Παρουσίαση/Προβολή
«Μαθητοκεντρικές διδακτικές στρατηγικές/προσεγγίσεις που προάγουν την ενεργητική μάθηση»
(1900145159) - ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΤΣΑΧΟΥΡΙΔΟΥ
Περιγραφή Μαθήματος
Το παρόν υλικό αφορά σε επιμόρφωση (υβριδικού μοντέλου) εκπαιδευτικών, στοχεύοντας στην εξοικείωσή τους με στρατηγικές διδασκαλίας (ανεστραμμένη τάξη, ομαδοσυνεργατική μέθοδος, διαφοροποιημένη διδασκαλία) που έχει φανεί ότι έχουν θετικές συνέπειες σε μαθησιακό, κοινωνικό και παιδαγωγικό επίπεδο (καλύτερη αξιοποίηση του χρόνου στην τάξη, μείωση παθητικής αποστήθισης και αύξηση κατανόησης, ενίσχυση της ενεργητικής μάθησης, ανάπτυξη κοινωνικών και μεταγνωστικών δεξιοτήτων, κτλ).
Σε οτιδήποτε νέο εφαρμόζεται στην τάξη βεβαίως υπάρχουν προκλήσεις. Οι εν λόγω στρατηγικές απαιτούν περισσότερο σχεδιασμό από τον εκπαιδευτικό, χρειάζεται εκπαίδευση και προσαρμογή των μαθητών σε νέους ρόλους, ενώ ενδέχεται να υπάρξει και αντίσταση αν δεν υπάρξει σταδιακή εφαρμογή. Κρίνεται ωστόσο ότι τα οφέλη από την αξιοποίησή τους στη διδασκαλία είναι πολύ περισσότερα και για αυτόν τον λόγο σχεδιάστηκε η παρούσα επιμόρφωση.
Αυτή οργανώθηκε για την υποστήριξη α) δια ζώσης ή σύγχρονης εξ΄ αποστάσεως μέσω της πλατφόρμας Webex επιμόρφωσης (3 ώρες), β) ασύγχρονης εξ΄ αποστάσεως δια της ανάρτησης παραδοτέας εργασίας από τους επιμορφούμενους (4 ώρες) και γ) σύγχρονης εξ΄ αποστάσεως ανατροφοδοτικής παρουσίασης/συζήτησης επί των παραδοτέων (3 ώρες). Συνεπώς, για κάθε μια από τις παραπάνω στρατηγικές θα αφιερωθούν 10 ώρες επιμόρφωσης, οι οποίες θα διαμοιραστούν όπως αναφέρεται παραπάνω.
Η Ενότητα 1 αφορά στο παιδαγωγικό μοντέλο «Ανεστραμμένη τάξη» (flipped classroom) το οποίο συχνά εντάσσεται στις μεθοδολογικές καινοτομίες ή στις στρατηγικές μικτής μάθησης (blended learning strategies)
Η Ενότητα 2 αφορά στη διδακτική μέθοδο «Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία» ή «Ομαδοσυνεργατική μέθοδος» (Cooperative ή Collaborative teaching) η οποία βασίζεται στην ομαδική εργασία και την αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών.
Η Ενότητα 3 αφορά στη διδακτική προσέγγιση «Διαφοροποιημένη διδασκαλία» (Differentiated teaching) βάσει της οποίας προσαρμόζεται το περιεχόμενο, η διαδικασία ή/και τα προϊόντα μάθησης στις ανάγκες των μαθητών.
Σημείωση: Στο πεδίο «Έγγραφα» και «Σύνδεσμοι» υπάρχει χρήσιμο υλικό μελέτης, στο πεδίο «Εργασίες» θα αναρτηθούν οι εργασίες των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών.
Ημερομηνία δημιουργίας
Δευτέρα 11 Αυγούστου 2025
-
Δεν υπάρχει περίγραμμα