Θέματα για εξάσκηση των μαθητών Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού
για τον Διαγωνισμό Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras®
9370258107 - ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΑΔΗΡΟΓΛΟΥ
Τ.Π.Ε. Πληροφορική ΣΤ' Δημοτικού
ΧΑΔΗΡΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ's WEBEX Personal Room
https://minedu-primary2.webex.com/meet/ichadiro
Η ιστοσελίδα του μαθήματος είναι : Η Πληροφορική στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Θέματα για εξάσκηση των μαθητών Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού
για τον Διαγωνισμό Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras®
Στη δραστηριότητα αυτή θα δημιουργήσουμε το παιχνίδι Bounce Ball . Η μπάλα κινείται συνεχώς και ο χρήστης προσπαθεί με το ποντίκι του να μετακινεί την πράσινη μπάρα για να χτυπήσει την μπάλα ώστε να μην πέσει στο κάτω μέρος (κόκκινη γραμμή).
Η εννοιολογική χαρτογράφηση αποτελεί ένα μέσο για την αναπαράσταση των γνώσεων, των ιδεών, των εννοιών προς οικοδόμηση (Jonassen et al. 1998), των νοητικών διεργασιών του μαθητή (Novak and Gowin 1984). Ένας εννοιολογικός χάρτης (concept map) αποτελείται από κόμβους (nodes) οι οποίοι αναπαριστούν έννοιες και συνδέσμους (links) που αναπαριστούν σχέσεις μεταξύ των εννοιών.

Εκπαιδευτικοί Πληροφορικής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων σε συνεργασία με το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Χανίων, Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και Εκπαιδευτικούς Πληροφορικής Πανελλαδικά, καθώς και το Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών Πολυμέσων της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης διοργανώνουν και προκηρύσσουν, τον: 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό δημιουργίας παιχνιδιού στο Scratch
Παράταση υποβολής των έργων μέχρι την Παρασκευή 29 Μαΐου 2020
6ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός παιχνιδιού στο Scratch (2019-20)
Μελετήστε τη βασική γραμμή μορφοποίησης κειμένου.

Παρακάτω θα βρείτε δύο συνδέσμους στους οποίους παρσουσιάζετε διαδραστικά η διαδικασίας μορφοποίησης κειμένου.
Μορφοποίηση γραμματοσειράς κειμένου
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ ΣΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
Ενεργοποίηση του Flash Player
Ενεργοποίηση του Flash Player στον Mozilla Firefox
Προσπαθήστε να δημιουργήσετε το παζλ που υπάρχει στον παρακάτω σύνδεμσο.
Ο Πέρης κι η Κάτια είναι δύο φίλοι που θα μας βοηθήσουν να καταλάβουμε από τι αποτελείται ο υπολογιστής. Για να δούμε τι μπορούμε να μάθουμε:
Πατήστε εδώ θα οδηγηθείτε σε μία σελίδα όπου θα μπορέσετε να εξερευνήσετε τα μέρη του υπολογιστή.
Ακολουθεί ένα βιντεάκι που μας διαφωτίζει ποια είναι τα μέρη του υπολογιστή !!!!
Πλέον μπορείτε να φτιάξετε με μεγαλύτερη άνεση ένα παζλ με τις συσκευές του υπολογιστή !!!
Προσπαθήστε να απαντήσετε στις ερωτήσεις !!!!!
Παρατηρήστε το παρακάτω βιντεάκι στο οποίο οι πρωταγωνιστές είναι οι φιγούρες μιας οικογένειας που χρησιμοποιούν Η/Υ έχοντας λανθασμένη στάση εργασίας. Στο Βίντεο τονίζονται ιδιαίτερα τα σημεία του σώματος που επιβαρύνονται και υποδεικνύονται διορθωτικές κινήσεις για να αποφευχθούν οι τραυματισμοί.
Στον παρακάτω Βίντεο παρουσιάζονται και αναλύονται οι βασικές αρχές εργονομίας κατά την χρήση του Η/Υ.
Προσπαθήστε να απαντήσετε στις ερωτήσεις !!!!!
Μπορείτε να κατεβάσετε από τους παρακάτω υπερσυνδέσμους υλικό μελέτης για το Scratch.
Στον παρακάτω σύνδεσμο υπάρχουν οι εκδόσεις του Scratch για λήψη.
Στο πεδίο Ασκήσεις υπάρχουν δραστηριότητες για το Scratch.
Η «Ώρα του Κώδικα» (Hour of Code) είναι μια παγκόσμια καμπάνια που ξεκίνησε το 2013 με σκοπό να γνωρίσουν οι μαθητές τον κόσμο της πληροφορικής, όχι από τη μεριά του χρήστη, αλλά από τη μεριά του δημιουργού, που καλείται να σκεφτεί, να σχεδιάσει και να υλοποιήσει απλά προγράμματα με παιγνιώδη τρόπο. Πρόκειται ίσως για τη μεγαλύτερη στην ιστορία εκδήλωση για τη μάθηση, καθώς ο αριθμός των μαθητών που συμμετέχουν παγκοσμίως ξεπερνάει τα δέκα εκατομμύρια.
Στο πεδίο Ασκήσεις υπάρχουν δραστηριότητες για την ώρα κώδικα.
Παρακάτω παρατηθενται σύνδεσμοι που οδηγούν σε ενδιαφερουσες κατασκευες με Lego Wedo.
Το Διαδίκτυο είναι ένα δυνατό εργαλείο στα χέρια μας, που όμως αν δεν το χρησιμοποιούμε σωστά μπορεί να εμπερικλείει κινδύνους. Η πρόκληση στο Διαδίκτυο είναι να μπορούμε να αναγνωρίζουμε πιθανούς κινδύνους, να γνωρίζουμε τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων και να έχουμε επιλογές για αποφυγή τους και τερματισμό τους.
Παρακάτω είναι στην διάθεση σας σύνδεσμοι που παρέχουν συμβουλες για την ασφαλή πλοήγηση σας στο διαδίκτυο.
Υλικό για την ασφαλή πλοήγηση των παιδιών στο διαδίκτυο
Τι είναι Τι είναι ο Διαδικτυακός Εκφοβισμός;ο Διαδικτυακός Εκφοβισμός;
Εκπαιδευτική Τηλεόραση (Οδύσσεια στο Διαδίκτυο) (5 επεισόδια 15 λεπτών)
CyberKid – Οδηγίες ψηφιακής ασφάλειας
Επικοινωνώ αλλά δεν αποκαλύπτω
Netiquette: κανόνες της ορθής διαδικτυακής συμπεριφοράς
Αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων
Εκπαιδευτικοί Πληροφορικής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων σε συνεργασία με το ΚΕΠΛΗΝΕΤ Χανίων, Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και Εκπαιδευτικούς Πληροφορικής Πανελλαδικά, καθώς και το Εργαστήριο Διανεμημένων Πληροφοριακών Συστημάτων και Εφαρμογών Πολυμέσων της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πολυτεχνείου Κρήτης διοργανώνουν και προκηρύσσουν, τον: 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό δημιουργίας παιχνιδιού στο Scratch
Παράταση υποβολής των έργων μέχρι την Παρασκευή 29 Μαΐου 2020
6ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός παιχνιδιού στο Scratch (2019-20)