Μάθημα : Νεοελληνική Γλώσσα Β3
Κωδικός : 1104011236
1104011236 - ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΑΚΗ
Περιγραφή Μαθήματος
- Το μάθημα δεν διαθέτει περιγραφή -
Μελετήστε έναν από τους ταξιδιωτικούς οδηγούς που βρίσκονται στην ιστοσελίδα του visit greece . Ουσιαστικά πρόκειται για διαφημιστικά κείμενα, τα οποία δημιουργούνται για συγκεκριμένο σκοπό και χρησιμοποιούν συγκεκριμένες τεχνικές προκειμένου να πείσουν.
Αποστολή σας είναι να "ξεκλειδώσετε" κάποια από τα μυστικά του τουριστικού οδηγού που μελετάτε και να τα μοιραστείτε με τους συμμαθητές σας. Αφού μελετήσετε τα κείμενα με βοηθό το ερωτηματολόγιο που σας δίνεται παρακάτω, να δημιουργήσετε από μία παρουσίαση των απαντήσεών σας. Μπορείτε να εμπλουτίσετε τις απαντήσεις σας με εικόνες. Καλό είναι να τεκμηριώσετε τις απαντήσεις σας με υλικό από τον τουριστικό οδηγό που επιλέξατε.
Βοηθητικές ερωτήσεις:
1. Εντοπίστε τον πομπό, το δέκτη, το σκοπό και το μέσο προβολής της διαφημιστικής καμπάνιας.
2. Ποιοι πόροι αξιοποιούνται πολύ και ποιοι λιγότερο (γραπτός λόγος, προφορικός λόγος, μουσική ,άλλος ήχος, σταθερή εικόνα, κίνηση του κειμένου). Γιατί κατά τη γνώμη σας;
3. Σε ποιες θετικές πλευρές του τόπου, κατά τη γνώμη σας, εστιάζει το κείμενο;
4. Μήπως υπάρχουν και αρνητικές πλευρές του τόπου που υποκρύπτονται στο κείμενό σας;
5. Εντοπίστε αξίες ή πρότυπα ζωής που προβάλλονται, κατά τη γνώμη σας, στο κείμενό σας. Ποιες είναι αυτές;
6. Η μορφή του διαφημιστικού μηνύματος:
- Το μήνυμα αναπτύσσεται με άμεσο τρόπο χωρίς προλόγους και περιττές επεξηγήσεις;
- Χρησιμοποιείται η αφήγηση μιας ιστορίας, η εξιστόρηση ενός περιστατικού (αφηγηματικό μήνυμα);
- Παρουσιάζεται η μαρτυρία ενός ειδικού ή ενός καταναλωτή για τα πλεονεκτήματα του προϊόντος (μήνυμα μονολόγου ή διαλόγου);
- Το μήνυμα επεξηγεί την εικόνα;
- Το μήνυμα προσφέρει επιχειρήματα;
- Το μήνυμα στηρίζεται σε τεχνάσματα/ ευρήματα/ λογοπαίγνια/ μεταφορές, παρομοιώσεις/ χιούμορ/ υπερβολή;
Βρίσκετε αποτελεσματικές τις επιλογές του δημιουργού του μηνύματος; Για ποιο λόγο;
7. Στο κείμενο που μελετήσατε χρησιμοποιήθηκαν τεχνικές γλωσσικές και μη γλωσσικές (μουσική, εικόνα) για να πειστεί ο δέκτης. Προσπαθήστε να εντοπίσετε ποιες από τις παρακάτω τεχνικές αξιοποιήθηκαν στο δικό σας κείμενο κα, όπου είναι δυνατόν, δώστε παραδείγματα:
- Νιώσατε χαρά, ενθουσιασμό ή κάποιο συναίσθημα και ποιο (επίκληση στο συνάισθημα);
- Παρουσίασε το μήνυμα λογικά επιχειρήματα υπέρ του προϊόντος (επίκληση στη λογική);
- Παρουσίασε τις απόψεις ενός ειδικού, επιστήμονα ή δημοφιλούς προσώπου (επίκληση στην αυθεντία);
- Περιέχει αναλυτική περιγραφή και επίδειξη του τόπου;
8. Παρατηρήστε τη γλώσσα του κειμένου:
- Χρησιμοποιούνται διαφημιστικά σλόγκαν ή λογοπαίγνια; Σημειώστε κάποια...
- Αξιοποιούνται σχήματ αλόγου (επαναλήψεις, υπερβολή, μεταφορές, παρομοιώσεις, ρητορικές ερωτήσεις); Γράψτε παραδείγματα...
- Ποιο είδος προτάσεων ως προς τη σημασία κυριαρχεί; Για ποιον λόγο, κατά τη γνώμη σας;
- Καταγράψτε τους ρηματικούς τύπους που αξιοποιούνται: σε ποιο χρόνο, έγκλιση, πρόσωπο, αριθμό βρίσκονται; Γιατί, κατά τη γνώμη σας;
- Παρατηρήστε το λεξιλόγιο. Καταγράψτε καθημερινές λέξεις/ φράσεις, ξενικούς τύπους, σπάνιες κι εξεζητημένες λέξεις
9. Παρατηρήσατε ότι ένα διαφημιστικό κείμενο εστιάζει στην προβολή των θετικών σημείων ενός τόπου. Παρατηρήσατε επίσης τις γλωσσικές και μη γλωσσικές τεχνικές που χρησιμοποιούνται. Με ποιον τρόπο νομίζετε ότι η γλώσσα ή άλλοι πόροι του κειμένου συνεισφέρουν στην ανάδειξη αυτών των θετικών πλευρών ενός τόπου;
10. Το κείμενο που μελετήσατε πλαισιώνεται από άλλο κείμενο που το συνοδεύει ή το προβάλλει;
11. Αξιολογήστε τη διαφημιστική καμπάνια που μελετήσατε. Ποια ήταν, κατά τη γνώμη σας, τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία της;
Στο πλαίσιο της ενότητας 1 "Από τον τόπο μου σε όλη την Ελλάδα" το τμήμα σας θα αναλάβει να διαμορφώσει έναν τουριστικό οδηγό του Διδυμοτείχου.
Χωριστείτε σε ομάδες και αποφασίστε τη δομή του οδηγού σας. Στη συνέχεια συλλέξτε το υλικό σας, οργανώστε το και δημιοουργήστε από πέντε τουλάχιστον διαφάνειες, τις οποίες θα ενσωματώσετε στο συνεργατικό έγγραφο.
Να αξιοποιήσετε τις γνώσεις που αποκομίσατε από την προηγούμενη δραστηριότητα (την αποδόμηση τουριστικών οδηγών)
Ας δημιουργήσουμε το δικό μας τουριστικο οδηγό προβολής της πόλης μας:
Συνεργατικό έγγραφο παρουσίασης
Συγχαρητήρια!!!
Ολοκληρώσατε με επιτυχία τη δημιουργία του τουριστικού οδηγού για το Διδυμότειχο.
Να μην παραλείψετε να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο αυτοαξιολόγησης της ομαδικής εργασίας. Σας παρακαλώ να απαντήσετε με ειλικρίνεια!!!
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
Όλες...- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -