Μάθημα : ​«My Career Map: καθοδηγούμενος προνοώ .... για το επαγγελματικό μου μέλλον »

Κωδικός : 3751010676

3751010676  -  ΔΡΑΚΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ-ΠΑΡΩΤΙΔΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ-ΜΟΛΩΖΗ ΜΑΡΘΑ-ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ-ΜΠΑΚΙΡΤΖΗ ΔΗΜΗΤΡΑ

Μάθημα

Το My career map: "καθοδηγούμενος προνοώ για το επαγγελματικό μου μέλλον" δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας του Άξονα 2: Σχολική διαρροή και φοίτηση. Καλύπτει τις ανάγκες ενημέρωσης της σχολικής κοινότητας σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού. Σε αυτή ψηφιακή τάξη θα μπορέσετε να αναζητήσετε πληροφορίες για σχετικές δράσεις, συμμετοχές σε διενέργεια τεστ επαγγελματικών δεξιοτήτων και σταδιοδρομίας, links με ερωτηματολόγια Διερεύνησης προθέσεων (pro-post tests), αξιολογήσεις δράσεων και αποτίμησης αυτών  καθώς και εντυπο, οπτικοκακουστικό ή άλλου τύπου ενημερωτικό υλικό για προσανατολισμό, συμβουλευτική, σύνταξη βιογραφικού σημειώματος, συστατικών επιστολών, πληροφοριών σπουδών/εξειδικευσης/προοπτικές.

  • Ενημέρωση- Καθοδήγηση-Προσανατολισμός

    ​Η σχολική διαρροή και η αποθάρρυνση μαθητών συχνά συνδέονται με την έλλειψη σαφούς επαγγελματικού οράματος και την άγνοια για τις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς εργασίας. Η παραδοσιακή ενημέρωση δεν επαρκεί για να ανταποκριθεί στις ραγδαίες τεχνολογικές και επιστημονικές εξελίξεις.

    ​Αναγκαιότητα

    ​Γέφυρα Σχολείου-Αγοράς: Δημιουργία σύνδεσης μεταξύ των μαθημάτων και των πραγματικών επαγγελματικών ευκαιριών, αντιμετωπίζοντας την αίσθηση αναντιστοιχίας.

    ​Πρόληψη Διαρροής: Παροχή κινήτρων και κατεύθυνσης, ενισχύοντας την πεποίθηση των μαθητών ότι η φοίτηση οδηγεί σε επιθυμητούς επαγγελματικούς δρόμους.

    ​Ενεργή Επιλογή: Εξοπλισμός των μαθητών με εργαλεία και γνώσεις για να κάνουν συνειδητές επιλογές σπουδών και καριέρας.

    ​Σύγχρονη Ενημέρωση: Αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης με έγκυρες πληροφορίες για μεταπτυχιακά επαγγέλματα, δεξιότητες του μέλλοντος και τομείς αιχμής.

    ​Ειδικοί Στόχοι

    ​Γνώση: Να γνωρίσουν οι μαθητές τουλάχιστον πέντε (5) νέες επαγγελματικές κατευθύνσεις που δεν ήταν γνωστές.

    ​Αυτογνωσία: Να πραγματοποιήσουν Τεστ Επαγγελματικού Προσανατολισμού το 100% των μαθητών της Γ' Λυκείου και το 80% των μαθητών Α' & Β' Λυκείου.

    ​Δικτύωση: Να έρθουν σε επαφή οι μαθητές με τουλάχιστον δέκα (10) αποφοίτους/επαγγελματίες από διάφορους κλάδους.

    ​Οικογενειακή Υποστήριξη: Να ενημερωθούν οι γονείς για τον υποστηρικτικό ρόλο τους και να αποφύγουν την άσκηση ακατάλληλης πίεσης.

    ​Ψηφιακή Υποστήριξη: Να δημιουργηθεί και να ενημερώνεται μια ενιαία ηλεκτρονική πλατφόρμα/αποθετήριο με υλικό επαγγελματικού προσανατολισμού.

    Ενημέρωση- Καθοδήγηση-Προσανατολισμός

    ​Η σχολική διαρροή και η αποθάρρυνση μαθητών συχνά συνδέονται με την έλλειψη σαφούς επαγγελματικού οράματος και την άγνοια για τις σύγχρονες απαιτήσεις της αγοράς εργασίας. Η παραδοσιακή ενημέρωση δεν επαρκεί για να ανταποκριθεί στις ραγδαίες τεχνολογικές και επιστημονικές εξελίξεις.

    ​Αναγκαιότητα

    ​Γέφυρα Σχολείου-Αγοράς: Δημιουργία σύνδεσης μεταξύ των μαθημάτων και των πραγματικών επαγγελματικών ευκαιριών, αντιμετωπίζοντας την αίσθηση αναντιστοιχίας.

    ​Πρόληψη Διαρροής: Παροχή κινήτρων και κατεύθυνσης, ενισχύοντας την πεποίθηση των μαθητών ότι η φοίτηση οδηγεί σε επιθυμητούς επαγγελματικούς δρόμους.

    ​Ενεργή Επιλογή: Εξοπλισμός των μαθητών με εργαλεία και γνώσεις για να κάνουν συνειδητές επιλογές σπουδών και καριέρας.

    ​Σύγχρονη Ενημέρωση: Αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης με έγκυρες πληροφορίες για μεταπτυχιακά επαγγέλματα, δεξιότητες του μέλλοντος και τομείς αιχμής.

    ​Ειδικοί Στόχοι

    ​Γνώση: Να γνωρίσουν οι μαθητές τουλάχιστον πέντε (5) νέες επαγγελματικές κατευθύνσεις που δεν ήταν γνωστές.

    ​Αυτογνωσία: Να πραγματοποιήσουν Τεστ Επαγγελματικού Προσανατολισμού το 100% των μαθητών της Γ' Λυκείου και το 80% των μαθητών Α' & Β' Λυκείου.

    ​Δικτύωση: Να έρθουν σε επαφή οι μαθητές με τουλάχιστον δέκα (10) αποφοίτους/επαγγελματίες από διάφορους κλάδους.

    ​Οικογενειακή Υποστήριξη: Να ενημερωθούν οι γονείς για τον υποστηρικτικό ρόλο τους και να αποφύγουν την άσκηση ακατάλληλης πίεσης.

    ​Ψηφιακή Υποστήριξη: Να δημιουργηθεί και να ενημερώνεται μια ενιαία ηλεκτρονική πλατφόρμα/αποθετήριο με υλικό επαγγελματικού προσανατολισμού.

Ενότητες

ΚΛΗΡΩΣΗ 100 ΜΑΘΗΤΩΝ , 50 ΑΓΟΡΙΑ ΚΑΙ 50 ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΓΙΑ ΤΕΣΤ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΕΔΡΙΕΣ ΜΕ ΣΥΜΒΟΥΛΟ

 

Ενημέρωση: Οι ομαδικές συνεδρίες θα ξεκινήσουν μετά τις 12 Ιανουαρίου 2026. Προτεινόμενες ημερομηνίες: 9,16,23/1/2026 , ώρα 10.00  μέσω zoom.

 

Δηλωση γονέα για συμμετοχή τέκνου σε συνεδρία:

Υπεύθυνη Δήλωση

Προς το Σωματείο με την επωνυμία “JUNIOR ACHIEVEMENT GREECE” (στο εξής: JA Greece)

Ο/Η …………………………… …………………………… του …………………………… και της …………………………… , γεννηθείς/-είσα στις …………………………… στο(ν)/στη(ν) ……………………………, κάτοχος του υπ’ αρ. …………………………… δελτίου αστυνομικής ταυτότητας με τηλέφωνο …………………………… και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ……………………………

Με ατομική μου ευθύνη και γνωρίζοντας τις κυρώσεις, που προβλέπονται από τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 22 του Ν. 1599/1986, δηλώνω ότι:

ως συνασκών/ούσα τη γονική μέριμνα/επιμέλεια του/της ανηλίκου …………………………… …………………………… του …………………………… , μετά του/ της …………………………… …………………………… του …………………………… (Σχολείο: ……………………………………………….……….., Τάξη:……………….), με κοινή απόφασή μας:

