Παρουσίαση/Προβολή
(S210216) - ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Ειδικά θέματα στο υλικό και στα δίκτυα Yπολογιστών
Η διδασκαλία του μαθήματος θα στηριχθεί στις αρχές του επικοδομητισμού και της ανακαλυπτικής μάθησης. Σύμφωνα με αυτές, η μάθηση δεν μεταδίδεται αλλά είναι μια διαδικασία προσωπικής ενεργής κατασκευής της γνώσης που στηρίζεται πάνω στις προηγούμενες γνώσεις των μαθητών, οι οποίες θα πρέπει πρώτα να τροποποιηθούν κατάλληλα, ώστε να εξαλειφθούν πρότερες λανθασμένες αντιλήψεις που μπορεί να σταθούν εμπόδιο στην οικοδόμηση της νέας γνώσης. Μέσα από ανακαλυπτικού τύπου δραστηριότητες (πειράματα, δοκιμές, επαλήθευση και διάψευση) οι μαθητές θα κατακτήσουν νέες γνώσεις και δεξιότητες, καθώς η φύση του μαθήματος απαιτεί την πραγματοποίηση ασκήσεων στον περιβάλλον του σχολικού εργαστηρίου πληροφορικής.
Ο κοινωνιοπολιτισμικός παράγοντας παίζει ουσιώδη ρόλο στη μάθηση, αφού οι μαθητές δεν κατασκευάζουν τη γνώση μέσα σε ένα πολιτισμικό και επικοινωνιακό κενό, αλλά στα ευρύτερα πλαίσια, μέσα στα οποία η γνώση δημιουργείται και σηματοδοτείται. Με τη βοήθεια του σχολικού εργαστηριακού περιβάλλοντος, οι μαθητές αναμένεται να καταφέρουν να επιτύχουν την οικοδόμηση γνώσεων που δεν θα μπορούσαν να κατακτήσουν εργαζόμενοι ατομικά. Οι προτεινόμενες ασκήσεις και δραστηριότητες έχουν μια προτεινόμενη δομή εκτέλεσης, που μπορεί να προσαρμόσθει στις ανάγκες των διδακτικών αναγκών των μαθητών, μέσα από διερευνητικές ασκήσεις και δραστηριότητες.
Καθώς η φύση του μαθήματος είναι προσανατολισμένη στο εργαστηριακό και πρακτικό μέρος της θεωρίας του υλικού και των δικτύων των Η/Υ, οφείλει να είναι κατάλληλα προετοιμασμένος, ο εξοπλισμός του εργαστηρίου, ώστε να είναι σε θέση να προσαρμόσει και να υλοποιήσει τις προτεινόμενες εργαστηριακές δραστηριότητες στο σχολικό εργαστήριο.
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2020
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα