Μάθημα : Διδακτικές εφαρμογές για την ανάπτυξη δεξιοτήτων των μαθητών

Κωδικός : 1951235339

Μάθημα

Στο πλαίσιο της εκπαίδευσης και κατάρτισης  Discover the 7Cs: Learning for Life (and Work) in the 21st Century  Erasmus+ KA122 σχεδιάστηκαν διδακτικές εφαρμογές για το μάθημα της Νεοελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας. Μέρος των διδακτικών αυτών προτάσεων εφαρμόστηκε στο μάθημα της ΝΕ Γλώσσας Β λυκείου  κατά το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024.

Δείτε την παρακάτω ιστοσελίδα που κατασκευάστηκε για τις "Ρουτίνες Σκέψης":

The Thinking classroom

 

 

  • Discover the 7Cs: Learning for Life (and Work) in the 21st Century

    Δεξιότητες 21ου αιώνα - the 7Cs

    • Critical Thinking
    • Communication + Media Literacy
    • Collaboration & Team work
    • Creativity & Innovation
    • Cross-Cultural understanding
    • Computing & ICT Technology
    • Career and Learning self-direction

Ενότητες

Ας ξεκινήσουμε με κάτι θετικό → νέες θετικές συνδέσεις → νέες θετικές σκέψεις!

(start with something positive → new positive connections → new positive thought)

 

Visible thinking through thinking routines = patterns of thinking in action

Η παρούσα διδακτική πρόταση πραγματεύεται το φαινόμενο της ρητορικής του μίσους στο διαδίκτυο και σχεδιάστηκε λαμβάνοντας υπόψη τις γνωστικές και κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες για τη μάθηση με αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων ως μέσα πρακτικής ψηφιακού εγγραμματισμού. Είναι κατά κύριο λόγο μαθητοκεντρική και ομαδοσυνεργατική αναπτύσσοντας ποικίλες δεξιότητες των μαθητών.

Παράλληλα, πρόθεση των δραστηριοτήτων είναι η ενεργή οικοδόμηση της γνώσης και η επίτευξη μάθησης μέσω της ανακάλυψης νέας γνώσης και της διερεύνησης καταστάσεων μέσα από τη συνεργασία και την αλληλεπίδραση με ομότιμους. Βέβαια, κατά τη συνεργασία των μελών της ομάδας δεν αποκλείονται σύντομες φάσεις ατομικής εργασίας, οι οποίες ωστόσο ενσωματώνονται σε μια συλλογική τελική σύνθεση.

Συνολικά θα χρειαστούν 5-6 διδακτικές ώρες γλωσσικής διδασκαλίας.

Οι Δραστηριότητες 1 και 2 γίνονται σε ένα διδακτικό δίωρο και ανατίθενται σε όλες τις ομάδες, καθώς κρίνονται ιδιαίτερα σημαντικές για την εισαγωγή της θεματικής ενότητας και απαραίτητες, ώστε όλοι οι μαθητές να εξασκηθούν σε ρουτίνες σκέψης και αποσαφήνισης της έννοιας που πραγματευόμαστε. Την τρίτη διδακτική ώρα η κάθε ομάδα αναλαμβάνει μια διαφορετική δραστηριότητα (δραστηριότητες 3 έως 7) που ανατίθεται από τον εκπαιδευτικό. Την 4η διδακτική ώρα προβάλλονται στο διαδραστικό πίνακα οι εργασίες των ομάδων – συνολικά 5 – και ακολουθεί συζήτηση για τις παρουσιάσεις. Την 5η διδακτική ώρα (Δραστηριότητα 8) οι ομάδες εργάζονται στο εργαστήριο πληροφορικής με σκοπό τη δημιουργία ενός νοητικού χάρτη και ακολουθεί η συζήτηση στην ολομέλεια για το τελικό προϊόν. Δίνεται πίνακας αναστοχασμού και ιδέες -που μπορεί να είναι η δημιουργία ενός pod cast ή και η δημιουργία μιας αφίσας - με σκοπό την ανάληψη δράσης ενάντια στο φαινόμενο.

Το υλικό που θα χρειαστείτε, βρίσκεται στο πεδίο Έγγραφα και επισυναπτόμενο εδώ στην ενότητα.

Την Παρασκευή 17 Μάϊου 2024, έγινε διάχυση της κινητικότητας στη Βαρκελώνη από τους συμμετέχοντες καθηγητές στους εκπαιδευτικούς του σχολείου. Παρουσιάστηκαν τα χαρακτηριστικά και οι στόχοι του επιμορφωτικού προγράμματος εκπαίδευσης και κατάρτισης «Discover the 7Cs: Learning for Life (and Work) in the 21st Century»

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -