Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Towards a sustainable digital citizenship "Building the right to have rights"

(1951009366) -  ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΔΕΜΕΡΤΖΗ

Περιγραφή Μαθήματος

Σκοπός του συγκεκριμένου μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες  τους 10 τομείς της Εκπαίδευσης για την Ψηφιακή Πολιτειότητα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου ώστε να γίνουν ψηφιακά συνειδητοποιημένοι πολίτες που γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους στον κόσμο του Ιστού. Το μάθημα απευθύνεται και σε μαθητές/τριες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο: "Καλλιεργώ περιβαλλοντική συνείδηση μεσα από φυσικές διαδρομές -ψηφιακά μονοπάτια" το οποίο συνδέθηκε και με το ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning "Towards a sustainable digital citizenship "Building the right to have rights".

ΣΤΟΧΟΙ

Η Αγγλική γλώσσα ως παγκόσμια γλώσσα επικοινωνίας. Μέθοδος CLIL.( Η ολοκληρωμένη μάθηση περιεχομένου και γλώσσας είναι μια προσέγγιση για το μαθησιακό περιεχόμενο μέσω μιας πρόσθετης γλώσσας, διδάσκοντας έτσι τόσο το αντικείμενο όσο και τη γλώσσα.)

  • Να αναλύσει τη σημασία του να είσαι συνειδητός ψηφιακός πολίτης.
  • Να εμπλακούν οι μαθητές σε δραστηριότητες που σχετίζονται με τον Ψηφιακό Γραμματισμό και την περιβαλλοντική συνείδηση ώστε να  γίνουν ενεργοί πολίτες.
  • Να δώσει λύσεις σε πραγματικά προβλήματα που σχετίζονται με τη χρήση του διαδικτύου στις σχολικές κοινότητες και όχι μόνο.
  • Να ενισχύσει τη γλωσσική ικανότητα των μαθητών χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα σε πραγματικό πλαίσιο. (CLIL)
  • Να διερευνήσει νέους τρόπους για τη συμμετοχή και την εμπλοκή των μαθητών σε σχέση με τα ατομικά στυλ μάθησης.
  • Να ενισχύσει την ανεκτικότητα μέσω της συνεργασίας και της επικοινωνίας.
  • Να ενισχύσει τις δεξιότητες δημιουργικής και σχεδιαστικής σκέψης.
  • Να βελτιώσει τις δεξιότητες των μαθητών στις ΤΠΕ.

Παιδαγωγικές προσεγγίσεις που χρησιμοποιούνται:

 CLIL (Η ολοκληρωμένη μάθηση περιεχομένου και γλώσσας είναι μια προσέγγιση για εκμάθηση περιεχομένου μέσω μιας πρόσθετης γλώσσας, διδάσκοντας έτσι τόσο το θέμα όσο και τη γλώσσα), Μάθηση βάσει εργασιών, Συνεργατική Προσέγγιση (Jigsaw), Reflective, Μαθητοκεντρική προσέγγιση που περιλαμβάνει έργο, παιχνίδι και εξερεύνηση: οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από εμπειρίες και προβληματισμό.

Στις ενότητες που ακολουθούν παρουσιάζονται 3 δραστηριότητες 6 διδακτικών ωρών για την Α Λυκείου για το διδακτικό αντικείμενο των Αγγλικών στην Α' ΓΕΛ και αφορούν την ενότητα "Social Media" του σχολικού εγχειριδίου.

Το μάθημα σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο Erasmus +KA1 προγράμματος με τίτλο «Χτίζοντας ένα Σύγχρονο Ευρωπαϊκό Σχολείο μετά την Πανδημία COVID-19 – Προετοιμάζοντας τους Πολίτες του Αύριο», κωδικός 2022-1-EL01-KA1220-SCH-000076364) και στο επιμορφωτικό σεμινάριο που παρακολουθήσαμε: Digital Citizenship and Media Literacy: Sharing the Responsibility.

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2022