Ι. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

α) Επιτρέπουμε και εγκρίνουμε τη συμμετοχή του ανωτέρω ανηλίκου τέκνου μας στο Πρόγραμμα με τίτλο My Career που θα πραγματοποιηθεί από το Σωματείο ‘JA Greece’, κατά το σχολικό έτος 2024-2025, καθώς και στις διαδικτυακές και δια ζώσης εκδηλώσεις (όλως ενδεικτικώς: διαγωνισμοί, εκθέσεις, συνεντεύξεις, ντοκιμαντέρ και εκδηλώσεις επικοινωνίας του Προγράμματος) και συναντήσεις (με συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, επιμορφωτές/μέντορες/συμβούλους του Προγράμματος, μαθητές και συντονιστές του Προγράμματος του JA Greece) καθώς και την υλοποίηση του τεστ επαγγελματικών ενδιαφερόντων που θα διεξαχθούν στο πλαίσιο του εν λόγω Προγράμματος, δηλώνοντας ότι έχουμε λάβει επαρκείς πληροφορίες με απλό, σαφή και κατανοητό τρόπο σχετικά με το περιεχόμενο και τους όρους συμμετοχής του σε αυτά, όπως αυτά εκτίθενται και στην επίσημη ιστοσελίδα του Προγράμματος (jagreece.org/programs/) καθώς και ότι μας έχει δοθεί ευκαιρία να κάνουμε ερωτήσεις και να λάβουμε απαντήσεις σχετικά με τα ανωτέρω.

β) Ενημερωθήκαμε αναφορικά με την δυνατότητα του ως άνω ανηλίκου να διατηρεί την κάμερα και το μικρόφωνό του απενεργοποιημένα κατά τη διάρκεια των διεξαχθησόμενων στο πλαίσιο του Προγράμματος διαδικτυακών συναντήσεων και εκδηλώσεων καθώς και αναφορικά με την δυνατότητα να αποσύρουμε τη συμμετοχή του και να ασκήσουμε το δικαίωμα διαγραφής των προσωπικών δεδομένων και των πληροφοριών που θα χορηγηθούν στο πλαίσιο του εν λόγω Προγράμματος οποιαδήποτε στιγμή πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη διεξαγωγή του.

γ) Ενημερωθήκαμε αναφορικά με το ότι όλες οι πληροφορίες και τα προσωπικά δεδομένα του ως άνω ανήλικου και των συν ασκούντων την γονική μέριμνα/επιμέλειά του που χορηγούνται με την παρούσα και που πρόκειται να χορηγηθούν κατά τη διάρκεια του Προγράμματος και των διεξαχθησόμενων στο πλαίσιό του συναντήσεων και εκδηλώσεων θα αποθηκευτούν/ αρχειοθετηθούν στις βάσεις δεδομένων του JA Greece με ασφάλεια, θα είναι προσβάσιμα μόνο στα αρμόδια για την υλοποίηση των στόχων του Προγράμματος στελέχη του JA Greece με αποκλειστικό σκοπό την διασφάλιση της σύννομης συμμετοχής του ανηλίκου στο Πρόγραμμα και την επικοινωνία των συντονιστών του Προγράμματος με τους μαθητές ή και τους ασκούντες την γονική μέριμνα/επιμέλειά τους και θα τύχουν επεξεργασίας σύμφωνα με τους όρους εμπιστευτικότητας και εχεμύθειας του JA Greece και τις διατάξεις του Κανονισμού ΕΕ 2016/679 (GDPR) αποκλειστικά για τους σχετιζόμενους με την υλοποίηση του συγκεκριμένου Προγράμματος σκοπούς και με την πλήρη διασφάλιση των προβλεπόμενων από τον εν λόγω Κανονισμό δικαιωμάτων των υποκειμένων των δεδομένων (δικαίωμα ενημέρωσης, δικαίωμα πρόσβασης, δικαίωμα διόρθωσης, δικαίωμα περιορισμού της επεξεργασίας, δικαίωμα εναντίωσης, δικαίωμα διαγραφής, δικαίωμα μεταφοράς και δικαίωμα ανάκλησης της συγκατάθεσης) καθ’ όλη τη διάρκειά του, τα οποία δύνανται να ασκηθούν μέσω αποστολής e-mail στη διεύθυνση info@jagreece.org.

ΙΙ. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΛΗΨΗ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ

(Παρακαλείστε να σημειώσετε την απάντησή σας, στο αντίστοιχο κουτάκι)

α) Ενημερωθήκαμε αναφορικά με την λήψη οπτικοακουστικού υλικού (φωτογραφιών, βίντεο, ηχογραφήσεων) κατά την διάρκεια του ως άνω Προγράμματος και των διεξαχθησόμενων στο πλαίσιό του εκδηλώσεων και συμφωνούμε με την αναπαραγωγή / μοντάζ, τηλεοπτική, ραδιοφωνική ή διαδικτυακή μετάδοση του εν λόγω οπτικοακουστικού υλικού, την προβολή με ψηφιακά ή έντυπα μέσα, την δημοσίευση στα ΜΜΕ, social media ή δημιουργία ντοκιμαντέρ, εκ μέρους του JA Greece κατά την κρίση του, για επικοινωνιακούς σκοπούς (όλως ενδεικτικώς: δελτία τύπου), χωρίς να απαιτείται έλεγχος ή άλλη περαιτέρω έγκριση από εμάς του σχετικού οπτικοακουστικού υλικού και της τυχόν επεξεργασίας του.

 ΝΑΙ

 ΟΧΙ

β) Ενημερωθήκαμε και συμφωνούμε με την κατά τα ανωτέρω αναπαραγωγή / μοντάζ, τηλεοπτική, ραδιοφωνική ή διαδικτυακή μετάδοση του εν λόγω οπτικοακουστικού υλικού, την προβολή με ψηφιακά ή έντυπα μέσα, την δημοσίευση στα ΜΜΕ, social media ή δημιουργία ντοκιμαντέρ, εκ μέρους των αναλυτικώς αναφερομένων στην επίσημη ιστοσελίδα του JA Greece (jagreece.org/partners/ ) συνεργατών του κατά την κρίση τους, για επικοινωνιακούς σκοπούς (όλως ενδεικτικώς: δελτία τύπου), χωρίς να απαιτείται έλεγχος ή άλλη περαιτέρω έγκριση από εμάς του σχετικού οπτικοακουστικού υλικού και της τυχόν επεξεργασίας του, συμφώνως προς τις διατάξεις του Κανονισμού ΕΕ 2016/679 (GDPR) και με την πλήρη διασφάλιση των προβλεπόμενων από τον εν λόγω Κανονισμό δικαιωμάτων των υποκειμένων των δεδομένων κατά τα ανωτέρω.

 ΝΑΙ

 ΟΧΙ

γ) Ενημερωθήκαμε αναφορικά με το ότι το ληφθέν οπτικοακουστικό υλικό θα διαγραφεί εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος καθώς και με το ότι σε περίπτωση που θεωρήσουμε ότι η επεξεργασία των δεδομένων που αφορούν εμάς και τον ως άνω ανήλικο παραβαίνει τον Κανονισμό (ΕΕ) 2016/679, έχουμε δικαίωμα να υποβάλουμε καταγγελία στην αρμόδια εποπτική αρχή (Αρχή Προστασίας Δεδομένων, Κηφισίας 1-3, 115 23, Αθήνα, https://www.dpa.gr/, τηλ. 2106475600).

 ΝΑΙ

 ΟΧΙ

Τόπος: ..…..…………..., Ημερομηνία: ..… - ..… - 20…

Ο/Η Δηλών/-ούσα

(Υπογραφή)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ημέρα Επαγγελματικού Προσανατολισμού για τη Γ' Λυκείου! 💡25/11/2025

Σήμερα, οι μαθητές της Γ' Λυκείου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα εκδήλωση Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο σχολείο μας, με έμφαση στο επάγγελμα του Ηλεκτρολόγου Μηχανικού.

 

Είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε τον καθηγητή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ)

Δημητρακόπουλο Γεώργιο του τομέα Ηλεκτρονικής και Τεχνολογίας Συστημάτων Πληροφορικής, ο οποίος παρουσίασε με κατατοπιστικό τρόπο τις σπουδές και τις δυνατότητες του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών.

 

Ακολούθησε η εξίσου σημαντική παρουσίαση από τον συνεργάτη του, Σχοινιακάκη Δημήτρη ερευνητή στα labs της Nokia .Μέσα από την εμπειρία του, οι μαθητές μας κατανόησαν τις πρακτικές εφαρμογές της επιστήμης στην αγορά εργασίας και τα απαιτούμενα εφόδια.

 

🌐 Σύνδεση με την Αγορά Εργασίας

Η εκδήλωση κορυφώθηκε με μια ζωντανή διαδικτυακή σύνδεση με αποφοίτους του Τμήματος, οι οποίοι πλέον εργάζονται σε δυναμικούς τομείς της αγοράς. Μας μετέφεραν την προσωπική τους πορεία:

 * Από τη Δευτεροβάθμια στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση

 * Από τη θεωρία στην πραγματικότητα της εργασίας

 * Τις προοπτικές και το μέλλον του επαγγέλματος

 * Τους περιζήτητους τομείς στον εργασιακό χώρο του αύριο.

