Μάθημα : Δ2 Τάξη -Γλώσσα -"Λέξεις φτερουγίζουν πέρα ,ταξιδεύουν στον αγέρα"

Κωδικός : 9380073180

Μάθημα

Στην  ενότητα  αυτή  οι μαθητές:

1)Μαθαίνουν  να περιγράφουν γλωσσικά  παιχνίδια.

2)Να  χρησιμοποιούν  τις  αόριστες  αντωνυμίες.

3)Να φτιάχνουν χρονικές  προτάσεις  χρησιμοποιώντας  χρονικούς συνδέσμους.

4)Να  γνωρίσουν τι σημαίνει κυριολεξία και μεταφορά.

5)Να  εξοικειωθούν  με  εκφράσεις  που  έχουν σχέση με  τη λέξη  γλώσσα  και γράμματα.

ΟΔΗΓΙΕΣ

Α)Λύσε  τα  σταυρόλεξα

Β)Παρακολούθησε  τα  video  με  τα μέρη  του λόγου.

γ)Απάντησε  στο  φύλλο  εργασιών .

 

https://blogs.e-me.edu.gr/evapomaki/

ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΓΩΝΙΑ

 

Ενότητες

Σχημάτισε  τις μετοχές  ενεργητικής φωνής των παρακάτω ρημάτων

πατώ  
ρωτώ  
απαντώ  
διαβάζω  
τρέχω  
πηγαίνω  
μαθαίνω  
γελώ  
σταματώ  
προχωρώ  

από 19/5/20

1. Συμπληρώνω τις προτάσεις με μία από τις προθέσεις: παρά, από, μετά, αντί, δίχως

Ποιος από σας θα πει το μάθημα;

……………… λίγο να γίνει δυστύχημα!

Έσπασε το ποτήρι ……………… να το θέλει.

Θα τον επισκεφτώ ……………. το μάθημα.

Τιμώρησαν εμένα ……….…. για κάποιον άλλο.

2.Βρίσκω τις προθέσεις  που υπάρχουν στις παρακάτω προτάσεις.

Έχω ένα βιβλίο με ωραίες εικόνες.

Είχε ξεχαστεί σε μια άκρη.

Μετά τη βροχή βγήκε το ουράνιο τόξο.

Δούλευε ως τα μεσάνυχτα.

Σκοτώθηκε από αυτοκινητιστικό δυστύχημα.

Ήρθε από το εξωτερικό.

Μας υποδέχτηκαν με χαρά.

Τις έφαγε αυτός αντί του άλλου που έφταιγε.

Έμεινε μόνος δίχως κάποια συντροφιά.

Πηγαίνουμε προς την παιδική χαρά.

3. Βάζω στις παρακάτω λέξεις τις προθέσεις μετά και από ώστε να γίνουν σύνθετες:

από + φεύγω = αποφεύγω

……. .+ φέρω =………………

.…… + στρέφω = ……………..

……...+ κομίζω =…………….

…….. + βάλλω = ………………

……... + θέτω = ……………..

……. + δείχνω = ………………

………+ κινώ =………………

…….. + δέχομαι = ……………..

1.Τι  θα γινόταν  αν  δεν υπήρχε γραφή

 

2. Η γέννηση/σπηλαιογραφίες-εικονογραφίες-εικονογράμματα

3. Τι είναι τα λογογράμματα

 

4. Σουμέριοι-Αιγύπτιοι-Μάγια Ρέμπους και Φωνογράμματα

 

5. Η κινέζικη γραφή και τα προσδιοριστικά σημεία

6. Οι γλυφές των Μάγια και τα συλλαβογράμματα

 

7. Από τα ιερογλυφικά στο φοινικικό ​συμφωνικό αλφάβητο αλφάβητο

 

8. Οι Έλληνες προσθέτουν φωνήεντα και δημιουργούν το μοντέρνο αλφάβητο

 

Χρονικές προτάσεις...

1. Στις παρακάτω προτάσεις (α) κυκλώνω τους χρονικούς συνδέσμους, (β) χαρακτηρίζω τις προτάσεις ως κύριες και δευτερεύουσες και (γ) υπογραμμίζω τις δευτερεύουσες και προσδιορίζω το είδος τους με αιτιολόγηση.

• Όταν έμαθε τα νέα, έβαλε τα κλάματα.

Αιτιολόγηση: Η δευτερεύουσα είναι _________, επειδή ___________________________________________ 

• Μόλις τον είδε, έτρεξε αμέσως κοντά του.

Αιτιολόγηση: Η δευτερεύουσα είναι _________, επειδή ___________________________________________

• Η οικογένεια Παπαδόπουλου πηγαίνει εκδρομές, όποτε βρίσκει ευκαιρία.

Αιτιολόγηση: Η δευτερεύουσα είναι _________, επειδή __________________________________________

 • Τηλεφώνησέ μου αμέσως μόλις φτάσεις.

Αιτιολόγηση: Η δευτερεύουσα είναι _________, επειδή ____________________________________________

• Καθώς μιλούσε στον αδερφό του, άκουσε έναν περίεργο θόρυβο.

Αιτιολόγηση: Η δευτερεύουσα είναι _________, επειδή ____________________________________________

• Θα έχω τελειώσει τα μαθήματά μου, ώσπου να έρθεις σπίτι. Αιτιολόγηση: Η δευτερεύουσα είναι _________, επειδή ________________________________________________

• Προτού κοιμηθώ, πίνω ένα γάλα.

Αιτιολόγηση: Η δευτερεύουσα είναι _________, επειδή ____________________________________________

• Όταν τρώω μεγάλη ποσότητα φαγητού, νιώθω δυσφορία.

Αιτιολόγηση: Η δευτερεύουσα είναι _________, επειδή ____________________________________________

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -