«Ελένη» Β’ Στάσιμο στίχοι 1425-1499

Υπόθεση : ο χορός  βγαίνει και πάλι στη σκηνή και

Συσχετισμός με την υπόθεση : αν και το συγκεκριμένο στάσιμο είναι αρκετά αινιγματικό, μπορούμε να υποθέσουμε ότι η αναφορά στη θεά Δήμητρα και τις Μούσες γίνεται για τους εξής λόγους :

Η Ελένη είναι κι αυτή μητέρα, όπως και η θεά Δήμητρα, και ο πόλεμος τις έχει κι αυτές χωρίσει, όπως είχε χωρίσει ο Πλούτωνας τη θεά Δήμητρα από την κόρη της την Περσεφόνη. Εδώ υπάρχει κάποιος υπαινιγμός- προοικονομία για την επέμβαση των θεών, ώστε να αποκατασταθεί η φυσική τάξη που θέλει τη μητέρα να είναι κοντά στην κόρη. Οπως δηλαδή ο Δίας επενέβη και έστειλε τις Μούσες για να παρηγορήσουν την λυπημένη Δήμητρα ( που δεν έβρισκε την  χαμένη κόρη της) , έτσι και τώρα ο Δίας θα βοηθήσει την κατάσταση προς ώφελος της Ελένης και της κόρης της ( της Ερμιόνης) . ¨Αλλωστε, ο χορός που τραγουδάει εδώ, μοιάζει αρκετά με τις Μούσες που είχε στείλει ο Δίας στη Δήμητρα για να την παρηγορήσουν με το χορό και τη μουσική.

Ιδεολογικά στοιχεία :

Πολιτιστικά στοιχεία :

Οι θρησκευτικές τελετές ( τα «μυστήρια») με τα μαγικά (ιερά) σκεύη, όπως ο θύρσος, ο μαγικός δίσκος, τα μουσικά όργανα, όπως η φλογέρα, το τύμπανο, οι  κυκλικοί χοροί και τα τραγούδια με τη θεραπευτική και παρηγορητική τους δύναμη, οι θυσίες στους βωμούς των θεών, η σπορά ( καλλιέργεια της γης)

Συσχετισμός μύθου Δήμητρας- Περσεφόνης με τις Μούσες και με τις Αποκριές :

Οι χοροί και τα τραγούδια που τραγουδάει ο χορός εδώ :