Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Το ταξίδι μιας σταγόνας: Ο κύκλος του νερού(δοκιμαστικό μάθημα)

(9490125107) -  ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΛΙΟΛΙΟΥ

Περιγραφή Μαθήματος

Μέσα από παρατήρηση, παιχνίδι και πειραματισμό, τα παιδιά ανακαλύπτουν πώς το νερό ταξιδεύει στη φύση: από τη βροχή στη θάλασσα και ξανά στα σύννεφα! Μαθαίνουν τις βασικές φάσεις του κύκλου του νερού (εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχή), συνδέουν το φαινόμενο με την καθημερινή ζωή και αναπτύσσουν οικολογική συνείδηση για τη σημασία της προστασίας του νερού ως πολύτιμου φυσικού πόρου.

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2025

  • Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

    1️⃣ Εισαγωγή – Ενεργοποίηση ενδιαφέροντος

    • Συζήτηση: «Από πού έρχεται το νερό που πίνουμε; Πού πηγαίνει όταν βρέχει;»

    • Παρατήρηση εικόνων ή βίντεο με βροχή, σύννεφα, ποτάμια, θάλασσα.

    • Καταιγισμός ιδεών: Τι γνωρίζουμε για το νερό;


    2️⃣ Ανακάλυψη – Διερεύνηση

    • Απλά πειράματα:

      • Εξάτμιση: βάζουμε λίγο νερό σε πιατάκι και το αφήνουμε στον ήλιο.

      • Συμπύκνωση: παρατηρούμε σταγονίδια σε ποτήρι με παγωμένο νερό.

      • Βροχή: δημιουργούμε "σύννεφο" με ξυριστική κρέμα και μπλε χρώμα σε νερό (πειραματάκι με σταγονόμετρο).

    • Παρακολούθηση βίντεο ή animation: «Ο κύκλος του νερού» (π.χ. από YouTube ή εκπαιδευτικές πλατφόρμες).

    • Διαδραστικό παιχνίδι: Τα παιδιά γίνονται «σταγόνες» και παίζουν τον κύκλο του νερού με κινήσεις (ατμός – σύννεφο – βροχή – ποτάμι).


    3️⃣ Καλλιτεχνική & Γλωσσική Έκφραση

    • Ζωγραφική ή κατασκευή του κύκλου του νερού με χαρτόνια, βαμβάκι, μπλε κορδέλες κ.λπ.

    • Δημιουργία ιστορίας ή ποιήματος: «Η σταγόνα που ταξιδεύει».

    • Τραγούδι: «Η σταγόνα ταξιδεύει» ή «Το νερό κάνει κύκλο».


    4️⃣ Συζήτηση – Σύνδεση με την καθημερινή ζωή

    • Πώς χρησιμοποιούμε το νερό στο σπίτι, στο σχολείο, στη φύση;

    • Τι μπορούμε να κάνουμε για να μη σπαταλάμε το νερό;

    • Δημιουργία αφίσας: «Προστατεύουμε το νερό!»


    5️⃣ Αξιολόγηση – Αναστοχασμός

    • Συζήτηση: Τι μάθαμε σήμερα;

    • Τα παιδιά περιγράφουν με δικά τους λόγια πώς "ταξιδεύει" μια σταγόνα.

    • Ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους στάδιο του κύκλου του νερού.