Παρουσίαση/Προβολή
(1951235337) - ΣΜΑΡΩ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
Στο πλαίσιο της επιμόρφωσης ΤΠΕ Β1 (6η Περίοδος) σχεδιάστηκε η παρούσα διδακτική πρόταση, που αφορά το φαινόμενο της ρητορικής του μίσους στο διαδίκτυο και υλοποιείται στο μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας β' τάξης Γενικού λυκείου.
Κάθε ενότητα περιλαμβάνει το υλικό με το οποίο θα ασχοληθούμε σε κάθε δραστηριότητα. Συνολικά θα χρειαστούμε 5 διδακτικές ώρες γλωσσικής διδασκαλίας.
Μελετάτε το υλικό σας και αναρτάτε αυτό που ζητείται κάθε φορά στο αντίστοιχο padlet εδώ
Το υλικό που θα χρειαστείτε, βρίσκεται στο πεδίο Έγγραφα αλλά και επισυναπτόμενο κάτω από κάθε Ενότητα/Δραστηριότητα.
Το πλήρες κείμενο του διδακτικού σχεδιασμού "Ρητορική μίσους στο διαδίκτυο" βρίσκεται εδώ.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 29 Απριλίου 2024
-
Διδάσκοντες
Σμαρώ Οικονόμου, φιλόλογος ΜΑ Γλωσσολογίας
Περιεχόμενο μαθήματος
Η ρητορική του μίσους είναι η ομιλία που προσβάλλει ένα άτομο ή μια ομάδα με βάση χαρακτηριστικά όπως το φύλο, την εθνοτική καταγωγή, τη θρησκεία, τη φυλή, την αναπηρία ή το γενετήσιο προσανατολισμό. Ζούμε σε μια εποχή που έχει παρατηρηθεί η εμφάνιση, δια μέσου του Διαδικτύου, καινούργιων τρόπων διάδοσης του ρατσισμού και της ξενοφοβίας σε σημείο που κάποιοι ειδικοί ήδη μιλούν για μια ηλεκτρονική ‘’κοινότητα του μίσους’’. Είναι κρίσιμο λοιπόν για τον ψηφιακό εγγραμματισμό των μαθητών να μάθουν πώς να αντιμετωπίζουν και να μην αναπαράγουν τη ρητορική μίσους. Με δεδομένο τα παραπάνω, κρίνουμε ότι η ενασχόληση με το συγκεκριμένο θέμα είναι χρήσιμο για την εκπαίδευση των μαθητών σε έναν ψηφιακό κόσμο υπεύθυνης και κριτικής σκέψης.
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
- να συζητούν και να συνεργάζονται αρμονικά ώστε να ολοκληρώσουν τη δραστηριότητα που τους έχει ανατεθεί
- να σκέφτονται συνειδητά, να εξηγούν, να δίνουν τη δική τους ερμηνεία και αιτιολόγηση
- να περιγράφουν εικόνες και να εμβαθύνουν τη σκέψη τους σε αυτό που παρατηρούν
- να αναζητούν πληροφορίες κριτικά χρησιμοποιώντας μηχανές αναζήτησης, να ελέγχουν την εγκυρότητα των ανακτημένων πληροφοριών
- να αξιοποιούν τις πληροφορίες για να δημιουργήσουν ένα συνεργατικό κείμενο και την αντίστοιχη παρουσίαση για το θέμα τους
- να μάθουν την αναγκαιότητα των παραπομπών στις πηγές
- να εξασκηθούν στην κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου, να κρατούν σημειώσεις σε συνεργατικά έγγραφα και να παράγουν γραπτό λόγο τηρώντας τις κειμενικές ιδιαιτερότητες των λογισμικών παρουσιάσεων
- να εστιάζουν στο ειδικό λεξιλόγιο της θεματικής και να αναζητούν τη σημασία του χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικά λεξικά
- να κατασκευάζουν τον ορισμό μιας έννοιας και να αντιλαμβάνονται τα μέρη του
- να διακρίνουν και να χρησιμοποιούν τις λειτουργίες της γλώσσας (ποιητική ή αναφορική)
- να αναστοχάζονται αναφορικά με τα ευρήματά τους και το βαθμό κατανόησης αναθεωρώντας τις απαντήσεις τους ή/και φτιάχνοντας έναν συνεργατικό νοητικό χάρτη ή/και συσκεπτόμενοι για την ανάληψη δράσης.