 

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους ομιλητές για τις πολύτιμες γνώσεις και συμβουλές! Οι μαθητές μας είναι πλέον ένα βήμα πιο κοντά στη λήψη των κρίσιμων αποφάσεων για το μέλλον τους.

 

#ΕπαγγελματικόςΠροσανατολισμός #ΓΛυκείου #ΗλεκτρολόγοιΜηχανικοί #ΔΠΘ #Νοκια #Μέλλον #Σπουδές #Καριέρα

Ο ρόλος των γονέων στη διαδικασία του επαγγελματικού προσανατολισμού είναι καθοριστικός, αλλά συχνά κινείται σε μια λεπτή γραμμή ανάμεσα στην υποστήριξη και την πίεση. Στο Λύκειο, ο έφηβος καλείται να λάβει μια από τις πρώτες μεγάλες αποφάσεις της ζωής του, και η στάση των γονέων μπορεί να αποτελέσει είτε "φτερά" είτε "βαρίδιο".

Ακολουθούν οι βασικοί πυλώνες στους οποίους πρέπει να επικεντρωθεί ένας γονέας:

1. Ο ρόλος του Εμψυχωτή, όχι του "Αποφασίζοντος"

Οι γονείς πρέπει να λειτουργούν ως σύμβουλοι και συνοδοιπόροι. Η απόφαση ανήκει στο παιδί, καθώς εκείνο θα κληθεί να ασκήσει το επάγγελμα στο μέλλον.

 * Αποφύγετε την προβολή προσδοκιών: Μην προσπαθείτε να εκπληρώσετε τα δικά σας απωθημένα μέσω του παιδιού.

 * Σεβαστείτε την προσωπικότητα: Κάθε παιδί έχει διαφορετικές κλίσεις, οι οποίες μπορεί να διαφέρουν ριζικά από εκείνες των γονέων.

2. Παροχή Πληροφόρησης και Ερεθισμάτων

Βοηθήστε το παιδί να έρθει σε επαφή με τον πραγματικό κόσμο της εργασίας.

 * Δικτύωση: Φέρτε το παιδί σε επαφή με επαγγελματίες από τους κλάδους που το ενδιαφέρουν για μια ειλικρινή συζήτηση.

 * Αναζήτηση δεδομένων: Βοηθήστε το να ερευνήσει τα προγράμματα σπουδών, τις επαγγελματικές προοπτικές και τις βάσεις εισαγωγής, χωρίς όμως να το κατακλύσετε με άγχος.

3. Διαχείριση του Άγχους

Το Λύκειο είναι μια περίοδος υψηλής πίεσης λόγω των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

 * Αποδραματοποίηση της αποτυχίας: Το παιδί πρέπει να γνωρίζει ότι μια λάθος επιλογή ή μια αποτυχία στις εξετάσεις δεν καθορίζει οριστικά την αξία του ή το μέλλον του.

 * Συναισθηματική ασφάλεια: Δημιουργήστε ένα περιβάλλον όπου ο μαθητής νιώθει ελεύθερος να εκφράσει τις αμφιβολίες και τους φόβους του χωρίς να κριθεί.

4. Εντοπισμός Δεξιοτήτων (Soft Skills)

Συχνά οι γονείς βλέπουν ικανότητες που το ίδιο το παιδί δεν έχει συνειδητοποιήσει.

 * Ανατροφοδότηση: Επισημάνετε τα δυνατά του σημεία (π.χ. "έχεις τρομερή υπομονή", "είσαι πολύ καλός στην οργάνωση") που μπορεί να συνδέονται με συγκεκριμένα επαγγέλματα.

5. Συνεργασία με Ειδικούς

Αναγνωρίστε πότε η παρέμβασή σας φτάνει στα όριά της.

 * Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού: Ενθαρρύνετε το παιδί να κάνει ένα τεστ επαγγελματικού προσανατολισμού και να μιλήσει με έναν ειδικό που διαθέτει αντικειμενική ματιά και επιστημονικά εργαλεία.

Σύνοψη: Τι να Κάνετε και τι να Αποφύγετε

Ναι (Υποστηρικτικός Ρόλος)

Όχι (Παρεμβατικός Ρόλος) 

Ναι.Ενθάρρυνση για εξερεύνηση πολλών επιλογών.

Όχι.Επιβολή του "οικογενειακού" επαγγέλματος. 

Ναι.Εστίαση στα ενδιαφέροντα του μαθητή.  Όχι.Εστίαση μόνο στο οικονομικό κέρδος ή το κύρος. 

ΝαιΣυζήτηση για το "γιατί" πίσω από μια επιλογή.

Όχι.Συναισθηματικός εκβιασμός ("θα μας απογοητεύσεις"). 

ΝαιΠαροχή πρακτικής βοήθειας (π.χ. φροντιστήρια, έρευνα).

Όχι.Λήψη αποφάσεων ερήμην του παιδιού. 

Σημαντική Σημείωση: Η αγορά εργασίας αλλάζει ραγδαία. Επαγγέλματα που θεωρούνταν "ασφαλή" στην εποχή των γονέων μπορεί να μην υπάρχουν σε δέκα χρόνια, ενώ νέα πεδία γεννιούνται διαρκώς. Η ευελιξία είναι το σημαντικότερο εφόδιο που μπορείτε να δώσετε στο παιδί σας.

 

Μια σωστή συζήτηση για το μέλλον δεν πρέπει να μοιάζει με ανάκριση, αλλά με μια ανοιχτή εξερεύνηση. Ο στόχος είναι να βοηθήσετε τον έφηβο να σκεφτεί "έξω από το κουτί" και να συνδέσει τα ταλέντα του με την πραγματικότητα.

Ακολουθούν μερικές ερωτήσεις που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, χωρισμένες σε κατηγορίες:

1. Ερωτήσεις Αυτογνωσίας (Εσωτερικά κίνητρα)

Αυτές οι ερωτήσεις βοηθούν το παιδί να καταλάβει τι το γεμίζει, πέρα από το "τι θέλω να γίνω".

«Αν είχες μια ελεύθερη μέρα και μπορούσες να ασχοληθείς με ό,τι ήθελες (χωρίς οθόνες), τι θα επέλεγες;»

«Ποιο πρόβλημα στον κόσμο σε θυμώνει ή σε στεναχωρεί περισσότερο; Θα ήθελες να είσαι μέρος της λύσης του;» (π.χ. κλιματική αλλαγή, αδικία, αρρώστιες).

«Ποιο μάθημα ή δραστηριότητα σε κάνει να ξεχνάς την ώρα όταν ασχολείσαι μαζί της;»

2. Ερωτήσεις για τον Τρόπο Ζωής (Lifestyle)

Συχνά οι μαθητές διαλέγουν επάγγελμα χωρίς να σκέφτονται την καθημερινότητα που αυτό συνεπάγεται.

«Πώς φαντάζεσαι την καθημερινότητά σου στα 30 σου; Θα ήθελες να είσαι σε ένα γραφείο, να ταξιδεύεις, ή να δουλεύεις με τα χέρια σου;»

«Σου αρέσει να δουλεύεις μόνος σου και να συγκεντρώνεσαι, ή παίρνεις ενέργεια όταν συνεργάζεσαι με άλλους;»

«Θα ήθελες μια δουλειά με σταθερό ωράριο ή μια δουλειά που έχει διαρκώς εναλλαγές και ρίσκο;»

3. Ερωτήσεις "Απομυθοποίησης"

Για να διαπιστώσετε αν η επιλογή του βασίζεται στην πραγματικότητα ή σε μια εικόνα (π.χ. από σειρές ή social media).

«Τι είναι αυτό που σε γοητεύει περισσότερο στη δουλειά του [συγκεκριμένο επάγγελμα];»

«Ποια πιστεύεις ότι είναι η πιο "βαρετή" πλευρά αυτού του επαγγέλματος; Είσαι διατεθειμένος να την αντέξεις;»

«Αν μπορούσαμε να βρούμε έναν επαγγελματία αυτού του κλάδου, τι θα ήθελες να τον ρωτήσεις για την καθημερινότητά του;»

4. Ερωτήσεις Υποστήριξης (Χτίσιμο εμπιστοσύνης)

Αυτές οι ερωτήσεις δείχνουν ότι είστε σύμμαχος και όχι κριτής.

«Τι σε τρομάζει περισσότερο όταν σκέφτεσαι το μέλλον σου;»

«Πώς μπορώ να σε βοηθήσω εγώ στην έρευνά σου, χωρίς να γίνομαι πιεστικός/ή;»

«Νιώθεις ότι αυτό που σκέφτεσαι να διαλέξεις είναι αυτό που πραγματικά θες, ή είναι κάτι που νομίζεις ότι περιμένουμε εμείς από σένα;»

 

Μερικές συμβουλές για τη συζήτηση:

Ακούστε περισσότερο, μιλήστε λιγότερο: Αφήστε τις παύσεις. Ο έφηβος χρειάζεται χρόνο για να διατυπώσει τις σκέψεις του.

Μην κρίνετε αμέσως: Αν πει κάτι που σας φαίνεται παράλογο (π.χ. "θέλω να γίνω επαγγελματίας gamer"), ρωτήστε "τι σου αρέσει σε αυτό;" αντί να το απορρίψετε. Η απάντηση μπορεί να κρύβει κλίση στον προγραμματισμό ή στη στρατηγική.

Μοιραστείτε τη δική σας διαδρομή: Πείτε τους για τις δικές σας αμφιβολίες ή τις αλλαγές καριέρας που κάνατε. Τους ανακουφίζει να ξέρουν ότι η πορεία δεν είναι πάντα μια ευθεία γραμμή.

 

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκπαιδευτική επίσκεψη των τμημάτων Θετικού Προσανατολισμού (ΓΘΤ1 & ΓΘΤ2) και Πληροφορικής-Οικονομίας (ΓΟΠ3) του σχολείου μας στο Στρατόπεδο Τριανταφυλλίδη στο Πετροχώρι Ξάνθης.

 

Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν αναλυτικά για τα στρατιωτικά επαγγέλματα και πιο συγκεκριμένα για την Σχολή Ευελπίδων (ΣΣΕ) και τη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ).

 

 ✅ Λειτουργία, Εγκαταστάσεις & Δραστηριότητες

 

 ✅ Προϋποθέσεις Εισαγωγής στις Σχολές

 

 Σημαντικές Στιγμές της Επίσκεψης:

 

 * Ο Ταξίαρχος μας καλωσόρισε θερμά, μοιραζόμενος με τους μαθητές τη δική του βιωματική εμπειρία στον Στρατό.

 

 * Οι μαθητές συνομίλησαν με αποφοίτους των Σχολών, οι οποίοι τους μετέφεραν τις πολύτιμες εμπειρίες τους.

 

 * Προβλήθηκαν ενημερωτικές παρουσιάσεις και video για τις Σχολές.

 

 * Παραχωρήθηκε ένας πλούσιος μπουφές με κεράσματα και αναψυκτικά.

 

 * Όλοι οι μαθητές έλαβαν ένα αναμνηστικό δώρο!

 

Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με μια εντυπωσιακή ξενάγηση σε άρματα μάχης και οπλικά συστήματα, δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές να βγάλουν αναμνηστικές φωτογραφίες με τους στρατιώτες και τους υπευθύνους.

 

Ευχαριστούμε θερμά τον Ελληνικό Στρατό για την άψογη διοργάνωση, την ενημέρωση, τη φιλοξενία και τη μέριμνα για την ασφαλή μεταφορά μας από και προς το στρατόπεδο. Ήταν μια εμπειρία που πρόσφερε ουσιαστικά ερεθίσματα για τον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών μας!

“Βρίσκω τον Βηματισμό μου στη Φοιτητική Ζωή!” 🎓

 

Το 1ο ΓΕΛ Ξάνθης συμμετείχε με μεγάλη επιτυχία στην εξαιρετικά σημαντική εκδήλωση της Μονάδας Ισότιμης Πρόσβασης (ΜΙΠ-ΔΠΘ) και του Κέντρου Ψυχολογικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΨΥΣΥ-ΔΠΘ), στον υπέροχο Πολυχώρο Τέχνης & Σκέψης (Οικία Μάνου Χατζιδάκι).

 

Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια εποικοδομητική παρουσίαση, λαμβάνοντας πολύτιμες πληροφορίες για:

 

➡️ Την ψυχική υγεία και την προσωπική ανάπτυξη στη φοιτητική ζωή.

 

➡️ Την ισότιμη πρόσβαση και την ακαδημαϊκή υποστήριξη που παρέχει το ΔΠΘ.

 

Η ανταπόκριση ήταν συγκλονιστική, με τους μαθητές μας να δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για τα ζητήματα της ομαλής μετάβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση!

 

Ευχαριστούμε θερμά τις ομάδες της ΜΙΠ και του ΚΕΨΥΣΥ του ΔΠΘ για αυτήν την πρωτοβουλία!

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...