Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Εισαγωγή στις Αρχές Επιστήμης Η/Υ - ΤΑΞΗ Β' - ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑΣ 1

(EL226192) -  ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΥΤΣΟΥΜΑΡΗΣ

Περιγραφή Μαθήματος

ΨΕΥΔΟΚΏΔΙΚΑΣ 1

 

Οπως είχαμε πει, ο ψευδοκώδικας είναι ο τρίτος κατα σειρά τρόπος για να γράψουμε έναν

Αλγόριθμο. Μοιάζει με γλώσσα προγραμματισμού γιατί γράφεται υπό μορφή εντολών.

Είναι ο συντομότερος τρόπος για να παρουσιάσουμε έναν αλγόριθμο και βοηθά τους

προγραμματιστές να τον μετατρέψουν εύκολα σε πρόγραμμα.

 

Τώρα θα δούμε μερικές εντολές ψευδοκώδικα :

 

1) Η εντολή Εκχώρησης    <μεταβλητή> <-  τιμή   όπου τιμή είναι μία σταθερά

   πχ Α  <-  3 ή Β <- ‘Αννα'   δηλαδή η προηγούμενη εντολή σημαίνει : βάλε το

   3 στην μνήμη σε μία περιοχή που εγώ οναμάζω Α. Και στην δεύτερη περίπτωση : βάλε

   το γράμμα ‘Β’ στην μνήμη σε μία περιοχή που εγώ ονομάζω Β. (το  <-  είναι βέλος)

   Παρατηρήσεις : α) Αριστερά του βέλους γράφω πάντα το όνομα της μεταβλητής που

                              θέλω να ‘γεμίσω’ , δεξιά του βέλους την τιμή που θα αποθηκεύσω

                              στην μεταβλητή

                          β) Η τιμή δεξιά του βέλους μπορεί να παρει πολλές μορφές

                               1) μαθηματική έκφραση πχ Α <- 3 * (4-2)

                                   (πρώτα θα εκτελεστούν οι πράξεις και το αποτέλεσμα 6 θα μπεί

                                   στην Α)

                                2) Μεταβλητή πχ Α <- Β

                                   (ότι υπάρχει μέσα στην Β θα μπεί στη Α)

2) Η εντολή Εισόδου Διαβασε διάβασε < μεταβλητή>  ή  διάβασε <λίστα_μεταβλητών>      

                                     Η εντολή αυτή επιτρέπει τη είσοδο τιμής στην μεταβλητή.

                                    πχ <διάβασε Α>   σημαίνει: Σταματά για λίγο η εκτέλεση του

                                     προγράμματος  και ο Η/Υ περιμένει να πληκτρολογίσω ένα

                                     δεδομένο πχ το 7 και μόλις πατήσω το <ENTER> αυτόματα

                                     το εισάγει στην μεταβλητή Α

    2) Η εντολή Εξόδου Εμφάνισε εμφάνισε < μεταβλητή> ή

                                                    εμφάνισε <λίστα_μεταβλητών>      

                                     Η εντολή αυτή εμφανίζει τα περιεχόμενα της μεταβλητής που

                                     αναφέρει η εντολή. πχ εμφάνισε Δ ή εμφάνισε Α,Β,Γ.

                                    πχ <εμφάνισε Α>   σημαίνει: εμφάνισε στην οθόνη τα περιεχόμενα

                                    της μεταβλητής Α.

             σημείωση : Η παραπάνω εντολή μπορεί να πάρει να παραπλήσιες μορφές πχ.

                                 εκτύπωσε Α οπότε εκτυπώνει στον εκτυπωτή ή Γράψε Α που είναι

                                 ακριβώς το ίδιο με τα παραπάνω.

 

            ΑΣΚΗΣΗ 1

 Να γίνει Αλγόριθμος που να εμφανίζει στην οθόνη την λέξη ΚΑΛΗΜΕΡΑ

         Αλγόριθμος Καλημέρα1   ! Δηλώνω το όνομα του αλγορίθμου

         Αρχή

         εμφάνισε 'ΚΑΛΗΜΕΡΑ' 

         Τέλος

           

         ΑΣΚΗΣΗ 2

 Να γίνει Αλγόριθμος που να ζητά το όναμά σας και να εμφανίζει στην οθόνη  ΚΑΛΗΜΕΡΑ πχ Γιάννη

         Αλγόριθμος Καλημέρα2

         Αρχή

        ! Εμφανίζει στην οθόνη αυτό το μήνυμα για να ξέρει τι να κάνει ο χρήστης

         εμφάνισε 'Γράψε το ονομά σου :'          

        ! εδώ περιμένει ο υπολογιστής να γράψω με το πληκτρολόγιο το όνομά μου και μετά το βαζει στη μεταβλητή ΟΝ

         Διαβασε ΟΝ                                             

         εμφάνισε  'ΚΑΛΗΜΕΡΑ ' , ΟΝ   ! εμφανίζει 'καλημέρα Μαρία' 

         Τέλος

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ σημείωση   

       Το θαυμαστικό το χρησιμοποιούμε προαιρετικά για επεξήγηση του τι κάνω.

       Ο Η/Υ οταν συναντήσει '!' καταλαβαίνει ότι η μετά από αυτό φράση είναι

       σχόλιο και το αγνοεί

 

                         ΑΣΚΗΣΗ 3

 Να γίνει Αλγόριθμος που να ζητά δύο ακεραίους αριθμούς

 και να εμφανίζει στην οθόνη  το γινόμενό τους

         Αλγόριθμος Πολλαπλασιασμός

         Αρχή

        ! Εμφανίζει στην οθόνη αυτό το μήνυμα για να ξέρει τι να κάνει ο χρήστης

         εμφάνισε 'Γράψε έναν αριθμό :'          

        ! εδώ περιμένει ο υπολογιστής να γράψω με το πληκτρολόγιο ένα νούμερο

         Διαβασε ΝUΜ1   

       ! Εμφανίζει στην οθόνη αυτό το μήνυμα για να ξέρει τι να κάνει ο χρήστης

         εμφάνισε 'Γράψε έναν δεύτερο αριθμό :'          

        ! εδώ περιμένει ο υπολογιστής να γράψω με το πληκτρολόγιο ένα νούμερο

         Διαβασε ΝUΜ2   

         G<- NUM1*NUM2  ! κάνει την πράξη και βάζει το αποτέλεσμα στην μεταβλητή G  

         εμφάνισε G   ! εμφανίζει tο αποτέλεσμα 

         Τέλος

 

       Σας εύχομαι ΥΓΕΙΑ και να περνάτε καλα!

 

 

 

 

 

 

Ημερομηνία δημιουργίας

Σάββατο 4 Απριλίου 2020