Παρουσίαση/Προβολή
Νεοελληνική Γλώσσα - Γ2 και Γ3
(1901251359) - ΠΟΛΥΞΕΝΗ ΑΝΤΩΝΟΓΛΟΥΔΗ
Περιγραφή Μαθήματος
Θεματικοί άξονες: Ελλάδα, Ευρώπη, Ρατσισμός, κοινωνικά στερεότυπα και προκαταλήψεις. Ειρήνη –Πόλεμος, Ενεργοί πολίτες, Τέχνη, Προβληματισμοί για το μέλλον.
Γένη Λόγου – Κειμενικά είδη: Περιγραφή, Αφήγηση, Επιχειρηματολογία.
Δεξιότητες: Κατανόηση προφορικού λόγου, Κατανόηση γραπτού λόγου, Παραγωγή προφορικού λόγου,Παραγωγή γραπτού λόγου, Περίληψη κειμένου, Ερευνητική εργασία.
Γραμματικά - συντακτικά φαινόμενα: Παρατακτική και Υποτακτική σύνδεση προτάσεων,
Δευτερεύουσες ονοματικές και επιρρηματικές προτάσεις, Ευθύς και πλάγιος λόγος, Σχήματα λόγου,
Σημεία στίξης.
Στη Γ΄ Γυμνασίου οι μαθητές/τριες καλούνται να χρησιμοποιήσουν τον προφορικό και γραπτό λόγο με τρόπο αποτελεσματικό και τέτοιον που να ανταποκρίνεται στις σημερινές και στις μελλοντικές τους ανάγκες ως πολίτες.
Για τον σκοπό αυτό καλούνται να επιτελέσουν και σε επίπεδο κατανόησης και σε επίπεδο
παραγωγής λόγου πολύ πιο σύνθετες δραστηριότητες με τις οποίες θα κατακτήσουν έναν περισσότερο επεξεργασμένο λόγο, που χαρακτηρίζεται από επίσημο και «αντικειμενικό» ύφος.
Πιο συγκεκριμένα καλούνται:
• Να συντάξουν ερευνητικές εργασίες, να ερευνήσουν, να αναζητήσουν πληροφορίες και να
κατανοήσουν το «τι λένε οι άλλοι» για τα υπό συζήτηση θέματα και στη συνέχεια, με βάση τη δική τουςεμπειρία και τα δικά τους βιώματα, να συνειδητοποιήσουν τις δικές τους στάσεις και να αποφασίσουν τι θα αλλάξουν ή τι θα ενισχύσουν σε αυτές.
• Να κατανοήσουν κειμενικά είδη τα οποία αφορούν κυρίαρχες κοινωνικές - επικοινωνιακές πρακτικέςπου ακολουθούνται στον δημόσιο χώρο της πολιτικής, της δημοσιογραφίας και της επιστήμης. Πολλάαπό τα κείμενα των ενοτήτων είναι γραμμένα από έγκυρους δημοσιογράφους, επιστήμονες και διανοητές, με πλούσιο λεξιλόγιο, μακροπερίοδο λόγο και ευρεία χρήση του υποτακτικού λόγου.
• Να εξοικειωθούν με την παρατακτική και υποτακτική σύνδεση προτάσεων και τα είδη των προτάσεων,προκειμένου κατανοούν και να παράγουν προφορικό και γραπτό λόγο, υφολογικά κατάλληλο για επικοινωνιακές περιστάσεις στον δημόσιο χώρο.
•Να εξοικειωθούν με την πολυσημία, την κυριολεξία και τη μεταφορά, τη μετωνυμία, τις συνώνυμες, αντίθετες, ομώνυμες, παρώνυμες, υπώνυμες λέξεις
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2021
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα