Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

1 ΕΠΑΛ - ΓΠΕ - Ειδικά Θέματα στον Προγραμματισμό Υπολογιστών [Ε]

(T82107) -  ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΜΠΙΝΟΣ - ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΦΑΚΑΡΟΥ

Περιγραφή Μαθήματος

Το μάθημα αποτελεί μια εισαγωγή στον αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό με όχημα τη γλώσσα προγραμματισμού Java.

Το μάθημα:

  • απευθύνεται στην ειδικότητα "Τεχνικός Εφαρμογών Υπολογιστών" της Γ΄τάξης του τομέα Πληροφορικής των ΕΠΑΛ 
  • είναι εργαστηριακό (4 ώρες την εβδομάδα)
  • βασίζεται στο βιβλίο "Ειδικά Θέματα στον Προγραμματισμό Υπολογιστών"

H Java είναι μια γλώσσα προγραμματισμού η οποία μπορεί να υποστηρίξει την ανάπτυξη, οποιασδήποτε εφαρμογής, σε οποιαδήποτε πλατφόρμα, από τους προσωπικούς υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα με Android μέχρι την ψηφιακή τηλεόραση.

Ο σύντομος χρόνος ανάπτυξης μιας εφαρμογής, ειδικά από μη έμπειρους προγραμματιστές είναι στα πλεονεκτήματα αυτής της γλώσσας. Αξιοποιώντας αυτό το πλεονέκτημα της Java , στο τέλος του μαθήματος, θα πρέπει να μπορούμε να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε ολοκληρωμένες εφαρμογές μικρής έκτασης με την αντικειμενοστρεφή φιλοσοφία. Το εργαλείο που θα χρησιμοποιήσουμε είναι: Το περιβάλλον προγραμματισμού GreenFoot.

Το δεύτερο μέρος του μαθήματος έχει σκοπό την ανάπτυξη ολοκληρωμένων εφαρμογών για την πλατφόρμα Android.

Η πλατφόρμα αυτή αφορά κυρίως στην περίπτωση των κινητών συσκευών και ταμπλετών όπου ο ρόλος της στην αγορά είναι σημαντικός.

Ημερομηνία δημιουργίας

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    • Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός
    • Ανάπτυξη Εφαρμογών (Apps) για Android

    Μαθησιακοί στόχοι

    Οι μαθητές να μπορούν να:

    • Περιγράφουν τα συστατικά στοιχεία του αλληλεπιδραστικού περιβάλλοντος του Greenfoot
    • Περιγράφουν όλα τα στάδια ανάπτυξης ενός προγράμματος
    • Αναγνωρίζουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του αντικειμενοστρεφούς προγραμματισμού
    • Περιγράφουν τις κλάσεις και τις υποκλάσεις.
    • Δημιουργούν και να διαγράφουν κλάσεις και αντικείμενα.
    • Αναγνωρίζουν ότι από μία κλάση μπορούν να δημιουργηθούν πολλά αντικείμενα τα οποία θα έχουν τα χαρακτηριστικά και τις μεθόδους της κλάσης αυτής.
    • Aναγνωρίζουν με ποιο τρόπο περιγράφεται μια εφαρμογή android
    • Aναγνωρίζουν την αναγκαιότητα για ποικιλία πόρων ώστε να δημιουργηθεί μια θελκτική εφαρμογή
    • Aναφέρουν τις βασικές κατηγορίες πόρων για Android εφαρμογή 

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Η διδασκαλία στηρίζεται στις αρχές του εποικοδομητισμού και της ανακαλυπτικής μάθησης.

    Σύμφωνα με αυτές, η μάθηση δεν μεταδίδεται αλλά είναι μια διαδικασία προσωπικής ενεργής κατασκευής της γνώσης που στηρίζεται πάνω στις προηγούμενες γνώσεις , οι οποίες θα πρέπει πρώτα να τροποποιηθούν κατάλληλα, ώστε να εξαλειφθούν πρότερες λανθασμένες αντιλήψεις που μπορεί να σταθούν εμπόδιο στην οικοδόμηση της νέας γνώσης. Μέσα από ανακαλυπτικού τύπου δραστηριότητες (πειράματα, δοκιμές, επαλήθευση και διάψευση) θα κατακτηθούν νέες γνώσεις και δεξιότητες, καθώς η φύση των μαθημάτων απαιτεί την πραγματοποίηση ασκήσεων στο περιβάλλον του σχολικού εργαστηρίου πληροφορικής.

    Διδάσκοντες

    Γιάννης Τσιμπινός

     

    Βασιλική Φακάρου