Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Σχεδιασμός και ανάπτυξη διαδικτυακών εφαρμογών

(S210214) -  ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ

Περιγραφή Μαθήματος

Σκοπός του μαθήματος είναι να αποκτήσουν οι μαθητές μια εις βάθος γνώση του γνωστικού αντικειμένου, αναπτύσσοντας παράλληλα ικανότητες, στάσεις και συμπεριφορές Υπολογιστικής Σκέψης. Ακολουθώντας το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, μπορείτε να σχεδιάσετε μαθησιακές δραστηριότητες ανάλυσης, σχεδίασης και υλοποίησης μιας σύγχρονης διαδικτυακής εφαρμογής που θα στοχεύει στην
επίλυση ενός προβλήματος. Για τις μαθησιακές αυτές δραστηριότητες μπορείτε να αντλήσετε στοιχεία από τον χώρο του σχεδιασμού παιχνιδιών με σκοπό να προκαλέσετε το ενδιαφέρον, την περιέργεια και την φαντασία των μαθητών για συμμετοχή, έκφραση και δημιουργικότητα.
Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δίνεται στις σύγχρονες προσεγγίσεις και μεθοδολογίες και εργαλεία που αφορούν τον Κύκλο Ζωής Ανάπτυξης Συστήματος καθώς και τις επιμέρους διαδικασίες ανάλυσης και σχεδίασης. Ορισμένες έννοιες που παρουσιάζονται και αναλύονται στις σημειώσεις του μαθήματος είναι δυνατό να έχουν καλυφθεί από γνωστικά αντικείμενα τα οποία έχουν προηγουμένως διδαχθεί οι
μαθητές. Στην περίπτωση αυτή, μπορείτε να κάνετε διαγνωστικά τεστ, για να διαπιστώσετε τον βαθμό κατανόησης και εμπέδωσης των αντίστοιχων εννοιών και ανάλογα να προσαρμόσετε την διδασκαλία σας.
Η σειρά διδασκαλίας των ενοτήτων τόσο σε θεωρητικό όσο και σε εργαστηριακό επίπεδο, δεν είναι απαραίτητο να πραγματοποιείται με σειριακό τρόπο, εφόσον εξασφαλίζεται η ομαλή μετάβαση από την μία γνωστική έννοια στην άλλη. Ένας μακροπρόθεσμος και μεσοπρόθεσμος χρονοπρογραμματισμός, που θα λαμβάνει υπόψη του το μαθησιακό επίπεδο των μαθητών, το κοινωνικό – πολιτιστικό τους επίπεδο και τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά τους, θα βοηθήσει στην οργανωση της διδασκαλίας.
Μπορείτε να αξιοποιήσετε με δημιουργικό τρόπο κατάλληλους μαθησιακούς πόρους αλλά και οποιουσδήποτε άλλους με αυθεντικά παραδείγματα που θα κεντρίζουν το ενδιαφέρον, θα ενθαρρύνουν την αυτενέργειά και θα ενισχύουν την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, σχεδιασμού συστημάτων και κατανόησης ανθρώπινης συμπεριφοράς. Οι μαθητές μπορούν να μαθαίνουν διασκεδάζοντας, ενώ ταυτόχρονα θα δημιουργούν επιλύοντας ανοικτά προβλήματα, κατανοώντας την ανθρώπινη συμπεριφορά και αποκτώντας ανθεκτικότητα όσον αφορά την εργασία με σύνθετα προβλήματα.
Το ζητούμενο δεν είναι η αποστήθιση τεχνικών λεπτομερειών ή άλλου τύπου πληροφοριών, αλλά η δυνατότητα να ανακαλύψουν ίδιοι οι μαθητές, με την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού την νέα γνώση και να είναι σε θέση να εφαρμόσουν αυτά που έχουν διδαχτεί σε σύνθετα ανοικτά αυθεντικά προβλήματα με βάση τις δυνατότητές τους κάθε φορά. Στο πλαίσιο αυτό, είναι δυνατό να αξιοποιούνται στο μέγιστο βαθμό τα σχολικά εργαστήρια του Ε.Κ. για την διδασκαλία και του θεωρητικού τμήματος του μαθήματος.

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2020