Μάθημα : ESERO ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΟΡΩΝ ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Κωδικός : 2153010429
2153010429 - ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΖΗΝΑ
Περιγραφή Μαθήματος
Το Ευρωπαϊκό Γραφείο Πόρων Εκπαίδευσης για το Διάστημα (European Space Education Resource Office – ESERO) ιδρύθηκε επίσημα στην Ελλάδα στις 29 Νοεμβρίου 2021. Το Ελληνικό Γραφείο ESERO εδρεύει στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) κι αποτελεί ένα συνεργατικό έργο μεταξύ του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος (European Space Agency – ESA) κι εθνικών εταίρων, όπως τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) το Κέντρο Ψηφιακής Γεωγραφικής Εκπαίδευσης, την Ελληνική Εκπαιδευτική Ένωση STEM, την Ερευνητική Ομάδα ATLAS του ΑΠΘ, κ.ά.
https://www.youtube.com/watch?v=ahejsSn_3IE&t=2504s

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ: https://blogs.sch.gr/chzina/

Σχεδιάστε τη δική σας βάση στη Σελήνη ή σε άλλη τοποθεσία στο Ηλιακό Σύστημα
https://mooncampchallenge.org/
Έναρξη : 21 Σεπτεμβρίου 2024 Λήξη: 28 Απριλίου 2025
- ΥΛΙΚΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΛΗΝΗ
https://lunarexploration.esa.int/intro
https://lunarexploration.esa.int/explore/science/218
ή Επιλέξτε την τοποθεσία της βάσης σε πλανήτη του Ηλιακού Συστήματος:
https://mooncampchallenge.org/el/choose-your-location/
- ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ
1η επιμόρφωση 2023_2024: https://www.youtube.com/watch?v=lnjjMGjggfw
ΜΑΘΗΜΑΤΑ TINKERCAD ΤΟΥ ΕΔΙΦΕΤ:
1ο) https://youtu.be/JGCJAvpzM4c
2ο) https://youtu.be/eSYuhRTsxSM
3ο) https://youtu.be/M8QCPYPFkpk
4o) https://www.youtube.com/watch?v=v760AoX8xDY&t=1s (τραπέζι και καρέκλες)
5o) https://www.youtube.com/watch?v=oaf4_k63B5E&t=11s (ραφιέρα)
6o) https://www.youtube.com/watch?v=qgrEqgWdRUM (θόλος για βαση σε πλανητη)
7o) https://www.youtube.com/watch?v=CPZvRDlXOx8 (κούπα)
8o) SPACE SHELTER
9o) space rockets1
10o) space rockets2
11o) space rockets3
12o) space rover1
ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ (TINKERCAD):
https://www.youtube.com/watch?v=zCyZ4OPRdbA&t=2472s (Α’ ΜΕΡΟΣ)
https://www.youtube.com/watch?v=0DQHbOl1ANg&t=3071s (Β’ ΜΕΡΟΣ)
ΤΕΛΕΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΣΤΟ YOUTUBE:
https://www.youtube.com/watch?v=iyMUhf-Drko&list=PLvj8iYZWPooP3Qor_8z1UypPr7wSnujeo&index=1
EXTRA:
https://www.youtube.com/watch?v=o6G2XmwnRuw
https://www.youtube.com/watch?v=bQ2f_q90yOY
https://www.youtube.com/watch?v=IxrsHSELHsw
https://www.youtube.com/watch?v=fsejaeadxDE
https://www.youtube.com/watch?v=SJZSWoVqEkI
https://www.youtube.com/watch?v=RguvkSUQL6w (moon rover)
https://www.youtube.com/watch?v=H2AXeYdNng0&t=27s (moon rover scene)
https://blogs.sch.gr/chzina/2025/05/30/mooncamp-challenge-2025-gel-limena-thassos/
Παλαιότερη συμμετοχή (ΓΕ.Λ. Χρυσούπολης 2023-2024)
Το Climate Detectives είναι ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα για μαθητές μεταξύ 8 και 19 ετών που τρέχει από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA) και τα εθνικά Ευρωπαϊκά Γραφεία Πόρων Εκπαίδευσης για το Διάστημα (ESEROs).
Ομάδες μαθητών αναγνωρίζουν και διερευνούν ένα κλιματικό πρόβλημα στον τόπο τους. Χρησιμοποιούν δεδομένα από μετρήσεις εδάφους και/ή δεδομένα από πλατφόρμες τηλεπισκόπησης, όπως δορυφόρους Παρατήρησης της Γης, προκειμένου να εξερευνήσουν ένα κλιματικό πρόβλημα που έχουν εντοπίσει.
Το EO Browser είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα που συνδυάζει ένα αρχείο διαφορετικών αποστολών παρατήρησης της Γης και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον εντοπισμό δορυφορικών εικόνων σε οποιαδήποτε περιοχή ενδιαφέροντος. Τα δεδομένα είναι διαθέσιμα δωρεάν.
H εκπαιδευτική πλευρά του EO Browser δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης σε συγκεκριμένα δορυφορικά δεδομένα για ένα συγκεκριμένο θέμα.

- Θεματική ενότητα: το περιβάλλον και το κλίμα της Γης.
- Περιλαμβάνει τη χρήση λογισμικών δορυφορικών δεδομένων, π.χ. EO Browser.
- Χωρίζεται σε τρεις φάσεις:
1η φαση : Έναρξη 22 Σεπτεμβρίου 2024 – Λήξη 20 Δεκεμβρίου 2024
Οι μαθητές, σε ομάδες, μαζί με τον μέντορά τους/εκπαιδευτικό, εντοπίζουν ένα πρόβλημα της περιοχής τους (π.χ. κλιματικό, περιβαλλοντικό, κ.ά.).
Σε αυτή τη φάση υποβάλουν ένα πλάνο έρευνας.
2η φαση : Έναρξη 22 Σεπτεμβρίου 2024 – Λήξη 25 Απριλίου 2025
Διερευνούν το πρόβλημα μέσα από τη διερεύνηση και τη συλλογή κατάλληλων δεδομένων, όπως δορυφορικές εικόνες. Έπειτα, εξετάζουν τα δεδομένα, τα αναλύουν και οδηγούνται σε αποτελέσματα/συμπεράσματα.
3η φαση Έως 4 Απριλίου 2025
Αποτελεί την τελευταία φάση του προγράμματος. Οι μαθητές παρουσιάζουν τα αποτελέσματά τους, αναλαμβάνουν δράσεις για την επίλυση του προβλήματος και ευαισθητοποιούν την ευρύτερη κοινότητα. Οι ομάδες θα πρέπει να κοινοποιήσουν το έργο τους.
Όλες οι συμμετέχουσες ομάδες θα λάβουν μια βεβαίωση συμμετοχής και θα παρακολουθήσουν διαδικτυακά την τελική εκδήλωση, η οποία θα διοργανωθεί από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος.
Θα επιλεχθεί μια ομάδα από κάθε χώρα, η οποία θα παρακολουθήσει από κοντά την εκδήλωση “Learning and Celebration Event” στις εγκαταστάσεις του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Διαστήματος στο ESRIN της Ιταλίας ή το “Living Planet Symposium (LPS).
1ο σεμινάριο: https://www.youtube.com/watch?v=ERkxRVlxYAI
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ:
EFFIS (European Forest Fire Information) (Πρόγραμμα Copernicus της ΕΕ):
https://effis.jrc.ec.europa.eu/
https://effis.jrc.ec.europa.eu/apps/effis.statistics/seasonaltrend
https://effis.jrc.ec.europa.eu/apps/effis.statistics/estimates
AIR POLLUTION: https://mybinder.org/v2/gh/sentinel-hub/education/master?filepath=airpollution%2FMeasuring%20Air%20Pollution%20from%20Space.ipynb
BLOG ON AIR POLLUTION: https://medium.com/sentinel-hub/measuring-air-pollution-from-space-7492f5dad7bc
CLIMATE DETECTIVES 2025
PROJECT TITLE: "Thassos: The Emerald Island from a Space View "
Our school, General Lyceum of Limena Thassos, is actively engaged in the Climate Detectives 2025 Program, an initiative by The European Space Agency (ESA) coordinated by Esero Greece. This program challenges students to contribute to research and conservation efforts for Earth's environment and climate.
Our team project is recognized in the top 10 of the best Greek projects submitted to this year's Climate Detectives 2024-2025.
https://climatedetectives.esa.int/projects-gallery-2024-2025/entry/64822/
Furthermore, we produced a descriptive video to articulate, analyze, and showcase our findings, which is uploaded on youtube
Additionally, we gathered geographical information on ground motion, land cover and its changes from Copernicus Land Monitoring Service (CLMS), we designed 3D designs and printed.
To concentrate all our study on the environmental characteristics captured by the images of the corresponding indicators of the satellite data, we created a blog called e-Thassos_mas, to provide the description of each indicator, the images of the years 2016 and 2024 used for comparison, the observations and the results. Information and images from Copernicus EU website, are also used to derive results.
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -





