Μάθημα : Νεοελληνική Γλώσσα A Γυμνασίου

Κωδικός : 1104010257

1104010257  -  ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΑΚΗ

Μάθημα

"Μονάχη έγνοια η γλώσσα μου στις αμμουδιές του Ομήρου..."

                                       Οδυσσέας Ελύτης

Ενότητες

Διερευνώ την Πολυτροπικότητα χρησιμοποιώντας την …. κριτική μου ικανότητα

 

  1. Επισκεφτείτε μια από τις ακόλουθες διευθύνσεις

Η Πύλη για την ελληνική γλώσσα

 

iatronet.gr υγεία διατροφή ομορφιά φυσική κατάσταση ειδήσεις

 

LiFO | Ειδήσεις, Άνθρωποι, Διασκέδαση, Urban Culture & Αθήνα

 

Αρχική - ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

 

Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης –

 

Δόμνα Σαμίου

 

Google Arts & Culture

 

 

  1. Παρατηρήστε την σελίδα και εντοπίστε τα χαρακτηριστικά της πολυτροπικότητας. Τα ακόλουθα ερωτήματα, μπορεί να σας βοηθήσουν:

 

  • Ποιο είναι το επικοινωνιακό πλαίσιο του κειμένου; (Ποιος δημιούργησε την ιστοσελίδα, για ποιον σκοπό και σε ποιον/ποιους απευθύνεται;)
  • Το κείμενο δομείται γραμμικά (όπως σε ένα βιβλίο) ή υπερκειμενικά (υπερσυνδέσεις); Τι εξυπηρετεί αυτή η δομή;
  • Τι παρατηρείτε στον σχεδιασμό της σελίδας; Υπάρχει ποικιλία χρωμάτων; Ποιος ο σκοπός των χρωμάτων, κατά τη γνώμη σας;
  • Υπάρχει ποικιλία στη γραμματοσειρά (τύπος, μέγεθος); Γιατί;
  • Ποιοι «κώδικες» χρησιμοποιούνται στο κείμενο αυτό (π.χ. κείμενο, εικόνα, βίντεο, ήχος); Πώς συνεργάζονται αυτοί οι κώδικές μεταξύ τους;
  • Είναι, κατά τη γνώμη σας, η διάρθρωση της σελίδας «φιλική» προς τον χρήστη; Τον βοηθάει στην πλοήγησή του ή τον αποπροσανατολίζει;
  • Υπάρχουν διαφημίσεις; Γιατί;
  • Ποια είναι η σχέση λόγου και εικόνας (ή ήχου); Συμπληρώνει ο λόγος την εικόνα ή λέει κάτι διαφορετικό;
  • Ποιος είναι ο βαθμός πολυτροπικότητας του κειμένου; Γιατί;
  • Ποιο είναι το κεντρικό μήνυμα της ιστοσελίδας; Τι συναισθήματα ή ποιες αντιδράσεις προσπαθεί να προκαλέσει;
  • Με ποιον τρόπο η αισθητική (χρώματα, γραμματοσειρές κλπ) συμβάλλει στην πειθώ;
  • Γίνεται χρήση συμβόλων ή πολιτισμικών αναφορών (π.χ σημαίες, εμπορικά λογότυπα, κάτι άλλο); Αν ναι, για ποιον λόγο;
  • Υπάρχουν πράγματα που δεν λέγονται; (απόψεις ή φωνές που απουσιάζουν, μονόπλευρες παρουσιάσεις, κοινωνικές ομάδες που δεν εμφανίζονται, απόκρυψη πληροφοριών κ.α). Γιατί γίνεται αυτό;

 

  1. Γράψτε την απάντησή σας στο padlet της τάξης. Η παρουσίασή σας θα πρέπει να περιέχει τόσο εικόνα (printscreen της ιστοσελίδας) όσο και λόγο (οι απαντήσεις των ερωτημάτων).
  2. Σχολιάστε τις εργασίες των συμμαθητών σας.
  3. Αναθεωρήστε τις εργασίες σας με βάση τα σχόλια των υπόλοιπων ομάδων.
  4. Αξιολογήστε τον τρόπο που δουλέψατε απαντώντας στο ερωτηματολόγιο.

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...
  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -