Μάθημα : Ν.Ε.Λ. Γ' Γυμνασίου - Γ1,Γ3

Κωδικός : G543314

G543314  -  ΜΑΡΙΑ ΔΑΓΓΛΗ

Στο μάθημα αυτό θα παρακολουθήσουμε τη συγκλονιστική διαδρομή της Νεοελληνικής μας Λογοτεχνίας στο χρόνο και τον τόπο!

Η διάταξη των ενοτήτων στη σελίδα θα ακολουθεί τη χρονική σειρά εξέλιξης της Λογοτεχνίας μας, όπως ακριβώς διατάσσονται τα κείμενα στο σχολικό εγχειρίδιο. Καλή μας πλοήγηση, λοιπόν!

Το ταξίδι μας στο κόσμο της νεοελληνικής λογοτεχνίας και φέτος θα μπολιαστεί γόνιμα από το έργο Erasmus KA229 που υλοποιήσαμε στο σχολείο μας! Έτσι στο συνεργατικό Google Slide Project με τίτλο: "Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΜΕ ΤΗ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ- ένας διακαλλιτεχνικός διάλογος!" θα συνδημιουργήσουμε ένα αρχείο έργων τέχνης που είχαν ως αφετηρία έμπνευσης είτε συγκεκριμένα λογοτεχνικά κείμενα, είτε τους ίδιους τους λογοτέχνες, είτε βασικές ιδέες που αναδύονται μέσα από τα κείμενα . Δείτε το παραγόμενο συνεργατικό προιόν των μαθητών της π Γ' τάξης 2022-23!

Μπορείτε με τη συμμετοχή σας στο διαδραστικό σύνδεσμο του mentimeter  να αποτυπώσουμε κάποιες απόψεις μας για τη λογοτεχνία. 

Ακόμη, μπορούμε να πειραματιστούμε με τη συγγραφή: αξιοποιώντας τεχνικές αφήγησης και περιγραφής συνθέτουμε μία δική μας ιστορία! Στο ιστολόγιο του μαθήματος μπορείτε να κάνετε τις αναρτήσεις σας:

Χρησιμοποιώντας το https://www.storyjumper.com μπορείτε να δώσετε στην ιστορία σας μορφή ηλεκτρονικού βιβλίου!

Να ένα δείγμα με αφορμή τον φετινό εορτασμό των 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή.

 

 

Ενότητες

Μελετήστε αρχικά την  εισαγωγή στο Δημοτικό μας τραγούδι.

Στη συνέχεια διαβάστε την εισαγωγή στις Παραλογές και ειδικά παραλογή "Του νεκρού Αδελφού"

Τέλος, θυμηθείτε όσα είπαμε στην τάξη για το τραγούδι "Του γιοφυριού της Άρτας" μελετώντας με προσοχή τις σχετικές σημειώσεις και το power point που σας δίνω. Καλή μελέτη!

Δείτε ακόμη πόσο όμορφα "συνομιλεί" το δημοτικό μας τραγούδι με το  μύθο για το κάστρο της Ροζάφας  και τη γέφυρα της Ροζάφα από τη γειτονική Αλβανία και τον μύθο για τη Γέφυρα του διαβόλου από τη γειτονική Βουλγαρία!

Aκόμη, μπορείτε να παρακολουθήσετε την ταινία μικρού μήκους "Arta's Bridge": πρόκειται για σχολική παραγωγή, απότοκο του προγράμματος Erasmus KA229, 2020-23. Διασκευασμένος ο εμβληματικός μύθος στα αγγλικά έγινε ταινία και παρουσιάστηκε στο S.H.AR.E. festival τον Μάιο του 2022.

Ας δούμε αρχικά τι είναι και πώς διαμορφώθηκε στην Κρήτη μια ανθηρή λογοτεχνική και γενικότερα καλλιτεχνική ζωή!

Μελετήστε προσεκτικά την εισαγωγή στην κρητική λογοτεχνία. Θα σας βοηθήσει επίσης και το συνοπτικό σχεδιάγραμμα που σας ετοίμασα, καθώς επίσης και η αντίστοιχη εισαγωγική ενότητα στο διαδραστικό σχολικό βιβλίο. Δείτε πώς οι διαφορετικές σε σχέση με τον υπόλοιπο Ελλαδικό χώρο συνθήκες επέτρεψαν στην Κρήτη τη διαμόρφωση μιας πλούσιας λογοτεχνικής δραστηριότητας.

 

Επειδή ο μεγάλος Μάνος Χατζιδάκις έχει πει πως "το τραγούδι μας ενώνει μέσα σ' ένα μύθο" κι επειδή ο Ερωτόκριτος που μελετούμε έχει ντυθεί με μουσική κι έχει χιλιοτραγουδηθεί, ακούστε και δείτε αυτό... Πώς σας φάνηκε;

Τώρα διαβάστε το πρώτο απόσπασμα από το διαδραστικό σχολικό βιβλίο .

Ακούστε το απόσπασμα κι από έναν κρητικό λυράρη!

Τώρα προχωρήστε στην εκπόνηση των παρακάτω εργασιών, αφού νωρίτερα βεβαιωθείτε ότι έχετε κατανοήσει το ποίημα και έχετε  αφομοιώσει όλα όσα έχουμε πει στα μαθήματα. Θα σας βοηθήσει πολύ η μελέτη εισαγωγικών σημειώσεων και σχολίων,  όπου μπορείτε να δείτε και την περίληψη της υπόθεσης!

Επιπρόσθετα, μελετήστε και τις σημείωσεις , το σχεδιάγραμμα ανάλυσης που σας δίνω και το πολύ ενδιαφέρον πληροφοριακό υλικό που παρουσίασε στη φυσική τάξη ομάδα μαθητών στο πλαίσιο δραστηριότητας flipped classroom.

 

Καλή μελέτη και καλές εργασίες!!!

ΕΡΓΑΣΙΑ

 

Στην ενότητα αυτή θα εξετάσουμε τα αυτοβιογραφικά κείμενα και θα δούμε συγκριτικά αποσπάσματα από τα

Ελισάβετ Μουτζάν - Μαρτινέγκου,

«Αυτοβιογραφία» & Ρέα Γαλανάκη, «Η Μεταµφίεση»,(ακούστε εδώ)

ενώ θα μελετήσουμε και απόσπασμα από τους "Επισκέπτες" της Δ.Σωτηρίου.

Ας ξεκινήσουμε με την ακρόαση του αποσπάσματος "Η Μεταμφίεση" κι ας απαντήσουμε στις ερωτήσεις του Φύλλου εργασίας 1.

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για τη ζωή της ζωγράφου Ελλένης Μπούκουρα Αλταμούρα, χρησιμοποίησε τον σύνδεσμο εδώ.

 

 

 

ΕΡΓΑΣΙΑ 1

 

ΕΡΓΑΣΙΑ 2

Ας δούμε συγκριτικά τις δύο γυναίκες, Μαρτινέγκου και Αλταμούρα και επιλογικά ας περιηγηθούμε στον δημιουργικό κόσμο μιας ακόμη διαφορετικής για την εποχή της γυναίκας, της ζωγράφου Αρτεμισίας Τζεντιλέσκι! Η συζήτηση για τις τρεις αυτές εμβληματικές γυναικείες μορφές ίσως και να είναι ατέλειωτη...

Μελετήστε με προσοχή το υλικό που έχω αναρτήσει στην ενότητα για τον Δ.Σολωμό.

Στη συνέχεια αξιοποιήστε το screencast καθώς και  την παρουσίαση ασύχρονης διδασκαλίας (και σε αρχείο pdf) που σας ετοίμασα: ο ποιητής μας, η ποιητική του και το απόσπασμα των Ελέυθερων Πολιορκημένων που θα μελετήσουμε. Ανοίξτε όλους τους ενεργούς συνδέσμους και δείτε το σχετικό υλικό με προσοχή.

Τέλος, κάντε τις παρακάτω εργασίες με την ακόλουθη σειρά:

1η εργασία: online άσκηση (υπάρχει και στην ενότητα για τον Σολωμό)

2η εργασία: μια απλή εργασία flipped classroom (υπάρχει επίσης και στην ενότητα για τον Σολωμό) Η καταγραφή αυτή δεν θα γίνει μέσω eclass αλλά στο τετράδιο εργασιών σας, για να παρουσιαστεί στη φυσική τάξη.

Αν κάποιοι/ες θέλετε μπορείτε να αρχίσετε την επεξεργασία των ερωτημάτων που σας δίνω στο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. Η καταγραφή αυτή δεν θα γίνει μέσω eclass αλλά στο τετράδιο εργασιών σας, για να παρουσιαστεί στη φυσική τάξη.

 

  Δείτε τη σύντομη ταινία από το αρχείο της ΕΡΤ για τον μεγάλο μας ποιητή.

Βρείτε πληροφορίες για τα Chaikou. Διαβάστε τα chaikou που δίνονται στο σύνδεσμο του Φωτόδεντρου.

Στο διαδραστικό βιβλίο δίνονται 3 chaikou του Σεφέρη.

ΑΣΚΗΣΗ

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -