Μάθημα : Επιλέγω επάγγελμα που μου ταιριάζει (Γ')

Κωδικός : 1916010255

1916010255  -  ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΥΡΟΜΑΤΙΔΗΣ

Μάθημα

Σκοπός του παρόντος προγράμματος που φέρει τον τίτλο: «Επιλέγω επάγγελμα που μου ταιριάζει» είναι να βοηθήσει τους μαθητές και τις μαθήτριες να αναζητήσουν επάγγελμα ή επαγγέλματα που ταιριάζουν στον τύπο προσωπικότητάς τους.

Το πρόγραμμα στοχεύει κυρίως στην ανάπτυξη δεξιοτήτων της τεχνολογίας, διαχείρισης μέσων και ψηφιακής μάθησης του 21ου αιώνα, προσφέροντας όμως ταυτόχρονα και δυνατότητες ανάπτυξης δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής.

Ενότητες

Οι μελέτες επάνω στο ζήτημα της επιλογής μιας απόφασης είναι ανεξάντλητες και όλες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι οι επιλογές μας προκύπτουν από τον συνδυασμό διάφορων παραγόντων, οι οποίοι δεν είναι πάντα στον άμεσο έλεγχό μας. Ομως, αν όλες οι αποφάσεις που παίρνουμε επηρεάζονται τόσο δραματικά από εξωγενείς ή υποσυνείδητους παράγοντες, τότε το ερώτημα που τίθεται είναι κατά πόσο έχουμε λόγο στις ίδιες μας τις επιλογές. Ολα αυτά είναι ο λόγος για τον οποίο το ζήτημα της ελεύθερης βούλησης έχει απασχολήσει την ανθρώπινη σκέψη από την αρχαιότητα, ενώ όπως όλα δείχνουν θα εξακολουθεί να την απασχολεί για πολύ ακόμα.

Ερευνητική υπόθεση: «Μία απόφαση που θεωρώ εύκολη, είναι για όλους εύκολη». ΠΧ. "Επιλέγω ρούχα για το πάρτι του σχολείου".

Μπορώ να πάρω ιδέες για τον τρόπο σκέψης από: https://www.psychology.gr/selfhelp/7091-pos-na-pairneis-pio-eykola-dyskoles-apofaseis.html

Τι πρέπει να λάβω υπόψη μου πριν λάβω μία απόφαση: https://video.link/w/wrze87nSTqs#

Έχω πάρει τη σωστή απόφαση: https://stories.thriveglobal.gr/pos-na-pairneis-panta-tin-sosti-apofasi-i-stratigiki-poy-kaneis-den-soy-edeixe-mechri-simera/

 

Εργασία 1: Οι μαθητές και οι μαθήτριες εκτελούν τις ακόλουθες δραστηριότητες:

  • Μελετούν και διατυπώνουν απορίες ή παρατηρήσεις για τις υποθέσεις:

Πως θα πάρω μια απόφαση για την επιλογή ρούχων για το σχολικό χορό;

Πως θα πάρω μια απόφαση για το τι θα φάω για πρωινό;

  • Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με την κεντρική έννοια και τους παράγοντες που καθορίζουν τη διαδρομή μας για την τελική επιλογή (Ρούχων - Πρωινο).
  • https://www.mindonmap.com/el/blog/concept-map-example/

Παράδειγμα εννοιολογικού χάρτη: https://blogs.sch.gr/itsioub/2018/03/19/%CE%B5%CE%BD%CE%BD%CE%BF%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%87%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B2%CE%BB%CE%B7%CE%BC%CE%B1/#prettyPhoto[887]/0/

 

Βλέπω σελίδα 34 https://eclass.uowm.gr/modules/document/file.php/ELED122/Diaforop_Concept%20Maps_Dimitriadou.pdf

  • Δημιουργία ενός ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου για το πως παίρνουμε μια απόφαση Δύσκολη ή Εύκολη.

Εργασία 2: Οι μαθητές και οι μαθήτριες εκτελούν τις ακόλουθες δραστηριότητες:

  • Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με κεντρική έννοια την «Απόφαση» προκειμένου να καταγραφούν οι παράγοντες που επηρεάζουν τους μαθητές και τις μαθήτριες στη λήψη των αποφάσεών (π.χ. προσωπικότητα, γονείς, αδέλφια, οικονομικές συνθήκες, κοινωνικές συνθήκες κτλ).

Μπορούμε πχ. να φτιάξουμε τον εννοιολογικό μας χάρτη σκεπτόμενοι την επιλογή του μελλοντικού μας επαγγέλματος.

Ως προς την ελληνική πραγματικότητα η Κασιμάτη (1988) επισημαίνει ότι υπάρχει ένα σύστημα αξιών για τα επαγγέλματα, σύμφωνα με το οποίο  «Το καλό επάγγελμα είναι το άνετο, το καλοπληρωμένο, το σταθερό, το μη χειρωνακτικό, προπάντων το επάγγελμα που απολαμβάνει υψηλότερο κοινωνικό γόητρο».

  • Αναζήτηση στο διαδίκτυο πληροφοριών σχετικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν τα άτομα στη λήψη αποφάσεων.

Τα διάφορα χαρακτηριστικά της εκάστοτε οικογένειας, όπως η σειρά γέννησης, ο αριθμός και το φύλο των παιδιών και η απουσία ενός από τους γονείς, φαίνεται να επηρεάζουν και αυτά τα επαγγελματικά ενδιαφέροντα και τις επιλογές των ατόμων.

Ανάμεσα στις παραμέτρους που επηρεάζουν τα άτομα στις εκπαιδευτικές αλλά και επαγγελματικές τους επιλογές είναι και οι αντιλήψεις, οι οποίες κυριαρχούν στην οικογένεια, με αποτέλεσμα να επιλέγονται επαγγέλματα για άλλους λόγους, όπως το γόητρο και το κύρος που μπορεί να προσδίδουν.

Κείμενο: https://docs.google.com/document/d/1OnyFqsd_zlspEjwP2bqCPoh5t7oUIs6u/edit?usp=sharing&ouid=103246928101700015221&rtpof=true&sd=true

  • Αναζήτηση και καταγραφή πληροφοριών, μέσω συνεντεύξεων, από άτομα του οικογενειακού τους περιβάλλοντος σχετικά με τους παράγοντες που λαμβάνουν υπόψη τους για τη λήψη αποφάσεων.

Εργασία 3: Οι μαθητές και οι μαθήτριες εκτελούν τις ακόλουθες δραστηριότητες:

 

  • Επικοινωνία με σύμβουλο με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό του Κ.Ε.Σ.Υ. της περιοχής, προκειμένου να τους ερμηνεύσει τα αποτελέσματα των τεστ. http://1kesy-v-new.thess.sch.gr/?p=157

Εργασία 4: Οι μαθητές και οι μαθήτριες εκτελούν τις ακόλουθες δραστηριότητες:

  • Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρίζονται σε ομάδες ανάλογα με τον κυρίαρχο τύπο προσωπικότητάς τους.

Με βάση τα αποτελέσματα του τεστ και τα ενδεικτικά επαγγέλματα δημιουργούν σε κοινόχρηστη σελίδα wiki της ομάδας μία λίστα επαγγελμάτων που θα τους ενδιέφεραν. Βλέπω για βοήθεια ειδικά εδώ και για πιο γενικά εδώ.

 

1. Κάνουμε έρευνα στο διαδίκτυο σε ιστοσελίδες των Ελληνικών Πανεπιστημίων και γνωστών εταιρειών.

2. Δημιουργούμε μια λίστα επαγγελμάτων και τα ομαδοποιούμε ανάλογα με τις σπουδές που χρειάζονται, όπως:  Γενικό Λύκειο, ΕΠΑΛ, ΑΠΘ, ΠΑΜΑΚ, ΕΚΠΑ, ΔΙΠΑ κλπ.

Εργασία 5: Οι μαθητές και οι μαθήτριες εκτελούν τις ακόλουθες δραστηριότητες:

 

  • Αναζήτηση πληροφοριών, μέσω διαδικτυακών συνεντεύξεων, από επαγγελματίες σχετικά με τα χαρακτηριστικά συγκεκριμένων επαγγελμάτων καθώς και τις αντίστοιχες δεξιότητες και ικανότητες που θα πρέπει να διαθέτει ένας επιτυχημένος επαγγελματίας.

1. Χαρακτηριστικά επαγγελμάτων

2. Δεξιότητες και ικανότητες

  • Για κάθε επάγγελμα προσπαθούν να εντοπίσουν και να καταγράψουν τα τρία βασικά του πλεονεκτήματα και τα τρία βασικά του μειονεκτήματα, κατά την υποκειμενική εκτίμησή τους.

Εργασία 6: Οι μαθητές και οι μαθήτριες εκτελούν τις ακόλουθες δραστηριότητες:

  • Δημιουργία ενός Padlet για τον επαγγελματικό προσανατολισμό.

 

  • Η κάθε ομάδα συγγράφει και αναρτά ένα άρθρο σχετικά με τον τύπο προσωπικότητας και τα αντίστοιχα επαγγέλματα και δημοσιοποιούνται οι συνεντεύξεις που έχουν ληφθεί κατά το προηγούμενο εργαστήριο.

 

  • Συμπλήρωση των φύλλων περιγραφικής αυτο-αξιολόγησης.

 

  • Συμπλήρωση φύλλων περιγραφικής ετερο-αξιολόγησης για τουλάχιστον δύο συμμαθητές ή συμμαθήτριές τους.

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -