Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ΤΑΞΗ : Γ1/Γ2/Γ5 (2025-26)

(1919018701) -  ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΓΙΑΓΚΟΥ

Περιγραφή Μαθήματος

ΘΕΩΡΙΑ & ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ : ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ-ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ & ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ

  1. Τα φύλλα εργασίας σας και οποιοδήποτε άλλο υλικό βρίσκονται  τόσο στην αριστερή στήλη: επιλέγοντας τα Έγγραφα, όσο και στις θεματικές ενότητες ανά κεφάλαιο που ακολουθούν
  2. Επίσης στις συνδέσεις διαδικτύου θα βρίσκετε επιπλέον βοηθητικά link
  3. Η ανάρτηση των απαντήσεων των εργασιών σας θα γίνεται μέσω εξερχόμενου μηνύματος εκτός κι αν έχει αναρτηθεί στις εργασίες οπότε και θα τις υποβάλλετε εκεί: (για όσους/όσες μαθητές/τριες απουσιάζουν,  διαφορετικά όλα θα εξετάζονται στην σχολική τάξη)

ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ - Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ - Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ - Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΑΡΡΙΑΝΟΥ - "ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΑΒΑΣΗ"

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΛΕΞΙΚΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2025

  • Περιεχόμενο μαθήματος

    ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ -Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
    Το ταξίδι στον κόσμο των αρχαίων ελληνικών συνεχίζεται για τρίτη χρονιά!!
    !

    Φέτος θα κατακτήσουμε μεταξύ άλλων:

    • κάποια ουσιαστικά  και μερικές αντωνυμίες ακόμη
    • τους παθητικούς χρόνους των ρημάτων και την παθητική σύνταξη
    • τα παραθετικά επιθέτων και επιρρημάτων
    • τον αόριστο β΄
    • μια νέα έγκλιση, την ευκτική
    • Τα είδη του μορίου ἄν
    • τον τρόπο σύνδεσης των προτάσεων
    • τις δευτερεύουσες προτάσεις, αρχικά παρατηρώντας ομοιότητες και διαφορές με τα νέα ελληνικά
    • τις δευτερεύουσες προτάσεις αναλυτικά

    Περιεχόμενο μαθήματος: Οι μαθητές/τριες θα γνωρίσουν διαφορετικά κείμενα της αττικής διαλέκτου, κυρίως της κλασικής εποχής αλλά και μεταγενέστερα. Θα ασχοληθούν με ποικίλα γραμματικά, συντακτικά και λεξιλογικά φαινόμενα, πάντα σε σύγκριση με αντίστοιχα φαινόμενα στα ν.ε..

    Μαθησιακοί στόχοι: Η θεματολογία των κειμένων, κατά κανόνα αυτούσιων, η παρουσίαση των γλωσσικών και μορφολογικών στοιχείων, και, τέλος, η ποικιλία και η διαβάθμιση των ερωτήσεων και ασκήσεων, στοχεύουν στο να διευκολύνουν τους μαθητές / τις μαθήτριες να αντιληφθούν τη διαχρονική εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας, να κατανοήσουν τις ρίζες της γλώσσας που μιλούν και να ολοκληρώσουν την πρώτη βασική επαφή με την αρχαία ελληνική γλώσσα.