Μάθημα : Διδακτικό σενάριο Λογοτεχνίας με χρήση Ψηφιακών Τεχνολογιών-ΤΠΕ Β1

Κωδικός : 1951235343

Μάθημα

Στο πλαίσιο της επιμόρφωσης ΤΠΕ Β1 (6η Περίοδος) σχεδιάστηκε η παρούσα διδακτική πρόταση, με τίτλο «Αποκωδικοποιώντας τα σύμβολα: Η 'Νέα Βαρβαρότητα' του Παύλου Παυλίδη», που αφορά το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γ΄λυκείου. Κύριος στόχος είναι οι μαθητές να εξοικειωθούν στον ερμηνευτικό διάλογο, ώστε να ανταποκριθούν στο ερμηνευτικό σχόλιο που χρειάζεται να καταγράψουν για τις ανάγκες της εξέτασης, αποφεύγοντας τυποποιημένες και άστοχες απαντήσεις.

Παράλληλος στόχος είναι ο ψηφιακός εγγραμματισμός των μαθητών και η χρήση των Ψηφιακών Εργαλείων με στόχο την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και της δημιουργικότητας.

Στο εργαλείο "Έγγραφα" μπορείτε να βρείτε όλο το διδακτικό σενάριο, τα φύλλα εργασίας και τα υλικά σε μορφή pdf. 

  • Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

    Οι μαθητές αναμένεται

    1. να συζητούν και να συνεργάζονται αρμονικά ώστε να ολοκληρώσουν τη δραστηριότητα που τους έχει ανατεθεί
    2. να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και φιλοσοφικό προβληματισμό για καταστάσεις της ανθρώπινης φύσης σχετικά με το Δίκτυο κειμένων που αφορούν τη θεματική «Όταν θέλεις να φύγεις» και «Όψεις της πραγματικότητας του 21ου αιώνα»
    3. να ασκηθούν στη διερεύνηση- ανακάλυψη του νοήματος μέσω ενεργοποίησης προϋπάρχουσας γνώσης και προβλέψεων
    4. να αναζητούν τα «κειμενικά νοήματα» με βάση την οργάνωση του λόγου και τη διαπλοκή των σημαινόντων συσχετίζοντας σύμβολα, εικόνες και γλωσσικές επιλογές
    5. να ανιχνεύσουν το νοηματικό υπόστρωμα  του ποιήματος μέσα από την αναγνώριση και το συσχετισμό κειμενικών δεικτών
    6. να αναπτύξουν δεξιότητες στο πλαίσιο των νέων μαθησιακών συνθηκών που διαμορφώνει η εξέλιξη των τεχνολογικών ψηφιακών εργαλείων
    7. να εξασκηθούν στην παραγωγή προφορικού λόγου, να κρατούν σημειώσεις σε συνεργατικά έγγραφα και να παράγουν γραπτό λόγο τηρώντας τις κειμενικές ιδιαιτερότητες των λογισμικών παρουσιάσεων,
    8. να καταθέσουν την εσωτερική τους αντίδραση από τη συνάντηση με το κείμενο,
    9. να τοποθετηθούν / ανταποκριθούν με ένα ερμηνευτικό σχόλιο στο θέμα ή ερώτημα που οι ίδιοι πιστεύουν ότι θέτει το κείμενο, αξιοποιώντας συνδυαστικά κειμενικούς δείκτες μεταξύ τους ή και με στοιχεία του συγκειμένου με σκοπό να τεκμηριώσουν τις προσωπικές τους θέσεις και ανταποκρίσεις.

Αναρτήσεις

Χρήστης:ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΣΜΑΡΩ
Ο χρήστης
μοιράστηκε μια ανάρτηση

Τετάρτη 26 Ιουνίου 2024 - 7:39 μ.μ.

Τι εννοεί ο Προφήτης του Αρκά με τη φράση "Ο πολιτισμός των βαρβάρων έδωσε τη θέση του στη βαρβαρότητα των πολιτισμένων"; Τελικά, η ανθρωπότητα εξελίσσεται;
Άφησε το σχόλιό σου.
Χρήστης:ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΣΜΑΡΩ
Ο χρήστης
μοιράστηκε μια ανάρτηση

Τετάρτη 19 Ιουνίου 2024 - 7:59 μ.μ.

Δημιουργήστε έναν νοητικό χάρτη εξετάζοντας το τραγούδι "Η Νέα βαρβαρότητα"
Συνημμένοι πόροι
coggle.it
Χρήστης:ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΣΜΑΡΩ
Ο χρήστης
μοιράστηκε μια ανάρτηση

Τετάρτη 19 Ιουνίου 2024 - 7:46 μ.μ.

Πριν διαβάσουμε και ακούσουμε το τραγούδι/ποίημα με το οποίο θα ασχοληθούμε, ας συζητήσουμε!
Χρήστης:ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΣΜΑΡΩ
Ο χρήστης
μοιράστηκε ένα βίντεο

Τετάρτη 19 Ιουνίου 2024 - 7:34 μ.μ.

Ακούστε το τραγούδι. Στη συνέχεια διαβάστε τους στίχους. Επισυνάπτονται 3 φύλλα εργασίας, ένα για κάθε ομάδα.
Χρήστης:ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΣΜΑΡΩ
Ο χρήστης
μοιράστηκε μια ανάρτηση

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2024 - 12:17 μ.μ.

Αναστοχασμός: καταγραφή σκέψεων σε συνεργατικό έγγραφο
Χρήστης:ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΣΜΑΡΩ
Ο χρήστης
μοιράστηκε μια ανάρτηση

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2024 - 8:52 π.μ.

Συγγραφή ερμηνευτικού σχολίου
Χρήστης:ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΣΜΑΡΩ
Ο χρήστης
μοιράστηκε μια ανάρτηση

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2024 - 8:47 π.μ.

Δημιουργία πολυμεσικής ψηφιακής παρουσίασης

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -