Μάθημα : ΜΑΘΗΜΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ_2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΕΛ "ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ"_Β1_2025-2026

Κωδικός : 1951005325

Μάθημα

Αγαπητές μου μαθήτριες, αγαπητοί μου μαθητές,

 

«Η παράδοση και ο πολιτισμός της Ορθοδοξίας δεν αναπτύχθηκαν με βάση κάποια ανυπέρβλητη διελκυστίνδα μεταξύ ιερού και βέβηλου, αλλά συμπεριέλαβαν ολόκληρη τη δημιουργία, την καθημερινότητα και την ιστορία του ανθρώπου. Η διηκούσα αρχή και ο τρόπος ζωής υπήρξε πάντοτε η ευχαριστιακή πρόσληψη και η μεταμόρφωση των έργων του ανθρώπου». Kαι ενώ ο σύγχρονος άνθρωπος, που ζει σε ένα «πολυπολιτισμικό και πλουραλιστικό περιβάλλον, προσπαθεί απεγνωσμένα να βρει την ταυτότητά του» σ’ έναν κόσμο που φαλκιδεύει την ανθρώπινη ελευθερία, το φιλοκαλικό πνεύμα της Ορθοδοξίας προβάλλει ως υπέρβαση του αδιεξόδου και λύση του δράματος. Μια λύση που δεν αντιλαμβάνεται την Ορθοδοξία ως προβολή ενός απολιθώματος από ένα ένδοξο παρελθόν στο σημερινό παρόν αλλά μια διαρκή επικαιροποίηση του ζωντανού λόγου του Χριστού στη σύγχρονη πραγματικότητα και μια συνεχή ζύμωση και μεταμόρφωση του πολιτισμού!

 

Μ’ αυτές τις σκέψεις θα επιχειρήσουμε να προσεγγίσουμε τα επιμέρους γνωστικά αντικείμενα του μαθήματός των Θρησκευτικών που εκτείνονται σε ένα ευρύ φάσμα θεματολογίας. Ζητήματα όπως, η υπεράσπιση των ανθρώπινων δικαιωμάτων, η πρόταση της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης για την υπέρβαση των στερεοτύπων, η προβολή του διαλόγου ως μέσου άσκησης αγάπης στην ετερότητα, η σημασία της συγχώρεσης ως υπέρβαση, στη σύγχρονη εποχή και πολλά άλλα, ελπίζω ότι θα διαμορφώσουν μια ξεχωριστή δυναμική κατά τη διάρκεια των μαθημάτων μας. Ιδιαίτερη έκταση θα "καταλάβουν" και τα μαθήματα που θα επικεντρωθούν στην εξέταση της θρησκευτικής ετερότητας, όπως αυτή εκφράζεται διά των κυριοτέρων θρησκευμάτων. Η αρχαία ελληνική θρησκεία, τα αφρικανικά θρησκεύματα, η Ιουδαϊκή θρησκεία, το Ισλάμ, ο Ινδουϊσμός, ο Βουδισμός, η κινεζική και ιαπωνική θρησκεία θα τεθούν στο επίκεντρο του διαλόγου της τάξης, με στόχο την συμπαράθεση της δογματικής, ηθικής και κοινωνικής διδασκαλίας τους. Με την ελπίδα ότι θα καταφέρουμε, όσο μας είναι εφικτό, να προεκτείνουμε τη κοινωνία προσώπων που θεμελιώνουμε στις τάξεις μας, και στο διαδικτυακό περιβάλλον, σας καλοσωρίζω στη διαδικτυακή μου τάξη και σας εύχομαι καλή περιήγηση!!

 

       

        Με τιμή

Δρ. Αθανάσιος Κολιοφούτης

Ενότητες

 

«Μηδὲν οὕτως ἔχῃ 

 δύναμιν, ὡς ἡ παιδεία τὴν ψυχὴν κοσμεῖν» 

 

 «Τίποτε δεν έχει τόσο μεγάλη δύναμη, όσο η παιδεία που στολίζει τη ψυχή» 

 

 

άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος

4ος αιώνας μ.Χ.

 

 

 

MEΛΕΤΗΣΤΕ ΤΟ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ, ΤΑ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ

 

 

 

ΓΙΑΤΙ Η ΘΕΙΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ; Ο ΘΕΟΣ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΤΗΝ ΕΚ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΗΚΕ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΕ ΑΝΑΛΟΓΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΠΟΤΥΠΩΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ; ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΘΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ ΣΤΟ ΘΕΟ; ΠΟΙΟ ΉΤΑΝ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ, ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΝΑΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ; ΠΟΣΑ ΕΙΔΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΘΕΣΗ ΈΧΕΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ Σ' ΑΥΤΟ; ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΑ ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥΣ; ΜΕΛΕΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΙΘΕΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ (ΑΡΧΕΙΟ PPT) ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ DOCX ΠΟΥ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΝΤΑΙ, ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΕΙΤΕ ΌΛΗ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΧΡΗΣΙΜΟΙ, ΕΠΙΣΗΣ, ΘΑ ΣΑΣ ΦΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ, ΠΟΥ ΘΑ ΣΑΣ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟΥ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΌΛΩΝ ΤΩΝ ΤΕΛΟΥΜΕΝΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ!

 

ΠΟΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΣΧΕΣΗ ΣΥΝΑΠΤΕΤΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΣΥΖΥΓΩΝ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΓΑΜΟ; ΓΙΑΤΙ Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟΝ ΓΑΜΟ ΩΣ "ΜΕΓΑ ΜΥΣΤΗΡΙΟ"; ΠΟΙΟ ΚΕΝΟ Ή ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΑΥΤΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝΕΙ; ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΟΙΑ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ; ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΤΗΣ ΙΕΡΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ; ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΤΕΛΟΥΜΕΝΩΝ; ΤΙ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΛΕΜΑ "ΑΡΡΑΒΩΝΑΣ"; Η ΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΑΡΡΑΒΩΝΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΠΑΝΤΑ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ; ΤΙ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΕΙ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΑΜΟ; Σ' ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΥΝΑΦΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΑΠΟΣΚΟΠΕΙ Η ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ

 

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΟ ΝΟΥ, ΟΤΑΝ ΑΚΟΥΤΕ ΤΗ ΛΕΞΗ "ΘΕΟΣ"; ΠΩΣ ΕΤΥΜΟΛΟΓΕΙΤΑΙ Η ΛΕΞΗ ΚΑΙ ΠΟΙΑ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ; Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΥΝΕΒΗ ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΣΥΓΚΥΡΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Ή ΣΥΝΙΣΤΑ ΜΙΑ ΠΑΓΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ; ΠΩΣ ΑΠΗΧΕΙΤΑΙ Η ΑΝΑΓΚΗ ΑΥΤΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ; ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΤΕΙΤΕ ΣΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ, ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΑΛΚΙΝΟΟΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ "Ο ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΗΣ"

 

ΤΙ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΜΙΛΟΥΜΕ ΓΙΑ ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΥΠΕΡΦΥΣΙΚΗ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ; ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΘΕΟΦΑΝΕΙΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΥΝ ΤΑ ΒΙΒΛΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ; ΠΩΣ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΥΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ, ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΒΙΩΣΑΝ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ; ΠΟΙΟ ΤΕΛΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΩΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΙΚΑ; ΜΕΛΕΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΒΕΙΤΕ ΣΕ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΟΣΩΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΗΚΑΜΕ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

 

ΠΩΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΥΝ ΟΙ ΒΙΒΛΙΚΕΣ ΔΙΗΓΗΣΕΙΣ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ; ΠΟΙΑ Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΚΟΣΜΟΕΙΔΩΛΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΝ; ΟΙ ΔΙΗΓΗΣΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ Ή ΣΥΜΠΛΕΟΥΝ; ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΝΤΟΠΙΣΤΟΥΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑΣ, ΠΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΟΥΝ ΤΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ; ΣΤΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ ΑΠΟΣΚΟΠΕΙ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ. ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΝΤΑΙ ΣΧΕΤΙΚΟ PPT KAI AKOYΣΤΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -