Παρουσίαση/Προβολή
Καινοτομίες στη διδασκαλία/Innovative teaching methods 1: «Οι δραματικοί αγώνες στην αρχαία Αθήνα: πώς αποφάσιζαν οι κριτές το καλύτερο έργο;»
(1951235363) - ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΤΣΙΟΤΡΑΣ
Περιγραφή Μαθήματος
«Οι δραματικοί αγώνες στην αρχαία Αθήνα: πώς αποφάσιζαν οι κριτές το καλύτερο έργο;»
Περιγραφή της διδακτικής πρότασης και των καινοτομιών της
Η διδακτική πρόταση με τίτλο αποτελεί ένα βιωματικό εργαστήριο διάρκειας δύο διδακτικών ωρών. Σχεδιάστηκε για να καλλιεργήσει τόσο τη δημοκρατική συνείδηση όσο και τη γλωσσική επάρκεια των μαθητών, καθώς ολόκληρη η δραστηριότητα υλοποιείται στην αγγλική γλώσσα, προσφέροντας έτσι στους συμμετέχοντες αυθεντική ευκαιρία εξάσκησης στην Αγγλική ως γλώσσα εργασίας.
Καινοτομίες της πρότασης:
-
🔹 Γλωσσική ενίσχυση μέσω περιεχομένου (CLIL): Η χρήση της αγγλικής σε όλο το εργαστήριο ενισχύει τη γλωσσική επάρκεια των μαθητών, χωρίς τεχνητό διαχωρισμό από το γνωστικό αντικείμενο, σύμφωνα με τις αρχές της διαθεματικής γλωσσικής διδασκαλίας.
-
🔹 Βιωματική μάθηση με δραματοποίηση: Οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά σε αναπαράσταση της διαδικασίας κρίσης στους δραματικούς αγώνες, βιώνοντας τη λειτουργία της αρχαίας δημοκρατίας.
-
🔹 Συνδυασμός ιστορίας, φιλοσοφίας και θεάτρου: Η προσέγγιση ενσωματώνει θεματικά πεδία όπως η αρχαία ιστορία, η πολιτική θεωρία (Πλάτωνας, Αριστοτέλης), και η θεατρική παιδεία.
-
🔹 Χρήση πολυτροπικών και ψηφιακών εργαλείων: Περιλαμβάνονται εκπαιδευτικά βίντεο, animation, χρήση διαδραστικού πίνακα, ηλεκτρονική ψηφοφορία και κουίζ μέσω Kahoot.
-
🔹 Αναστοχασμός για τη δημοκρατική κρίση: Οι μαθητές προβληματίζονται για τη διαφορά ανάμεσα στη λαϊκή ψήφο και την κρίση των ειδικών, συνδέοντας την αρχαία πρακτική με σύγχρονες δημοκρατικές διαδικασίες.
-
🔹 Σύγχρονη προσομοίωση αρχαίας ψηφοφορίας: Μέσω προβολής παραστάσεων αρχαίων τραγωδιών και ψηφοφορίας με κλήρωση, προσομοιώνεται το σύστημα επιλογής νικητή όπως στους δραματικούς αγώνες.
Η πρόταση αποτελεί ένα δυναμικό παράδειγμα σύγχρονης, διαθεματικής διδασκαλίας που συνδυάζει πολιτισμική αγωγή, γλωσσική ενίσχυση και δημοκρατική παιδεία, μέσα από έναν γοητευτικό και διαδραστικό τρόπο προσέγγισης της αρχαιότητας.
Ημερομηνία δημιουργίας
Πέμπτη 29 Μαΐου 2025
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα