Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ Γ΄ΤΑΞΗ : Γ3/Γ5 (2025-26)

(1919018702) -  ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΓΙΑΓΚΟΥ

Περιγραφή Μαθήματος

ΘΕΩΡΙΑ ΛΟΓΟΤΕΝΙΑΣ: ΟΡΟΙ - ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ - ΠΕΡΙΟΔΟΙ - ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ & ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ - ΕΙΔΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑΣ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ

  1. Τα φύλλα εργασίας σας και οποιοδήποτε άλλο υλικό βρίσκονται  τόσο στην αριστερή στήλη: επιλέγοντας τα Έγγραφα, όσο και στις θεματικές ενότητες ανά κεφάλαιο που ακολουθούν
  2. Επίσης στις συνδέσεις διαδικτύου θα βρίσκετε επιπλέον βοηθητικά link
  3. Η ανάρτηση των απαντήσεων των εργασιών σας θα γίνεται μέσω εξερχόμενου μηνύματος εκτός κι αν έχει αναρτηθεί στις εργασίες οπότε και θα τις υποβάλλετε εκεί: (για όσους/όσες μαθητές/τριες απουσιάζουν,  διαφορετικά όλα θα εξετάζονται στην σχολική τάξη)

ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ

ΛΕΞΙΚΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΟΡΩΝ

ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2025

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    Περιεχόμενο μαθήματος

    Η ανάγνωση των κειμένων αποτελεί το κεντρικό σημείο της διδακτικής διαδικασίας στο μάθημα της Λογοτεχνίας. Η κατανόηση και η ανταπόκριση στο κείμενο πρέπει να βρίσκεται στο κέντρο του διδακτικού σχεδιασμού

    Οι μαθητές/τριες θα πρέπει να:

    • Να εντοπίζουν βασικές πληροφορίες που περιέχονται στο κείμενο (χώρος, χρόνος, πρόσωπα, σκηνικό, κοινωνικό πλαίσιο δράσης των ηρώων).
    • Να παρακολουθούν τη δράση ενός ήρωα, την πιθανή εξέλιξη του χαρακτήρα του, την αλληλεξάρτησή του από το περιβάλλον.
    • Να εντοπίζουν το πρόβλημα που κατευθύνει τη δράση των αφηγηματικών ηρώων.
    • Να παρακολουθούν τη δράση των ηρώων συγκριτικά.
    • Να κατανοούν την περιγραφή μίας εικόνας ή ενός προσώπου.
    • Να συνδέουν το κείμενο με ιστορικές και κοινωνικές παραμέτρους αξιοποιώντας τα εισαγωγικά σημειώματα.
    • Να απαντούν στην ερώτηση: Ποιος μιλά, ποιος είναι ο αφηγητής;
    • Να κατανοούν τον τρόπο με τον οποίο συλλειτουργεί η εικόνα και ο λόγος, όπου αυτό απαιτείται.
    • Να εξοικειωθούν με βασικά στοιχεία των ποιητικών μορφών (στίχος, ρυθμός, μέτρο, ομοιοκαταληξία, ελεύθερος στίχος, κλπ).
    • Να διακρίνουν και να κατανοούν την αξιοποίηση εκφραστικών μέσων, κ.ά. Όλα τα παραπάνω σημεία τεκμηριώνονται με βάση στοιχεία του κειμένου. Υπενθυμίζεται πως η σχηματοποίηση των ζητουμένων βοηθά πολλούς μαθητές/τριες στην παρακολούθηση μίας αφήγησης, ενός χαρακτήρα ή μίας περιγραφής (π.χ. η παράθεση των σταδίων της ιστορίας και της δράσης ενός ήρωα σε παράταξη).

    Επιπλέον θα πρέπει να παράγουν δικό τους κείμενο που θα απορρέει από το λογοτεχνικό/α κείμενο/α που θα διαβάζουν και θα πρέπει να πληροί :

    • την Αναγνωστική ανταπόκρισή τους (με την έννοια ότι οι μαθητές/τριες παράγουν λόγο που προκύπτει από τα ζητήματα που εξετάστηκαν στην τάξη και συνδέονται με τις παραπάνω δραστηριότητες) &
    • την δημιουργική γραφή (αναδιήγηση τμήματος της ιστορίας με άλλη οπτική, δημιουργία νέας σκηνής στην οποία ο αναγνώστης συναντιέται με τον ήρωα, αλλαγή του τέλους της ιστορίας, κείμενο-παρουσίαση, κ.λπ.).