Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Αγγλικά Α' Λυκείου

(EL1292108) -  ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΛΑΙΟΥ

Περιγραφή Μαθήματος

I hope we have a nice and safe school year! 

Material for this class is units 2 - 8.

In each unit there will be some extra material.

A quick way to find greek meanings to words is the wordreference online dictionary.

Ημερομηνία δημιουργίας

Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2020

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Το περιεχόμενο των θεματικών ενοτήτων του υλικού παρέχει
    στους/στις μαθητές/-ήτριες του Γ.Ε.Λ. κίνητρα εισάγοντας στην ξενόγλωσση τάξη αρχές και
    αξίες της καθημερινής ζωής σε σχέση με τις παρακάτω θεματικές:
    1. Ενεργός πολίτης (citizenship)
    2. Περιβάλλον (environmental issues)
    3. Τεχνολογία (technology)
    4. Ανθρώπινα δικαιώματα – Ισότητα - Έμφυλες σχέσεις (human rights - social
    discrimination - gender issues)
    5. Τέχνη και πολιτισμός (art and culture)
    6. Ψηφιακός κόσμος (digital world)
    7. Πολιτισμική διαφοροποίηση και ανοχή της διαφοράς (cultural diversity and tolerance)
    8. Ευ ζην - υγεία, αθλητισμός, ελεύθερος χρόνος (well-being, health, sports, leisure)
    9. Εκπαίδευση και εργασία (education and work)
    10. Υπαρξιακά ζητήματα (π.χ. loneliness, fear etc.)

    Μαθησιακοί στόχοι

    Η εκμάθηση της ξένης γλώσσας αποτελεί ιδιαίτερη μαθησιακή διαδικασία καθώς οι μαθητές/- ήτριες καλούνται να προσλάβουν και να κατανοήσουν μηνύματα και έννοιες μιας διαφορετικής κουλτούρας -της κουλτούρας που φέρει η ξένη γλώσσα- σε μία κρίσιμη περίοδο της ζωής τους, κατά την οποία διαμορφώνουν την ταυτότητά τους. Επίσης, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα κληθούν να χρησιμοποιήσουν την Αγγλική γλώσσα ως lingua franca για να επικοινωνήσουν με άτομα που χρησιμοποιούν την Αγγλική γλώσσα ως μητρική, ως δεύτερη ή ως ξένη γλώσσα, σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον και, επομένως, χρειάζεται να γνωρίσουν και να κατανοήσουν τις διαφορετικές μορφές που λαμβάνει η Αγγλική γλώσσα στο πλαίσιο της διεθνούς επικοινωνιακής χρήσης της. Τέλος, η επιτυχημένη εκμάθηση της ξένης γλώσσας απαιτεί ανάπτυξη κατάλληλων στρατηγικών, προσπάθεια και χρόνο.
    Για να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος στο σχολικό περιβάλλον, είναι απαραίτητο να αναπτύξουμε ενδιαφέρον και κίνητρο στους/στις μαθητές/-ήτριες για το μάθημα της ξένης γλώσσας, και να ορίσουμε εφικτούς μαθησιακούς στόχους οι οποίοι θα αξιολογούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα (μέσα και από εναλλακτικούς τρόπους και μεθόδους αξιολόγησης) ώστε να παρέχεται συστηματική ανατροφοδότηση στους/στις μαθητές/-ήτριες, αλλά και στους/στις εκπαιδευτικούς, ως προς την επίτευξή τους. Οι επισυναπτόμενοι δείκτες του αναθεωρημένου Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου (Κ.Ε.Π.Α.) μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους/τις εκπαιδευτικούς ως κείμενο αναφοράς για την επιλογή των παραπάνω μαθησιακών στόχων.
    Στο παραπάνω πλαίσιο, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι οι μαθητές/-ήτριες δείχνουν ενεργό ενδιαφέρον για το μάθημα όταν οι μαθησιακοί στόχοι εναρμονίζονται με τις δικές τους επιθυμίες, ανάγκες και προσδοκίες και όταν οι διαδικασίες ή/και οι δραστηριότητες στις οποίες
    εμπλέκονται έχουν νόημα για τους ίδιους, αξιοποιούν εποικοδομητικά τους τρόπους με τους οποίους έχουν μάθει να επικοινωνούν ή να προσεγγίζουν τη γνώση, σέβονται την προσωπική και την οικογενειακή τους ιστορία, συσχετίζοντας το περιεχόμενο του μαθήματος με
    καταστάσεις της πραγματικής ζωής. Επιπλέον, οι σημερινοί έφηβοι είναι εξοικειωμένοι με την ψηφιακή τεχνολογία (ένας όρος που συχνά αποδίδεται στην αγγλόφωνη βιβλιογραφία ως ‘digital natives’), στοιχείο που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη τόσο στον σχεδιασμό και την
    αναμόρφωση (από τον/την εκπαιδευτικό) του εκπαιδευτικού υλικού όσο και στην εφαρμογή του στη σχολική τάξη.
    Με βάση τα παραπάνω, το περιεχόμενο του Φακέλου Υλικού – Αγγλικά 1 οδηγεί τους μαθητές και τις μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν την αξία της ξένης γλώσσας ως εργαλείου επικοινωνίας, εξωστρέφειας, αντίληψης/πρόσληψης του κόσμου και κριτικής θεώρησής του.
    Ταυτόχρονα, μέσω της αξιοποίησης του εκπαιδευτικού υλικού οι μαθητές και οι μαθήτριες εμπλέκονται σε μια ενδιαφέρουσα μαθησιακή διαδικασία η οποία εναρμονίζεται ως προς τους στόχους της με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Ξένες Γλώσσες (Common
    European Framework).

    Μέθοδοι διδασκαλίας

    Για την αξιοποίηση του υλικού προτείνεται η επικοινωνιακή προσέγγιση, βάσει της οποίας η
    διδασκαλία της ξένης γλώσσας:
     δίνει πρωτίστως έμφαση στη σημασία (meaning) και όχι στη δομή (structure) της γλώσσας, χωρίς να παραγνωρίζει ωστόσο και τη σημασία των δομικών στοιχείων για την ορθή και κατάλληλη χρήση της στις διάφορες επικοινωνιακές περιστάσεις,
     «εκθέτει» τους μαθητές και τις μαθήτριες στην ξένη γλώσσα μέσα από την επαφή τους με πολυτροπικά κείμενα, ταινίες, εφημερίδες, περιοδικά κ.λπ.,
     προσφέρει στους μαθητές και τις μαθήτριες ευκαιρίες αυθεντικής διάδρασης.
    Κατά τον σχεδιασμό της μαθησιακής ενότητας υιοθετούνται οι παραπάνω αρχές της επικοινωνιακής προσέγγισης τονίζοντας την ενεργό εμπλοκή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία. Ως εκ τούτου, οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες έχουν τα ακόλουθα
    χαρακτηριστικά:
    α) είναι εννοιολογικά φορτισμένες (meaningful) ενώ ταυτόχρονα εμπεριέχουν τις υπό μάθηση δομές της ξένης γλώσσας ώστε ο/η μαθητής/-ήτρια να εκτίθεται σε αυτές με υπόρρητο τρόπο (μέσα από την προσπάθειά του/της να ανταποκριθεί στα ζητούμενα της δραστηριότητας),
    β) δίνουν την δυνατότητα στον/στην εκπαιδευτικό να προβαίνει σε ρητή διδασκαλία των γλωσσικών και λεξικολογικών δομών της γλώσσας, και
    γ) είναι συνεκτικά δεμένες μεταξύ τους (task dependency).

    Διδάσκοντες

    Χριστίνα Λάιου, ΠΕ06, Αγγλικής Γλώσσας

    Προτεινόμενα συγγράμματα

    ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ: ΑΓΓΛΙΚΑ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ 1: Ενότητες 1-8