Μάθημα : ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ_2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΛ "ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ"_Γ2_2025_26

Κωδικός : 1951005329

Μάθημα

Αγαπητές μου μαθήτριες, αγαπητοί μου μαθητές,

 

Στόχο της διδασκαλίας του μαθήματος των Θρησκευτικών στο πλαίσιο της Γ Λυκείου, αποτελεί η αναγκαιότητα να τεθούν επί τάπητος φλέγοντα ζητήματα της σύγχρονης μετανεωτερικής κοινωνίας που διαμορφώνουν νέα πρωτόγνωρα δεδομένα και ηθικά διλήμματα για τον πολίτη του 21ου αιώνα.

 

Με την μελέτη των πηγών καταβάλλεται προσπάθεια να αναδειχθεί, με έναν συνοπτικό και εποικοδομητικό για έναν έφηβο, τρόπο, η αξία, σημασία και συνδρομή της θρησκευτικής παράδοσής μας στην αναζήτηση απαντήσεων σε όλες αυτές τις υπαρξιακές αναζητήσεις. Οι πηγές που θα μελετήσουμε αποτελούν αναμφισβήτητα αφορμήσεις για την κατάθεση ποικίλων προβληματισμών, τη διεξαγωγή γόνιμων συζητήσεων και τη συμμετοχή σε δραστηριότητες, που θα μας επιτρέψουν να διευρύνουμε την ερμηνεία, κατανόηση και αποκωδικοποίηση της σχέσης Χριστιανισμού και σύγχρονου κόσμου. Θέματα όπως η σχέση Χριστιανισμού και επιστήμης, η εφαρμογή της κοινωνικής διδασκαλίας της Εκκλησίας στον σύγχρονο κόσμο, η μοναξιά του σύγχρονου ανθρώπου, οι αρχές της Χριστιανικής Βιοηθικής απέναντι στις επαναστατικές αλλαγές που επιφέρει η επικράτηση της Γενετικής Μηχανικής, η σημασία και συμβολή της χριστιανικής ελπίδας για έναν καλύτερο κόσμο με ανθρωπιά και αλληλεγγύη συνιστούν ενδεικτικά των προβληματισμών που θα κληθούμε να συζητήσουμε κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονικάς.

 

Με επίγνωση της ευθύνης που αναλαμβάνει το Μάθημα και ο διδάσκων απέναντι σε νέους ανθρώπους, εσάς τους μαθητές και τις μαθήτριες, που καλείσθε να βάλετε τις τελευταίες "πινελιές" στον πίνακα της εγκυκλίου παιδείας σας, σας καλοσωρίζω στα μαθήματά μας και εύχομαι να καταστείτε δημιουργικοί σκαπανείς των θησαυρών του.

 

               Με τιμή

Δρ. Αθανάσιος Κολιοφούτης

Ενότητες

 

 
«Μηδὲν οὕτως ἔχῃ δύναμιν, ὡς ἡ παιδεία τὴν ψυχὴν κοσμεῖν»
 
"Τίποτα δεν έχει τόσο μεγάλη δύναμη, όσο η παιδεία που στολίζει τη ψυχή"
 
άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος
4ος αιώνας μ.Χ.
 
 

 

Πώς οριοθετείται η σχέση πίστης και επιστήμης στο πλαίσιο της παράδοσης της Ορθοδοξίας; Μπορούμε να φανταστούμε έναν κόσμο χωρίς την ιατρική επιστήμη και τις ανακαλύψεις της; Υπήρχαν άγιοι, οι οποίοι ταυτόχρονα, να αναδείχθηκαν και λαμπροί επιστήμονες και αν ναι, πώς αυτοί εξέφρασαν την παραπάνω σχέση; Πώς θεμελιώθηκε η σχέση πίστης και επιστήμης κατά την περίοδο του Μεσαίωνα και ποια πνευματικά ρεύματα συνδιαμόρφωσαν το πλαίσιο αυτής της σχέσης; Πώς η επιστημονική και θεολογική προσέγγιση του ζητήματος της δημιουργίας αποδεικνύει την αλληλουχία των δύο εννοιών; Μελετήστε τη διαφάνεια που επισυνάπτεται στο περιβάλλον του μαθήματος και επιχειρήστε να προβείτε σε μια ανατροφοδότηση των απαντήσεων που δόθηκαν στην τάξη κατά τη διάρκεια της επεξεργασίας της παρούσης ενότητας.

 

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κάποιος/α, όταν ακούει τον όρο "τεχνολογία"; Υπάρχει πράγματι, ένας "λογικός" τρόπος χρήσης και αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών με μέτρο και σύνεση, χωρίς να διακυβεύεται η ανθρώπινη ελευθερία και αξιοπρέπεια; Έχουν έρεισμα οι σύγχρονες κοινωνικές πρακτικές που προάγουν είτε την απόλυτη και άνευ ορίων χρήση τους είτε την ολοκληρωτική απαξίωσή τους; Ποια είναι τα καταστροφικά αποτελέσματα του εθισμού στο Διαδίκτυο και οι επιπτώσεις του στη ψυχοσωματική υγεία του χρήστη; Πώς το ψηφιακό χάσμα ανάγεται σήμερα σε κοινωνικό χάσμα; Ποια στάσης προκρίνει η Ορθοδοξία και ποια η συμβολή της Θεολογίας στην αίσια έκβαση των εφαρμογών της επιστήμης στην καθημερινή μας ζωή; Στην εξεύρεση απαντήσεων σε παρόμοια ερωτήματα αποσκοπεί η επεξεργασία της συγκεκριμένης διδακτικής ενότητας. Ανοίγουμε τους διαύλους επικοινωνίας μας, θέτουμε τους προβληματισμούς και αναζητούμε απαντήσεις μέσα από τον σχολιασμό videos, τη μελέτη κειμένων και τον δομημένο διάλογο της τάξης μας. Ενδεικτικά παρατίθεται συναφές εκπαιδευτικό υλικό.

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -