Μάθημα : ΧΗΜΕΙΑ Β΄
Κωδικός : G441192
| Γενικοί σύνδεσμοι |
|---|
|
Μέθοδος διαχωρισμού μειγμάτων - Διήθηση
Διαδραστικό πείραμα με στόχο να διαπιστώσουν οι μαθητές ποιες κατηγορίες μειγμάτων μπορούν να διαχωριστούν με διήθηση. Ειδικότερα, το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να δοκιμάσουν να διαχωρίσουν ένα ετερογενές μείγμα νερού και θείου, καθώς και ένα ομογενές μείγμα χρωστικής ουσίας σε νερό. Στη συνέχεια, μέσα από τις συνοδευτικές ερωτήσεις, μπορούν να επαληθεύσουν τις προβλέψεις τους. |
|
Περιεκτικότητα διαλυμάτων στα εκατό βάρος προς βάρος (% w/w)
Εικονικό εργαστήριο στο οποίο ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να παρασκευάσει διαλύματα ζαχαρόνερου και αλατόνερου συγκεκριμένης περιεκτικότητας % w/w. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η γνωριμία του χρήστη με τα όργανα του εργαστηρίου και η χρήση των οργάνων αυτών με τη σωστή σειρά για την εκτέλεση του πειράματος. Μετά την ολοκλήρωση του πειράματος, υπάρχει η δυνατότητα επαλήθευσης, καθώς και εκ νέου προσπάθειας. |
|
Περιεκτικότητα διαλυμάτων στα εκατό βάρος προς όγκο (% w/v)
Εικονικό εργαστήριο στο οποίο ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να παρασκευάσει διαλύματα ζαχαρόνερου, βρωμιούχου καλίου και αλατόνερου συγκεκριμένης περιεκτικότητας % w/v. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η γνωριμία του χρήστη με τα όργανα του εργαστηρίου και η χρήση των οργάνων αυτών με τη σωστή σειρά για την εκτέλεση του πειράματος. |
|
Περιεκτικότητα διαλυμάτων στα εκατό όγκο προς όγκο (% v/v)
Εικονικό εργαστήριο στο οποίο ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να παρασκευάσει διαλύματα οξικού οξέος, αμμωνίας και θειικού οξέος συγκεκριμένης περιεκτικότητας % v/v. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η γνωριμία του χρήστη με τα όργανα του εργαστηρίου και η χρήση των οργάνων αυτών με τη σωστή σειρά για την εκτέλεση του πειράματος. Μετά την ολοκλήρωση του πειράματος, υπάρχει η δυνατότητα επαλήθευσης, καθώς και εκ νέου προσπάθειας. |
|
Παιχνίδι με μείγματα για μεγαλύτερα παιδιά
Άσκηση ταξινόμησης για τα ομογενή και τα ετερογενή μείγματα, με μορφή παιχνιδιού. Σκοπός της άσκησης είναι τοποθετηθούν επάνω στον σωστό πάγκο τα αντικείμενα που βρίσκονται στο τραπέζι, ανάλογα με το αν πρόκειται για ομογενή ή ετερογενή μείγματα. Στο τέλος της ταξινόμησης, ο χρήστης μπορεί να ελέγξει την απάντησή του και να ξαναπροσπαθήσει. |
|
Χημεία και καθημερινή ζωή
Το μαθησιακό αντικείμενο παρουσιάζει πως από μια απλή χημική ένωση παράγονται διάφορα χρήσιμα προϊόντα που απαντούν στην καθημερινή ζωή και εμπεριέχει ένα κουΐζ στο οποίο καλείται ο χρήστης να επιλέξει τον τομέα της ζωής στον οποίο αντιστοιχεί κάθε χημικό προϊόν. |
|
Το περιβάλλον - Φυσικό ή ανθρωπογενές;
Το μαθησιακό αντικείμενο είναι μια παρουσίαση που εμπεριέχει πληροφορίες για το περιβάλλον και ένα κουιζ όπου ζητάται από το χρήστη να κατατάξει διάφορες όψεις του περιβάλλοντος, σε αυτές που παρουσιάζουν φυσικό και σε αυτές που παρουσιάζουν ανθρωπογενές περιβάλλον. |
|
Φυσικές ιδιότητες των υλικών
Το μαθησιακό αντικείμενο παρουσιάζει την Ηλεκτρική αγωγιμότητα, την Πυκνότητα των υλικών και εμπεριέχει πείραμα που δείχνει και αναλύει τη Σύγκριση της θερμικής αγωγιμότητας των στερεών. |
|
Σκληρότητα υλικών και μετάλλων
Το μαθησιακό αντικείμενο ασχολείται με τη σκληρότητα των υλικών και ειδικά των μετάλλων, και εμπεριέχει ένα πείραμα στο οποίο μπορεί ο χρήστης να παρακολουθήσει πως γίνεται η κατάταξη τριών μετάλλων με αυξανόμενη σειρά σκληρότητας. |
|
Ωφέλιμες και βλαβερές χρήσεις χημικών προϊόντων
Το μαθησιακό αντικείμενο αποτελεί ένα κουίζ στο οποίο καλείται ο χρήστης να αναγνωρίσει και να επιλέξει για κάθε χημικό προϊόν την ωφέλιμη ή τη βλαβερή χρήση του. |
|
Τα σύμβολα των χημικών στοιχείων
Το μαθησιακό αντικείμενο παρουσιάζει πως γίνεται ο συμβολισμός των Χημικών στοιχείων και εμπεριέχει ένα κουΐζ στο οποίο καλείται ο χρήστης να επιλέξει το το σύμβολο που αντιστοιχεί στο όνομα κάθε χημικού στοιχείου ή το όνομα που αντιστοιχεί στο σύμβολο κάθε χημικού στοιχείου. |
|
Ο σχηματισμός των ιόντων
|
|
Η ηλεκτρόλυση του νερού
Στο μαθησιακό αντικείμενο μπορεί ο χρήστης να παρακολουθήσει το πείραμα που παρουσιάζει την ηλεκτρολυτική διάσπαση του νερού. |
|
Ατομικός και μαζικός αριθμός
Το μαθησιακό αντικείμενο παρουσιάζει πως τις έννοιες του Μαζικού και Ατομικού αριθμού και εμπεριέχει ένα κουΐζ στο οποίο καλείται ο χρήστης να επιλέξει τον αριθμό των νετρονίων, των πρωτονίων και των ηλεκτρονίων για κάθε στοιχείο που εμφανίζεται, με βάση τον ατομικό και μαζικό αριθμό του. |
|
Τι είναι η χημική αντίδραση;
Οπτικοποίηση χημικών αντιδράσεων σε διαφορετικές θερμοκρασίες. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να παρατηρήσουν οι μαθητές την επίδραση της θερμοκρασίας στον σχηματισμό ή τη διάσπαση χημικών δεσμών. Πιο αναλυτικά, το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να θερμάνουν ή να ψύξουν τα εικονιζόμενα άτομα. Προτείνεται, επίσης, δραστηριότητα διερεύνησης, προκειμένου να διαπιστώσουν οι μαθητές τον ρόλο της θερμοκρασίας στην ισορροπία των χημικών δεσμών. |
|
Ανακύκλωση των υλικών
Το μαθησιακό αντικείμενο παρουσιάζει τη διαδικασία της ανακύκλωσης και τη χρησιμότητά της. Επίσης εμπεριέχει και ένα κουΐζ όπου καλείται ο χρήστης να επιλέξει το είδος του υλικού (χαρτί, αλουμίνιο, πλαστικό ή γυαλί) που αντιστοιχεί σε κάθε φωτογραφία απορριμμάτων και συνεπώς να εξασκηθεί στη σωστή διαλογή και κατά επέκταση ταξινόμηση των στερεών απορριμμάτων, που προορίζονται για ανακύκλωση. |
|
Ενδόθερμες και εξώθερμες αντιδράσεις
Διαδραστικό πείραμα με σκοπό να διαπιστώσουν οι μαθητές αν μια αντίδραση είναι εξώθερμη ή ενδόθερμη. Με τη χρήση θερμομέτρου, μπορεί να μετρηθεί η αρχική θερμοκρασία ξιδιού, καθώς και η τελική θερμοκρασία μετά την προσθήκη σόδας. Η διαφορά θερμοκρασίας οδηγεί στο συμπέρασμα για ενδόθερμη ή εξώθερμη αντίδραση. Η ίδια διαδικασία μπορεί να επαναληφθεί και για τη διάλυση σκόνης ασβέστη στο νερό. |
|
"Θα βρεθούμε ξανά"
Παιδιά σας προτείνω να ακούσετε ένα πολύ όμορφο τραγούδι του Νότη Μαυρουδή, με την Παιδική Χορωδία του Δημήτρη Τυπάλδου. Νομίζω είναι τόσο επίκαιρο! Απολαύστε το! (Θα ήθελα να μου πείτε και τη γνώμη σας) |
| ΧΗΜΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ! ΠΡΟΣΟΧΗ! |
| ΤΑ ΚΑΘΑΡΑ ΥΛΙΚΑ ΣΩΜΑΤΑ |
| ΣΥΜΒΟΛΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ (ΚΟΥΙΖ) |
| ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΟΣ ΖΑΧΑΡΗΣ ΣΕ ΝΕΡΟ 2% W/V |
| Κατηγορίες συνδέσμων |
|---|
| - Δεν υπάρχουν κατηγορίες συνδέσμων - |