι παραστάσεις οι παρακάτω:

2 + 5 +

– 3 – 2 –

7 ·

3 - 3 :

 

 

 

Δε γίνεται να γράψω συνεχόμενα

συν συν ή

πλην συν  ή

συν πλην ή

πλην πλην ή

επί συν ή

διά συν ή

συν επί κτλ

 

σε μία παράσταση.

Για παράδειγμα, δεν είναι παραστάσεις οι παρακάτω:

2 + + 5

3 + – 5

3 – + 5

3 – – 5

4 - · 3

3 · : 2

Αν μεσολαβεί παρένθεση ανάμεσα σε συν και πλην (ή πλην και πλην ή επί και πλην κτλ ) τότε δεν υπάρχει πρόβλημα.

Για παράδειγμα, είναι παραστάσεις οι παρακάτω:

2 + ( – 9 )

– 2 + ( – ( – 9 ) )

3 · ( - 5 ) 

 

αλλά δεν είναι παραστάσεις οι παρακάτω:

3+(·4-2)

2·(:3)

7-(:5-3)

αφού

δε γίνεται να ξεκινάει μια παράσταση 

με διά ή επί

και άρα δε γίνεται αφού ανοίξουμε παρένθεση να ξεκινήσουμε με διά ή επί.

 

 
 

Όταν μια παράσταση ξεκινάει με παρένθεση

εννοείται ότι έχει μπροστά της το +

και μπορούμε να την απαλείψουμε

και να γράψουμε τους όρους που περιέχει με τα πρόσημά τους.

 

( – 8 + 3 ) – 1 =

–8 +3 –1



 

ΑΣΚΗΣΗ λυμένη με 3 τρόπους 

 

Να βρεθεί η τιμή της αριθμητικής παράστασης 

-4+3-2+5-1+2-7

Αναλυτικός Τρόπος (μία μία οι πράξεις)
 

-4+3-2+5-1+2-7=

-1-2+5-1+2-7=

-3+5-1+2-7=

+2-1+2-7=

1+2-7=

3-7=

-4

 
 
 
Σύντομος Τρόπος (πρώτα οι θετικοί όροι)
-4+3-2+5-1+2-7=
3+5+2-4-2-1-7=

10-14=
-4

 

Σύντομος Τρόπος (πρώτα οι αρνητικοί όροι)
 


21=2

22=4

23=8

24=16

25=32

26=64

27=128

28=256

29=512

210=1.024

211=2.048

212=4.096

213=8.192

214=16.384

215=32.768

216=65.536

Δεν έχω δει μαθητή να φτάνει την ώρα του μαθήματος πιο μακριά χωρίς λάθος.



 

 

Καθήκοντα

1η ώρα 

Α.1.3. Δυνάμεις φυσικών αριθμών ΘΕΜΑΤΑ Α1

 

Καθήκοντα

2η ώρα

Α.1.3. Δυνάμεις φυσικών αριθμών ΘΕΜΑΤΑ Α2

 

Καθήκοντα

3η ώρα 

 

Προτεραιότητα των πράξεων Δημοτικού  (Order Of Operations With Natural Numbers)

 

 

Προτεραιότητα των πράξεων (Order Of Operations)

 

 

 

 

Καθήκοντα

4η ώρα 

 

(1/3)+(1/3)·(2/4)=
Ένας μαθητής σε κάθε τμήμα 

το λύνει τέλεια.

 

(-4/3)3=


(-1)3=

-13=

(-1)4=

-14=

 

(-2)3=

-23=

(-2)4=

-24=

 

Πόσα α έχει το 

δεύτερο μέλος 

της ισότητας

αν=α·α·...·α

 

Καθήκοντα 

5η ώρα 

 

-3 +4 = +1

(-3) (+4) = -12

-3 -4 = -7

(-3) (-4) = +12

+3 -4 = -1

(+3) (-4) = -12

+3 +4 = +7

(+3) (+4) = +12

 

-2 (-3) = +6

-2 -3 = -5

-2 +3 = +1

(-2) (+3) = -6

+2 -3 = -1

+2 (-3) = -6

+2 +3 = +5

+2 (+3) = +6

 

-3 (-2) = +6

-3 -2 = -5

-3 +2 = -1

(-3) (+2) = -6

+3 -2 = +1

+3 (-2) = -6

+3 +2 = +5

+3 (+2) = +6

 

(-1) -1 = -2

-1 (-1) = +1

(-1) (-1) = +1

-1 +1 = 0

-1 (+1) = -1

-1 -1 = -2

(-1) +1 = 0

-(1-1) = 0

 

 

 

 

Ένας στους 25 μαθητές μιας τάξης μπορεί άραγε να βρει την απάντηση;

βρείτε τον κύβο του 7 (343)