Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Μαθαίνω να οδηγό την μπάλα στο μπάσκετ (κοντρόλ μπάλας)

(1658001331) -  ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

Περιγραφή Μαθήματος

📘 ΕΡΓΑΣΙΑ – ΦΥΛΛΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Μάθημα: Φυσική Αγωγή

Θέμα: Μαθαίνω να οδηγώ την μπάλα – Κοντρόλ μπάλας στην καλαθοσφαίριση

Ονοματεπώνυμο μαθητή: ............................................................

Τάξη: ............  Ημερομηνία: ...............


ΜΕΡΟΣ Α: Θεωρητική Αξιολόγηση

1. Πολλαπλής Επιλογής (4 ερωτήσεις)

1.1 Τι χρησιμοποιούμε κυρίως για να οδηγάμε σωστά την μπάλα;
α) Παλάμη  β) Δάχτυλα  γ) Καρπό  δ) Ώμο
Σωστό: β

1.2 Η σωστή στάση σώματος στην οδήγηση είναι:
α) Ψηλή, με τεντωμένα πόδια
β) Με λυγισμένα γόνατα, χαμηλό κέντρο βάρους
γ) Σκύβουμε υπερβολικά
δ) Περπατάμε πολύ αργά
Σωστό: β

1.3 Πότε αλλάζουμε χέρι στην οδήγηση;
α) Όταν κουραστούμε
β) Όταν θέλουμε να αποφύγουμε έναν αντίπαλο
γ) Μόνο όταν προπονητής το ζητήσει
δ) Ποτέ
Σωστό: β

1.4 Γιατί πρέπει να κοιτάμε μπροστά και όχι την μπάλα;
α) Για να δούμε τους συμπαίκτες και το γήπεδο
β) Για να τρέχουμε πιο γρήγορα
γ) Για να μην πονάει ο λαιμός
δ) Για να πηδάει πιο ψηλά η μπάλα
Σωστό: α


2. Σωστό – Λάθος (4 ερωτήσεις)

2.1 Η μπάλα πρέπει να οδηγείται χαμηλά και κοντά στο σώμα.
⬜ Σωστό ⬜ Λάθος
Σωστό: Σ

2.2 Η οδήγηση γίνεται πάντα με το κυρίαρχο χέρι.
⬜ Σωστό ⬜ Λάθος
Σωστό: Λ

2.3 Στην οδήγηση πρέπει να κάνουμε μικρά, ελεγχόμενα χτυπήματα.
⬜ Σωστό ⬜ Λάθος
Σωστό: Σ

2.4 Η αλλαγή κατεύθυνσης γίνεται πιο εύκολα όταν χαμηλώσουμε το σώμα.
⬜ Σωστό ⬜ Λάθος
Σωστό: Σ


3. Αντιστοίχιση (4 ζευγάρια)

Αντιστοίχισε τις δεξιότητες:

Α. Προστασία της μπάλας
Β. Αλλαγή χεριού
Γ. Χαμηλή στάση
Δ. Οδήγηση με δάχτυλα

  1. Καλύτερος έλεγχος της μπάλας

  2. Αποφυγή αντιπάλου

  3. Καλύτερη ισορροπία

  4. Προστατεύουμε την μπάλα με το σώμα

Λύση:
Α–4, Β–2, Γ–3, Δ–1


ΜΕΡΟΣ Β: Πρακτική Αξιολόγηση

Ο/Η μαθητής/τρια εκτελεί τις παρακάτω δεξιότητες. Ο/η εκπαιδευτικός σημειώνει τη βαθμολογία.

1. Οδήγηση σε ευθεία γραμμή (0–3 βαθμοί)

  • 0 = Καμία σταθερότητα

  • 1 = Χάνει συχνά τον έλεγχο

  • 2 = Μικρά λάθη, καλή προσπάθεια

  • 3 = Πολύ καλή, σταθερή οδήγηση

2. Οδήγηση με το μη κυρίαρχο χέρι (0–3 βαθμοί)

  • 0 = Δεν μπορεί

  • 1 = Δυσκολεύεται αρκετά

  • 2 = Μέτρια εκτέλεση

  • 3 = Πολύ καλή χρήση και των δύο χεριών

3. Αλλαγή κατεύθυνσης και αλλαγή χεριού (0–3 βαθμοί)

  • 0 = Δεν εκτελεί

  • 1 = Μικρός έλεγχος

  • 2 = Καλύτερος ρυθμός, με μικρά λάθη

  • 3 = Ομαλή, σωστή τεχνική

4. Προστασία της μπάλας από «φανταστικό» αντίπαλο (0–3 βαθμοί)

  • 0 = Δεν υπάρχει προστασία

  • 1 = Περιορισμένη χρήση σώματος

  • 2 = Σωστή προσπάθεια

  • 3 = Πολύ καλή προστασία με σώμα/χέρι

Συνολικοί βαθμοί πρακτικού μέρους: /12


ΜΕΡΟΣ Γ: Αυτοαξιολόγηση μαθητή (Likert)

Κυκλώνω την απάντηση που με εκφράζει:

1. Πόσο άνετα οδηγώ την μπάλα;

1 – Καθόλου 2 – Λίγο 3 – Μέτρια 4 – Αρκετά 5 – Πολύ

2. Πόσο καλά ελέγχω την μπάλα όταν κινείται το σώμα μου;

1 – Πολύ δύσκολα 2 – Δύσκολα 3 – Μέτρια 4 – Εύκολα 5 – Πολύ εύκολα

3. Πόσο άνετος/η νιώθω με το αδύναμο χέρι;

1 – Καθόλου 2 – Λίγο 3 – Μέτρια 4 – Αρκετά 5 – Πολύ


ΜΕΡΟΣ Δ: Συνολική αξιολόγηση εκπαιδευτικού

Σχόλια – Παρατηρήσεις:
............................................................................................
............................................................................................
............................................................................................

Ημερομηνία δημιουργίας

Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2025