Μάθημα : ERASMUS+ 2024-2025 "Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΕΥΔΑΙΜΟΝΙΑΣ, ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ, ΦΑΚΕΛΟΣ ΥΛΙΚΟΥ, ΕΝΟΤΗΤΑ 3"
Κωδικός : 1951009408
1951009408 - ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΚΑΙΜΑΣΙΔΗΣ
Περιγραφή Μαθήματος
Η ηλεκτρονική τάξη σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στο 2ο ΓΕΛ Νεάπολης κατά το σχολικό έτος 2024-25 στο πλαίσιο διαπιστευμένου σχεδίου Erasmus+ (2024-1-EL01-K121-SCH-000209823) στη θεματική του ευ-ζην (well-being)
Η συγκεκριμένη διδακτική πρόταση έχει ως σκοπό οι μαθητές/τριες:
- να έρθουν σε επαφή με την Επικούρεια Φιλοσοφία
- να συνδέσουν την επιστήμη της φιλοσοφίας με την ψυχική υγεία
- να κατανοήσουν τη διαχρονική σημασία της ψυχικής υγείας ως προϋπόθεση ποιότητας ζωής και ευδαιμονίας.
Η πρόταση διδασκαλίας που ακολουθεί διαρθρώνεται σε 5 ενότητες συνολικής διάρκειας 4 διδακτικών ωρών, εντάσσεται στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών Γ΄ΓΕΛ, ομάδας προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, αφορά στην 1η Θεματική Ενότητα: "Η αντίληψη για τη Φιλοσοφία: Η Φιλοσοφία και η διαμόρφωση του ανθρώπου" και συγκεκριμένα στην 3η διδακτική ενότητα: "Η Φιλοσοφία ως προϋπόθεση για την ευδαιμονία".
Το υλικό που ακολουθεί περιλαμβάνει σχέδιο μαθήματος, αναλυτική περιγραφή των δραστηριοτήτων, τα αντίστοιχα φύλλα εργασίας, συνδέσεις σε online εργαλεία, πηγές και υποδείγματα αρχείων που δημιουργεί ο εκπαιδευτικός για την υποστήριξη των δραστηριοτήτων.
Το μάθημα ξεκινά με σχεδιαγραμματική παρουσίαση των βασικών αξόνων της φιλοσοφίας του Επίκουρου.
Επεξηγούνται βασικοί όροι της επικούρειας φιλοσοφίας: φιλοσοφῶ, εὐδαιμονία, ἡδονὴ.
Οι μαθητές/τριες απαντούν σε ερωτήσεις σύντομης απάντησης:
- Ποιος είναι ο σκοπός της φιλοσοφίας;
- Ποια είναι τα τρία μέρη της επικούρειας φιλοσοφίας;
- Σε ποιο από τα τρία μέρη της επικούρειας φιλοσοφίας ανήκει καθένας από τους παρακάτω όρους: συναισθήματα, ψυχή, αρετές;
- Πως συνδέει ο Επίκουρος την ευδαιμονία με την ψυχική γαλήνη;
Διάρκεια 20 λεπτά
Αρχαία Ελληνικά, Φάκελος Υλικού, Ενότητα 3
Γίνεται ανάγνωση του κειμένου από τον εκπαιδευτικό. Ζητείται από τους μαθητές/τριες να υπογραμμίσουν λέξεις ή φράσεις του κειμένου που θεωρούν ότι είναι άγνωστες ή δυσνόητες και χρήζουν λεξιλογικής διερεύνησης.
Γίνεται μετάφραση του κειμένου.
Καλούνται οι μαθητές/τριες, με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού λεξικού των Liddell-Scott να προσεγγίσουν ερμηνευτικά και ετυμολογικά λέξεις του κειμένου.
Διάρκεια 25 λεπτά
Στον διαδραστικό πίνακα της τάξης προβάλλεται μία ερμηνευτική προσέγγιση του κειμένου του Επίκουρου.
Καλούνται οι μαθητές/τριες, αφού παρακολουθήσουν και μελετήσουν την παρουσίαση, να απαντήσουν σε ερωτήσεις κατανόησης (quiz) που έχουν δημιουργηθεί με εργαλείο της Google καθώς και σε ερμηνευτικές ερωτήσεις.
Διάρκεια 45 λεπτά
Δραστηριότητα καταιγισμού ιδεών (brainstorming)
Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε 3 ομάδες. Κάθε ομάδα συμπληρώνει πίνακα με όρους-έννοιες που σχετίζονται με την ευδαιμονία-ψυχική υγεία και προέρχονται αφενός από την Επικούρεια φιλοσοφία, αφετέρου από τη σύγχρονη πραγματικότητα.
Διάρκεια 45 λεπτά
Οι μαθητές/τριες καλούνται, χρησιμοποιώντας τη συνεργατική πλατφορμα canva, να δημιουργήσουν ένα σκίτσο που να μεταδίδει ένα μήνυμα ή ένα προβληματισμό που απορρέει από το κείμενο του Επίκουρου.
Υπόδειγμα που δημιουργεί ο εκπαιδευτικός
Διάρκεια 45 λεπτά
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -