Μάθημα : ERASMUS+ 2024-2025 "Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑΣ, ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ, ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ, ΕΝΟΤΗΤΑ 3"

Κωδικός : 1951009408

Μάθημα

Η ηλεκτρονική τάξη σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στο 2ο ΓΕΛ Νεάπολης κατά το σχολικό έτος 2024-25 στο πλαίσιο διαπιστευμένου σχεδίου Erasmus+ (2024-1-EL01-K121-SCH-000209823) στη θεματική του ευ-ζην (well-being) 

Η συγκεκριμένη διδακτική πρόταση έχει ως σκοπό οι μαθητές/τριες:

  • να έρθουν σε επαφή με την Επικούρεια Φιλοσοφία
  • να συνδέσουν την επιστήμη της φιλοσοφίας με την ψυχική υγεία
  • να κατανοήσουν τη διαχρονική σημασία της ψυχικής υγείας ως προϋπόθεση ποιότητας ζωής και ευδαιμονίας.

Η πρόταση διδασκαλίας που ακολουθεί διαρθρώνεται σε 5 ενότητες συνολικής διάρκειας 4 διδακτικών ωρών, εντάσσεται στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών Γ΄ΓΕΛ, ομάδας προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, αφορά στην 1η Θεματική Ενότητα: "Η αντίληψη για τη Φιλοσοφία: Η Φιλοσοφία και η διαμόρφωση του ανθρώπου" και συγκεκριμένα στην 3η διδακτική ενότητα: "Η Φιλοσοφία ως προϋπόθεση για την ευδαιμονία".

Το υλικό που ακολουθεί περιλαμβάνει σχέδιο μαθήματος, αναλυτική περιγραφή των δραστηριοτήτων, τα αντίστοιχα φύλλα εργασίας, συνδέσεις σε online εργαλείαπηγές και υποδείγματα αρχείων που δημιουργεί ο εκπαιδευτικός για την υποστήριξη των δραστηριοτήτων.

Ενότητες

Το μάθημα ξεκινά με σχεδιαγραμματική παρουσίαση των βασικών αξόνων της φιλοσοφίας του Επίκουρου.

εικόνα 1

Επεξηγούνται βασικοί όροι της επικούρειας φιλοσοφίας: φιλοσοφῶ, εὐδαιμονία, ἡδονὴ.

Οι μαθητές/τριες απαντούν σε ερωτήσεις σύντομης απάντησης:

  • Ποιος είναι ο σκοπός της φιλοσοφίας;
  • Ποια είναι τα τρία μέρη της επικούρειας φιλοσοφίας;
  • Σε ποιο από τα τρία μέρη της επικούρειας φιλοσοφίας ανήκει καθένας από τους παρακάτω όρους: συναισθήματα, ψυχή, αρετές;
  • Πως συνδέει ο Επίκουρος την ευδαιμονία με την ψυχική γαλήνη; 

Διάρκεια 20 λεπτά

Αρχαία Ελληνικά, Φάκελος Υλικού, Ενότητα 3

Γίνεται ανάγνωση του κειμένου από τον εκπαιδευτικό. Ζητείται από τους μαθητές/τριες να υπογραμμίσουν λέξεις ή φράσεις του κειμένου που θεωρούν ότι είναι άγνωστες ή δυσνόητες και χρήζουν λεξιλογικής διερεύνησης.

Γίνεται μετάφραση του κειμένου.

Καλούνται οι μαθητές/τριες, με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού λεξικού των Liddell-Scott να προσεγγίσουν ερμηνευτικά και ετυμολογικά λέξεις του κειμένου.

Φύλλο εργασίας 1 pdf docx   

Διάρκεια 25 λεπτά

Στον διαδραστικό πίνακα της τάξης προβάλλεται μία ερμηνευτική προσέγγιση του κειμένου του Επίκουρου.

Ερμηνεία-Ανάλυση κειμένου

Καλούνται οι μαθητές/τριες, αφού παρακολουθήσουν και μελετήσουν την παρουσίαση, να απαντήσουν σε ερωτήσεις κατανόησης (quiz)  που έχουν δημιουργηθεί με  εργαλείο της Google καθώς και σε ερμηνευτικές ερωτήσεις.

Quiz

Φύλλο εργασίας 2 pdf    

Φύλλο εργασίας 2 docx

Διάρκεια 45 λεπτά

 

 

Δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών (brainstorming)

Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε 3 ομάδες. Κάθε ομάδα συμπληρώνει πίνακα με όρους-έννοιες που σχετίζονται με την ευδαιμονία-ψυχική υγεία και προέρχονται αφενός από την Επικούρεια φιλοσοφία, αφετέρου από τη σύγχρονη πραγματικότητα.

Φύλλο εργασίας 3 pdf docx 

Διάρκεια 45 λεπτά

Οι μαθητές/τριες καλούνται, χρησιμοποιώντας τη συνεργατική πλατφορμα canva, να δημιουργήσουν ένα σκίτσο που να μεταδίδει ένα μήνυμα ή ένα προβληματισμό που απορρέει από το κείμενο του Επίκουρου.

Υπόδειγμα που δημιουργεί ο εκπαιδευτικός  

Φύλλο εργασίας 4 pdf docx 

Διάρκεια 45 λεπτά

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -