Μάθημα : Towards a sustainable digital citizenship "Building the right to have rights"
Κωδικός : 1951009366
1951009366 - ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΔΕΜΕΡΤΖΗ
Περιγραφή Μαθήματος
Σκοπός του συγκεκριμένου μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τους 10 τομείς της Εκπαίδευσης για την Ψηφιακή Πολιτειότητα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου ώστε να γίνουν ψηφιακά συνειδητοποιημένοι πολίτες που γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους στον κόσμο του Ιστού. Το μάθημα απευθύνεται και σε μαθητές/τριες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο: "Καλλιεργώ περιβαλλοντική συνείδηση μεσα από φυσικές διαδρομές -ψηφιακά μονοπάτια" το οποίο συνδέθηκε και με το ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning "Towards a sustainable digital citizenship "Building the right to have rights".
ΣΤΟΧΟΙ
Η Αγγλική γλώσσα ως παγκόσμια γλώσσα επικοινωνίας. Μέθοδος CLIL.( Η ολοκληρωμένη μάθηση περιεχομένου και γλώσσας είναι μια προσέγγιση για το μαθησιακό περιεχόμενο μέσω μιας πρόσθετης γλώσσας, διδάσκοντας έτσι τόσο το αντικείμενο όσο και τη γλώσσα.)
- Να αναλύσει τη σημασία του να είσαι συνειδητός ψηφιακός πολίτης.
- Να εμπλακούν οι μαθητές σε δραστηριότητες που σχετίζονται με τον Ψηφιακό Γραμματισμό και την περιβαλλοντική συνείδηση ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες.
- Να δώσει λύσεις σε πραγματικά προβλήματα που σχετίζονται με τη χρήση του διαδικτύου στις σχολικές κοινότητες και όχι μόνο.
- Να ενισχύσει τη γλωσσική ικανότητα των μαθητών χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα σε πραγματικό πλαίσιο. (CLIL)
- Να διερευνήσει νέους τρόπους για τη συμμετοχή και την εμπλοκή των μαθητών σε σχέση με τα ατομικά στυλ μάθησης.
- Να ενισχύσει την ανεκτικότητα μέσω της συνεργασίας και της επικοινωνίας.
- Να ενισχύσει τις δεξιότητες δημιουργικής και σχεδιαστικής σκέψης.
- Να βελτιώσει τις δεξιότητες των μαθητών στις ΤΠΕ.
Παιδαγωγικές προσεγγίσεις που χρησιμοποιούνται:
CLIL (Η ολοκληρωμένη μάθηση περιεχομένου και γλώσσας είναι μια προσέγγιση για εκμάθηση περιεχομένου μέσω μιας πρόσθετης γλώσσας, διδάσκοντας έτσι τόσο το θέμα όσο και τη γλώσσα), Μάθηση βάσει εργασιών, Συνεργατική Προσέγγιση (Jigsaw), Reflective, Μαθητοκεντρική προσέγγιση που περιλαμβάνει έργο, παιχνίδι και εξερεύνηση: οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από εμπειρίες και προβληματισμό.
Στις ενότητες που ακολουθούν παρουσιάζονται 3 δραστηριότητες 6 διδακτικών ωρών για την Α Λυκείου για το διδακτικό αντικείμενο των Αγγλικών στην Α' ΓΕΛ και αφορούν την ενότητα "Social Media" του σχολικού εγχειριδίου.
Το μάθημα σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο Erasmus +KA1 προγράμματος με τίτλο «Χτίζοντας ένα Σύγχρονο Ευρωπαϊκό Σχολείο μετά την Πανδημία COVID-19 – Προετοιμάζοντας τους Πολίτες του Αύριο», κωδικός 2022-1-EL01-KA1220-SCH-000076364) και στο επιμορφωτικό σεμινάριο που παρακολουθήσαμε: Digital Citizenship and Media Literacy: Sharing the Responsibility.
Πόσο καλά γνωρίζετε το Διαδίκτυο;
Οι μαθητές/τριες δηλώνουν ποια είναι τα αγαπημένα τους μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δημιουργούν ένα συννεφόλεξο με την βοήθεια του ψηφιακού εργαλείου Mentimeter (καταιγισμός ιδεών).
1ο φύλλο εργασίας: Write 3 of your favourite social media
Οι μαθητές/τριες δημιουργούν ένα ψηφιακό, συνεργατικό μίνι λεξικό με λέξεις και φράσεις που αφορούν το Διαδίκτυο, τα media και την ψηφιακή πολιτειότητα του 21ου αιώνα.

Μέσα από την συγκεκριμένη δραστηριότητα, οι μαθητές/τριες μελετούν τον σύνδεσμο και καλούνται να καταγράψουν όρους και τις ερμηνείες τους χρησιμοποιώντας το ψηφιακό εργαλείο wakelet. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα να προσεγγίσουν τον ειδικά σχεδιασμένο χώρο εργασίας , και μέσω QR code μαθαίνοντας έτσι την χρήση του σαρωτή στο κινητό τους τηλέφωνο ή tablet. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές/τριες εξοικειώνονται με τις έννοιες του σαρωτή ( scanner) και του QR (Quick Response), κώδικα «ταχείας απόκρισης». Είναι ένας γραμμωτός κώδικας (barcode) δύο διαστάσεων, που δημιουργήθηκε από την ιαπωνική εταιρεία Denso-Wave το 1994. Οι μαθητές/τριες γνωρίζουν την αγγλική ορολογία των λέξεων που σχετίζονται με το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και παράλληλα γνωρίζουν το ψηφιακό περιβάλλον του ψηφιακού εργαλείου wakelet.
Μέσα από τις συγκεκριμένες δραστηριότητες, πραγματοποιείται:
Βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων
Γνωριμία με τα ψηφιακά εργαλεία Mentimeter, wakelet και QR code generator
Διαχείριση κειμένου και πολυμέσων σε λίστα ψηφιακού περιβάλλοντος
Βελτίωση των λεκτικών ικανοτήτων στην Αγγλική γλώσσα.
Οι μαθητές/τριες γνωρίζουν την κατάλληλη ορολογία, την αναλύουν και γίνονται ενεργοί ψηφιακοί Ευρωπαίοι πολίτες
Source: https://www.internetmatters.org/resources/glossary/
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Οι 10 τομείς της Ευρωπαικής ψηφιακής πολιτειότητας
Στους μαθητές/τριες δίνονται σύνδεσμοι για μελέτη: The Web We Want και 10 Basic Netiquette Rules
Οι μαθητές/τριες αναλύουν το υλικό που τους δόθηκε και γράφουν τον δικό τους κανόνα μέσα στην τάξη σε ένα sticky note. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα αποτελεί εξάσκηση για την αντίστοιχη με ψηφιακά μέσα που ακολουθεί.
Στην συνέχεια, καλούνται να να εργαστούν σε ένα συνεργατικό ψηφιακό πίνακα (Google Jamboard). Στόχος είναι να δημιουργήσουν τον δικό τους πίνακα με κανόνες καλής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο. (Netiquette)

Στόχοι
Να αναλύσουν την σημασία της καλής συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο.
Να εμπλακούν σε πραγματικές δραστηριότητες που οδηγούν στον ψηφιακό γραμματισμό.
Να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό portfolio βασισμένο σε ψηφιακά εργαλεία.
Να βελτιώσουν τις δεξιότητες τους στην Αγγλική Γλώσσα (μέθοδος Clil, real context through media literacy)
Source: http://www.webwewant.eu/web/guest/get-the-www
Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες

Οι μαθητές/τριες μελετούν το συγκεκριμένο φύλλο εργασίας και αφού αναλύσουν το περιεχόμενο του εγγράφου μέσα στην τάξη, καλούνται να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν ψηφιακό κουίζ με το ψηφιακό εργαλείο Genially.

Το κουίζ θα περιέχει τις κυριότερες έννοιες που αφορούν το Διαδίκτυο αλλά και τρόπους προφύλαξης από τους κινδύνους που κρύβονται σε αυτό. Το κουίζ θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου και τα αποτελέσματα θα αναλυθούν σε μεταγενέστερο μάθημα.
Οι μαθητές κατά την ολοκλήρωση του μαθήματος καλούνται να απαντήσουν ερωτήματα ακολουθώντας τον σύνδεσμο Google Classroom.
Τα αποτελέσματα των κουίζ διαμοιράζονται στους μαθητές/τριες.
Δίνεται το παρακάτω pdf για μελέτη. Οι μαθητές/τριες συζητούν στην τάξη τους όρους και υπογράφουν το συμβόλαιο.


Source: Council of Europe Digital Citizenship Education Handbook
https://www.commonsense.org/education/digital-citizenship/curriculum
Εκτιμώμενη διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -