Παρουσίαση/Προβολή
(1951235343) - ΣΜΑΡΩ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
Στο πλαίσιο της επιμόρφωσης ΤΠΕ Β1 (6η Περίοδος) σχεδιάστηκε η παρούσα διδακτική πρόταση, με τίτλο «Αποκωδικοποιώντας τα σύμβολα: Η 'Νέα Βαρβαρότητα' του Παύλου Παυλίδη», που αφορά το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γ΄λυκείου. Κύριος στόχος είναι οι μαθητές να εξοικειωθούν στον ερμηνευτικό διάλογο, ώστε να ανταποκριθούν στο ερμηνευτικό σχόλιο που χρειάζεται να καταγράψουν για τις ανάγκες της εξέτασης, αποφεύγοντας τυποποιημένες και άστοχες απαντήσεις.
Παράλληλος στόχος είναι ο ψηφιακός εγγραμματισμός των μαθητών και η χρήση των Ψηφιακών Εργαλείων με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας.
Στο εργαλείο "Έγγραφα" μπορείτε να βρείτε όλο το διδακτικό σενάριο, τα φύλλα εργασίας και τα υλικά σε μορφή pdf.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 10 Ιουνίου 2024
-
Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Οι μαθητές αναμένεται
- να συζητούν και να συνεργάζονται αρμονικά ώστε να ολοκληρώσουν τη δραστηριότητα που τους έχει ανατεθεί
- να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και φιλοσοφικό προβληματισμό για καταστάσεις της ανθρώπινης φύσης σχετικά με το Δίκτυο κειμένων που αφορούν τη θεματική «Όταν θέλεις να φύγεις» και «Όψεις της πραγματικότητας του 21ου αιώνα»
- να ασκηθούν στη διερεύνηση- ανακάλυψη του νοήματος μέσω ενεργοποίησης προϋπάρχουσας γνώσης και προβλέψεων
- να αναζητούν τα «κειμενικά νοήματα» με βάση την οργάνωση του λόγου και τη διαπλοκή των σημαινόντων συσχετίζοντας σύμβολα, εικόνες και γλωσσικές επιλογές
- να ανιχνεύσουν το νοηματικό υπόστρωμα του ποιήματος μέσα από την αναγνώριση και το συσχετισμό κειμενικών δεικτών
- να αναπτύξουν δεξιότητες στο πλαίσιο των νέων μαθησιακών συνθηκών που διαμορφώνει η εξέλιξη των τεχνολογικών ψηφιακών εργαλείων
- να εξασκηθούν στην παραγωγή προφορικού λόγου, να κρατούν σημειώσεις σε συνεργατικά έγγραφα και να παράγουν γραπτό λόγο τηρώντας τις κειμενικές ιδιαιτερότητες των λογισμικών παρουσιάσεων,
- να καταθέσουν την εσωτερική τους αντίδραση από τη συνάντηση με το κείμενο,
- να τοποθετηθούν / ανταποκριθούν με ένα ερμηνευτικό σχόλιο στο θέμα ή ερώτημα που οι ίδιοι πιστεύουν ότι θέτει το κείμενο, αξιοποιώντας συνδυαστικά κειμενικούς δείκτες μεταξύ τους ή και με στοιχεία του συγκειμένου με σκοπό να τεκμηριώσουν τις προσωπικές τους θέσεις και ανταποκρίσεις.