Παρουσίαση/Προβολή
(G1819182) - ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΟΥΒΑΡΗΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Η Βιολογία είναι η επιστήµη που αφορά στη µελέτη των φαινοµένων και των διαδικασιών της ζωής. Μελετά εποµένως τους οργανισµούς τόσο στο περιβάλλον που ζουν όσο και στο εργαστήριο και φυσικά τον άνθρωπο. Τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής του ανθρώπου έχει αυξηθεί ιδιαίτερα και γίνεται προσπάθεια να αντιµετωπιστούν τεράστια κοινωνικά προβλήµατα, όπως αυτά της υγείας, της υποβάθµισης του περιβάλλοντος, του υποσιτισµού, του υπερπληθυσµού κ.ά. Η Βιολογία, εξ αντικειµένου, είναι η επιστήµη που κυρίως µπορεί να προτείνει λύσεις και αυτό συνεπάγεται τεράστια αύξηση του όγκου των πληροφοριών και των γνώσεων στους διάφορους τοµείς της. Η µεγάλη ανάπτυξη της επιστήµης της Βιολογίας και η συνεχής ανανέωση των δεδοµένων, µερικά από τα οποία πρέπει να φθάνουν και µέχρι τον µαθητή-αυριανό πολίτη, επιβάλλουν τη δόµηση του περιεχοµένου σπουδών των επιµέρους βιολογικών µαθηµάτων κατά τέτοιον τρόπο ώστε να είναι δυνατές παρεµβάσεις και προσαρµογές της διδακτέας ύλης, όποτε και σε όποια έκταση αυτό απαιτηθεί. Επιπλέον, απαιτούν να δίνεται έµφαση στην εξοικείωση του µαθητή µε την επιστηµονική µέθοδο προσέγγισης της γνώσης. Η προσέγγιση αυτή θα του εξασφαλίσει όχι µόνο το απαραίτητο γνωστικό υπόβαθρο αλλά και, διά βίου, τη δυνατότητα κατάκτησης, κατανόησης και αξιοποίησης της επιστηµονικής γνώσης. Θα πρέπει φυσικά να λαµβάνεται υπόψη ότι η κατανόηση των εννοιών µιας επιστήµης προϋποθέτει την ύπαρξη βασικών γνώσεων και φυσικά ότι κάθε έννοια αποτελεί το υπόβαθρο πάνω στο οποίο οικοδοµούνται νέες. Με βάση τα παραπάνω σκοπός της διδασκαλίας των µαθηµάτων Βιολογίας στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι η ολοκλήρωση της προσωπικότητας του ατόµου µε την ανάπτυξη κριτικού πνεύµατος, ανεξάρτητης σκέψης και διάθεσης για ενεργοποίηση και για δηµιουργία τόσο σε ατοµικό επίπεδο όσο και σε συνεργασία µε άλλα άτοµα ή οµάδες. Ειδικότερα επιδιώκεται για το µαθητή, η ανάπτυξη σεβασµού για τους οργανισµούς, τη ζωή και το περιβάλλον. Επίσης,
η ανάπτυξη της ικανότητας να αναγνωρίζει την ενότητα και τη συνέχεια της γνώσης στο πλαίσιο των Βιολογικών Επιστηµών και της δυνατότητας να αξιοποιεί τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αποκτά για να ερµηνεύει φαινόµενα ή καταστάσεις που αφορούν τον εαυτό του ή το περιβάλλον του, να αξιολογεί δεδοµένα, να προσδιορίζει τα αίτια πιθανών προβληµάτων και να επιλέγει λύσεις µε βάση την προσωπική του άποψη.
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 14 Μαΐου 2020
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα