«Ελένη» Β’ Στάσιμο στίχοι 1425-1499
Υπόθεση : ο χορός βγαίνει και πάλι στη σκηνή και
Συσχετισμός με την υπόθεση : αν και το συγκεκριμένο στάσιμο είναι αρκετά αινιγματικό, μπορούμε να υποθέσουμε ότι η αναφορά στη θεά Δήμητρα και τις Μούσες γίνεται για τους εξής λόγους :
Η Ελένη είναι κι αυτή μητέρα, όπως και η θεά Δήμητρα, και ο πόλεμος τις έχει κι αυτές χωρίσει, όπως είχε χωρίσει ο Πλούτωνας τη θεά Δήμητρα από την κόρη της την Περσεφόνη. Εδώ υπάρχει κάποιος υπαινιγμός- προοικονομία για την επέμβαση των θεών, ώστε να αποκατασταθεί η φυσική τάξη που θέλει τη μητέρα να είναι κοντά στην κόρη. Οπως δηλαδή ο Δίας επενέβη και έστειλε τις Μούσες για να παρηγορήσουν την λυπημένη Δήμητρα ( που δεν έβρισκε την χαμένη κόρη της) , έτσι και τώρα ο Δίας θα βοηθήσει την κατάσταση προς ώφελος της Ελένης και της κόρης της ( της Ερμιόνης) . ¨Αλλωστε, ο χορός που τραγουδάει εδώ, μοιάζει αρκετά με τις Μούσες που είχε στείλει ο Δίας στη Δήμητρα για να την παρηγορήσουν με το χορό και τη μουσική.
Ιδεολογικά στοιχεία :
Πολιτιστικά στοιχεία :
Οι θρησκευτικές τελετές ( τα «μυστήρια») με τα μαγικά (ιερά) σκεύη, όπως ο θύρσος, ο μαγικός δίσκος, τα μουσικά όργανα, όπως η φλογέρα, το τύμπανο, οι κυκλικοί χοροί και τα τραγούδια με τη θεραπευτική και παρηγορητική τους δύναμη, οι θυσίες στους βωμούς των θεών, η σπορά ( καλλιέργεια της γης)
Συσχετισμός μύθου Δήμητρας- Περσεφόνης με τις Μούσες και με τις Αποκριές :
Οι χοροί και τα τραγούδια που τραγουδάει ο χορός εδώ :